Zoekresultaat 1 - 10 van 13 resultaten
- Aangevraagde evenementen
In onze gemeente worden veel evenementen georganiseerd. Deze activiteiten, zoals de huttenbouw, pleinfestiviteiten, tentfeesten en verschillende activiteiten tijdens kermisweken, kunnen altijd op veel belangstelling rekenen. Aangevraagde en verleende vergunningen De aangevraagde of verleende evenementenvergunningen vindt u op Overheid.nl. Wilt u op de hoogte blijven van wat er in uw omgeving gebeurt? Dan kunt u zich aanmelden voor de (gratis) e-mailservice. Evenementenkalender Wilt u een evenement bezoeken in Kaag en Braassem? Op de toeristische website www.Rondomkaagenbraassem.nl staan de leukste evenementen in de evenementenkalender. Op deze website vindt u ook ook arrangementen, fietsroutes, wandelroutes en zelfs skateroutes rondom de Kagerplassen en het Braassemermeer. Evenement organiseren Organiseert u zelf een evenement? Voor bepaalde evenementen heeft u een evenementenvergunning nodig. Kijk hiervoor bij Evenement organiseren, vergunning.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Constructieve gegevens, omgevingsvergunning
Volgens de Regeling omgevingsrecht moeten constructieve gegevens (tekeningen en berekeningen) uiterlijk drie weken voor de aanvang van de bouwwerkzaamheden worden ingediend bij de gemeente. De aanvrager van een omgevingsvergunning moet hiervoor goedgekeurde constructieve gegevens aan de gemeente overleggen. Er kan pas met de bouw gestart worden zodra het goedgekeurde exemplaar en het meldingsformulier ‘start bouw’ bij de gemeente Kaag en Braassem aanwezig zijn. De gemeente heeft de uitvoering van de goedkeuring van de constructieve gegevens belegd bij deskundige constructiebureaus. Deze bureaus staan op een door de gemeente opgestelde lijst. De lijst staat op deze website, wordt vermeld in de brief 'bericht van behandeling' en ook in de omgevingsvergunning van de gemeente. Mogelijk moet u vanaf 1 januari 2024 zelf een kwaliteitsborger inschakelen De vergunningcheck in het Omgevingsloket vertelt u of u een kwaliteitsborger moet inschakelen. Dit betekent dat u als initiatiefnemer na moet gaan onder welke gevolgsklasse uw bouwwerk valt, vóórdat u gaat (ver)bouwen. Dat kan in het Omgevingsloket. Vanaf 1 januari geldt namelijk de Wet kwaliteitsborging voor het bouwen (Wkb). Een deel van het bouwtoezicht gaat daardoor van de gemeente naar de markt. De kwaliteitsborger controleert de technische eisen die gelden voor uw project. Deze verplichting geldt wanneer het bouwwerk onder de zogenoemde ‘gevolgsklasse 1’ valt. U kunt op deze pagina op onze website meer over de Wkb lezen. Eigen initiatief aanvrager De aanvrager moet zelf zorgdragen voor de goedkeuring van de constructieve gegevens. De aanvrager moet zelf een prijs afspreken voor de werkzaamheden met het controlerende constructiebureau, die de factuur voor zijn werkzaamheden rechtstreeks naar de aanvrager doorzendt. De aanvrager is er voor verantwoordelijk dat de constructieve gegevens overeenstemmen met de bij de omgevingsvergunning behorende gewaarmerkte bestektekening(en). De informatie over de voortgang van de controle kan de aanvrager rechtstreeks bij het constructiebureau opvragen. Zodra de werkzaamheden van het deskundig constructiebureau zijn afgerond, dient een goedgekeurd exemplaar van de constructieve gegevens door de aanvrager te worden verstrekt aan de gemeente. U kunt de goedgekeurde stukken digitaal bij ons indienen via Omgevingsloket Online. Indien het om schriftelijke goedgekeurde stukken gaat ontvangen wij dat gaarne per post. Wij wijzen u er op dat de gemachtigde, aannemer of een bureau die de berekeningen in opdracht van u verzorgt, door u op de hoogte moet worden gesteld van onze werkwijze. U kunt hen bij het geven van de opdracht verwijzen naar onze website voor deze informatie. Dit om ervoor te zorgen dat alles zo efficiënt mogelijk zal worden behandeld en er dus op tijd gestart kan worden met de bouw. Eisen aan constructiebureau Het constructiebureau moet voldoen aan de Kwaliteitscriteria 2.1 zoals die in de aanloop naar de Omgevingswet zijn geformuleerd. Verder moet het bureau voldoen aan diverse vormvereisten wat betreft transparantie en werkwijze. Constructiebureaus die hieraan voldoen en hierover afspraken met de gemeente hebben gemaakt, worden in dit verband als deskundig bureau gezien. De gemeente accepteert alleen goedgekeurde constructieve gegevens van een dergelijk deskundig constructiebureau. Een lijst van deze deskundige constructiebureaus is hieronder opgenomen. Indien u de constructieve gegevens laat opstellen door een constructiebureau dat niet door de gemeente als deskundig constructiebureau is aangewezen is het noodzakelijk om deze alsnog door een dergelijk bureau te laten controleren en goedkeuren. De kosten hiervoor zijn voor uw rekening. Lijst van deskundige constructiebureaus De onderstaande bureaus worden door de gemeente als deskundig constructiebureau aangemerkt met bijbehorende telefoonnummer en emailadres: Adviesbureau De Lange, 033-2450320 of delange@aadl.nl Adviesbureau ir. J.G. Hageman B.V., 070 399 0303 of mail@adviesbureau-hageman.nl Adviesbureau voor draagconstructies A. Harder B.V., 0226 314 929 of info@harderadvies.nl Advies- en constructiebureau Van der Werf-Partners, 0172 43 32 56 of info@werfpartners.nl Base Consultancy, 070 303 04 54 of info@base-consultancy.nl Bouwadvies WFO B.V., 0228 58 35 76 of info@bouwadvieswfo.nl Bouwhuis Bouwtechniek BV, 0548 544 464 of info@bouwhuis-bt.nl Brak & Eijlers adviseurs voor bouwconstructies B.V., 0182 513 192 of info@brakeijlers.nl Bureau Beemsterboer, 0228 753 752 of info@bureaubeemsterboer.nl BV Bouwadviesbureau Strackee, 020 623 31 57 of info@strackee.nl B&Z Bouwtechniek B.V. Ingenieurs en adviseurs, 0546 566 701 of info@bz-bouwtechniek.nl Constructiebureau Bogaards, 071 403 23 23 of info@bogaards.nl Constructie Adviesbureau Gardien & Vrolijk BV, 0174-357990, info@adviesGV.nl Constructiebureau Tentij BV, 0251 658 150 of bureau@tentijbv.nl Contek Serooskerke, 0118-594195, info@contek-serooskerke.nl De Ingenieursgroep BV, 020 688 09 64, lex@deingenieursgroep.nl dioCON ingenieurs BV 072 502 40 55 of info@diocon.nl DLV Bouw, Milieu en Techniek B.V. (Zuid), 0413 33 68 00 of j.vandenbrink@dlv.nl IBT Veenendaal BV, 0318 52 87 06 of info@bouwtechniek.nl IBT Papendrecht BV, 078 641 23 00 of info@bouwtechniek.nl IBZ Albergen Bouwtechnisch Adviesbureau, 0546 545 050 of info@ibz-albergen.nl Ingenieursbureau Faas & van Iterson, 0252 234 950 of info@faasenvaniterson.nl Ingenieursbureau voor bouwtechniek Goudstikker - de Vries, 073 627 82 00 denbosch@goudstikker.nl Lamers en Visser bouwmanagement & bouwtechniek 0485-321144, info@lamersenvisser.nl Lievense Bouw BV, 088-9102000 of info@lievense.com H.J. Timmerman MD Bouwconstructie, 0345 682146, info@md-bouwconstructie.nl Nebest B.V., 0184 601 766 of mail@nebest.nl Pieters Bouwtechniek Haarlem, 023 543 19 99 of pbt.haarlem@pieters.net Raadgevend Ingenieursbureau Van Dijke, 0172 495 200 of info@vandijkebv.nl Samen Advies & Engineering, 06 51 48 34 26 of harold@samen-advies.nl Soon Engineering, 06-14447721 of info@soon-engineering.com SWINN B.V., 0182 615 655 of info@swinn.nl Van Roekel & Van Roekel, 0317 61 72 44 of info@roekel.nl Van der Vorm Engineering, 015 361 73 53 of rdegroen@vandervorm.nl 4Construct B.V., 071 589 64 97 of buro@4construct.nl. Wilt u uw bureau ook op de lijst opgenomen zien? In dat geval moet uw bureau aan de voornoemde criteria voldoen en bereid zijn hierover afspraken te maken met de gemeente. Voor meer informatie kunt u contact opnemen via het contactformulier. Een afspraak maken Een omgevingsvergunning moet u aanvragen via het Omgevingsloket. Wilt u meer informatie over het aanvragen van een omgevingsvergunning dan kunt u contact opnemen via het contactformulier. Wij nemen dan binnen 5 werkdagen contact met u op om uw vraag direct te beantwoorden of om een afspraak te maken. Wilt u weten of uw plan haalbaar is? Dan adviseren wij u om een vooroverleg (principeverzoek) in te dienen, vóórdat u de officiële aanvraag doet. Wij kunnen dan beoordelen of uw plan haalbaar is, welke procedure u verder moet doorlopen en welke documenten u dan moet aanleveren. U komt er dan achter of het nut heeft om een omgevingsvergunning aan te vragen. Zo voorkomt u dat u onnodige kosten moet maken bij een officiële aanvraag. U kunt via deze webpagina op onze website een vooroverleg aanvragen. Betrek uw buurt en belanghebbenden Bent u van plan iets te gaan veranderen in de omgeving? Als initiatiefnemer doet u er goed aan de belanghebbenden zo passend mogelijk te betrekken bij uw plan. Participeren is geen doel op zich maar een manier om met elkaar een betere omgeving te maken, waarbij u met inbreng van de betrokkenen tot een plan kunt komen van hogere kwaliteit en meer acceptatie. Bekijk de werkwijzer op deze webpagina op de website, waarbij wij u willen helpen met het organiseren van de participatie voor uw plan.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-07
- Alcoholontheffing
U wilt zwak-alcoholhoudende drank verstrekken tijdens een bijzondere gelegenheid, bijvoorbeeld een evenement. En u heeft geen bestaande horecagelegenheid, dan kunt u een tijdelijke alcoholontheffing aanvragen. U kunt voor maximaal 12 aaneengesloten dagen een ontheffing krijgen. U hoeft geen ontheffing aan te vragen als: u een alcoholvergunning heeft (alleen als het om lokaliteiten en terrassen gaat die op uw vergunning vermeld staan) de tap geplaatst wordt op het terras u een festiviteit of activiteit in eigen horecagelegenheid organiseert u een partijencateraar bent op een besloten feest van een particulier. Voorwaarden er is sprake van een tijdelijke en bijzondere gelegenheid er mogen alleen zwak-alcoholhoudende dranken worden verstrekt, zoals bier en wijn de leidinggevende is minimaal 21 jaar, van onbesproken gedrag en staat ingeschreven in het Register Sociale Hygiëne zie ook de Drank- en horecaverordening op overheid.nl. Kosten De kosten zijn € 40,00 voor in het behandeling nemen van de aanvraag. U betaalt met iDeal. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: omschrijving gelegenheid en locatie gegevens van alle leidinggevenden voor welke dagen en tijdstippen ontheffing wordt gevraagd. Stuur deze bijlage(n) mee: kopie van geldig paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs) van elke persoon die alcohol gaat schenken plattegrond van de locatie met tappunten. Ontheffing aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met eHerkenning.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Melding evenement
Als u een evenement wilt organiseren, heeft u in veel gevallen een vergunning nodig. Met een melding maakt u in een vroeg stadium kenbaar dat u in het komende kalenderjaar van plan bent om een evenement te organiseren. Evenement Een evenement is een activiteit die voor het publiek toegankelijk is, zoals bijvoorbeeld een braderie, een feest of een wandeltocht. Het is voor ons belangrijk om in een vroeg stadium een goed beeld van uw evenement te krijgen, zodat wij een inschatting kunnen maken van het eventuele risico dat het evenement met zich meebrengt. Zo kunnen wij vooraf afspraken maken met onze externe partners. Denk hierbij aan de politie en de brandweer. Reserveren Vindt uw evenement plaats in 2025? Meld dit dan voor 1 november 2024. U reserveert dan ruimte op de evenementenkalender van volgend jaar. De kans dat uw evenement niet op de gewenste datum door kan gaan, neemt namelijk toe na 1 november. Sommige weekenden zitten mogelijk zo vol, dat er vanwege veiligheidsredenen geen extra evenementen meer plaats mogen vinden. Melding- en reservingsformulier evenement via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of e-Herkenning.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-02
- Evenementenvergunning
Als u een evenement wilt organiseren, heeft u in veel gevallen een vergunning nodig. Een evenement is een activiteit die voor het publiek toegankelijk is zoals een braderie, feest, kermis, optocht, snuffelmarkt of sportwedstrijd. Vergunningsvrije en vergunningsplichtige evenementen Een evenement is vergunningvrij wanneer aan de algemene (en eventuele specifieke) regels wordt voldaan: het evenement duurt maximaal één dag er is een organisator bij het evenement aanwezig er zijn maximaal 150 personen tegelijkertijd aanwezig bij het gebruik van een tent(en) zijn maximaal 50 personen gelijktijdig aanwezig er worden geen alcoholhoudende dranken verkocht het evenement wordt gehouden tussen 10:00 en 00:00 uur er geen muziek ten gehore wordt gebracht na 23:00 uur het evenement niet op doorgaande wegen is en geen belemmering vormt voor het verkeer en de hulpdiensten het evenement een incidenteel karakter (maximaal twee keer per jaar) heeft omwonenden één week voor aanvang van het evenement schriftelijk door de organisator worden geïnformeerd er geen afvalstoffen worden verbrand buiten een inrichting (bijvoorbeeld hutten en bomen). Het gebruik van een barbecue valt hier niet onder indien het evenement plaatsvindt in een inrichting moet het evenement voldoen aan de voorschriften van de afgegeven gebruiksvergunning (of omgevingsvergunning voor de activiteit ‘gebruik met het oog op brandveiligheid’) of aan de regels in het Besluit brandveilig gebruik bouwwerken. Naast de algemene regels gelden voor bepaalde evenementen aanvullende regels; zoals voor: gebruik van een barbecue evenementen in gebouwen (die vallen onder een omgevingsvergunning voor brandveilig gebruik of een melding brandveilig gebruik) evenementen op de weg zoals een puzzeltocht of een wielerwedstrijd het oplaten van ballonnen het houden van een optocht wedstrijden op de openbare weg, hierbij inbegrepen een openbare waterweg. Alle regels kunt u terugvinden in het evenementenbeleid op Overheid.nl. Evenementenvergunning Wanneer een evenement niet voldoet aan één of meerdere (algemene of specifieke) regels dan is het evenement niet vergunningvrij en moet er een aanvraag ingediend worden. De vergunning wordt toegekend op basis van de door u verstrekte gegevens. Aan het toekennen van een vergunning verbindt de burgemeester voorschriften en beperkingen ter regulering van het evenement. Doe uw vergunningaanvraag ten minste 12 weken voor de gewenste datum van uw evenement. De gemeente heeft voldoende tijd nodig om uw evenement af te stemmen met politie, brandweer, GHOR en eventueel met andere organisaties. Let op: Vergunningaanvragen die niet tijdig binnenkomen of onvolledig zijn, kunnen geweigerd worden. Meer informatie vindt u in het evenementenbeleid Kaag en Braassem: Evenementenbeleid Kaag en Braassem op Overheid.nl Handreiking Advisering op brandveiligheid bij evenementen van de Veiligheidsregio Aanvulling evenementenbeleid vergunningsvrij plaatsen reclame op Overheid.nl. Aanvraag Als u een evenement wilt organiseren, heeft u 1 of meer van de onderstaande formulieren nodig: Aanvraagformulier evenementenvergunning via het contactformulier - wij nemen contact met u op en sturen u de benodigde formulieren. Vervolgens kunt u de aanvraag indienen. Veiligheidsplan - bijlage bij aanvraagformulier evenementenvergunning op de website van de veiligheidregio vrhm.nl Verstrekken zwakalcoholhoudende dranken: Vraag ook een ontheffing op artikel 35 van de Alcoholwet aan, zodat u alcohol mag schenken Afwijken bestemmingsplan: In sommige gevallen is het organiseren van een evenement op een bepaalde locatie in strijd met het bestemmingsplan. Dan moet u naast een evenementenvergunning ook nog een omgevingsvergunning aanvragen voor het afwijken van het bestemmingsplan Doorlopende evenementenvergunning voor een jaarlijks terugkerend evenement: Geef de datum van het evenement jaarlijks vόόr 1 november door. Doet u dat niet, dan vervalt de doorlopende vergunning automatisch. Het melden van uw evenement dient te gebeuren via het Melding- en reserveringsformulier evenement. Gebruiksmelding brandveiligheid Als uw evenement voor meer dan 50 personen plaatsvindt in een gebouw moet in bepaalde gevallen ook een gebruiksmelding brandveiligheid gedaan worden via www.omgevingsloket.nl. Melding Brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen U moet een gebruiksmelding indienen (via de website van het Omgevingsloket) wanneer u een activiteit organiseert op een plaats en daar ook een tijdelijke verblijfsruimte (bouwsel), of een andere constructie aanwezig is en er geen vergunning brandveilig gebruik nodig is en ten minste één van de onderstaande situaties optreedt: in een tijdelijke verblijfsruimte op die plaats bedrijfsmatig of in het kader van verzorging nachtverblijf wordt geboden aan meer dan 10 personen of in een verblijfsruimte op die plaats verzorging wordt geboden aan meer dan tien personen onder 12 jaar, of aan meer dan 10 lichamelijk of verstandelijk gehandicapte personen een tijdelijke verblijfsruimte op die plaats is bestemd voor meer dan 150 personen tegelijk. Bijzonderheden De evenementenvergunning kan in bepaalde situaties worden geweigerd. Wanneer de beslissing van de gemeente op uw aanvraag negatief is, heeft u de mogelijkheid hiertegen een bezwaarschrift in te dienen. Kosten Een vergunning voor het organiseren van een evenement kost in de meeste gevallen € 190,40 Meer informatie Vragen over het organiseren van een evenement kunt u stellen bij Loket dienstverlening via het contactformulier. Wij nemen binnen 5 werkdagen contact met u op om uw vraag direct te beantwoorden of om een afspraak te maken. Regels wegwerpplastic Vanaf 1 juli 2023 en vanaf 1 januari 2024 gelden nieuwe regels voor het gebruik van wegwerpplastic bij evenementen. Deze regels komen voort uit de Europese richtlijn Single Use Plastics (SUP). De regels gelden voor wegwerpbekers en -bakjes die plastic bevatten. Er zijn verschillende regels voor open evenementen en gesloten evenementen. Meer informatie vindt u op de website minderwegwerpplastic.nl. Overig Regelgeving evenementen Algemeen aanwijzingsbesluit op overheid.nl Betrek uw buurt en belanghebbenden Bent u van plan een evenement te gaan organiseren? Als organisator doet u er goed aan de belanghebbenden zo passend mogelijk te betrekken bij uw plan. Bekijk de werkwijzer op deze webpagina op de website, waarbij wij u willen helpen met het organiseren van de participatie voor uw evenement.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Exploitatievergunning horeca
Heeft u een horecabedrijf (ook wel een openbare inrichting genoemd), dan heeft u een exploitatievergunning openbare inrichting nodig volgens artikel 2.28 eerste lid van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Een openbare inrichting is een hotel, restaurant, pension, café, cafetaria, snackbar, discotheek, buurthuis of clubhuis. Of elke andere voor het publiek toegankelijke, besloten ruimte waarin bedrijfsmatig of in een omvang alsof zij bedrijfsmatig was logies wordt verstrekt of dranken worden geschonken of rookwaren of spijzen voor directe consumptie ter plaatse worden verstrekt of bereid met bijbehorend terras. Een aantal categorieën van kleinschalige openbare inrichtingen waar de openbare orde duidelijk niet in het geding is, is geen vergunning nodig (artikel 2.28 lid 4 APV). Bijvoorbeeld een tearoom als nevenactiviteit van een winkel, een ontbijthoekje bij de bakker, een koffiecorner in een museum, bedrijfskantines en -restaurants. Vrijstelling Openbare inrichtingen die een horecabedrijf zijn als bedoeld in de Alcoholwet, zoals een café, restaurant, (sport)kantine e.d., kunnen vrijgesteld worden van de vergunningplicht. De gemeente kijkt samen met u of uw openbare inrichting onder de vrijstellingsmogelijkheid valt. Bibob Als u exploitatievergunningplichtig bent en de vergunning aanvraagt, beoordeelt de gemeente de integriteit van uw onderneming en de bij uw onderneming betrokken personen. U moet daarom bij deze aanvraag een Bibob-vragenformulier invullen. Voor een zo snel mogelijke afhandeling van uw aanvraag is het belangrijk dat u alle gevraagde bijlagen meestuurt. Meer informatie over Bibob. Kosten Voor het in behandeling nemen van een vergunningaanvraag kunnen op grond van de legesverordening leges in rekening worden gebracht. Bijzonderheden Wilt u alcohol verstrekken, vraag dan ook een alcoholvergunning aan. Aanvraag U vraagt de exploitatievergunning aan bij de gemeente via het contactformulier. Wij nemen telefonisch contact met u op en geven u advies over de mogelijkheden binnen het bestemmingsplan, de eisen van de APV en andere criteria. Vervolgens sturen wij u de benodigde formulieren en kunt u de aanvraag indienen. Hiervoor zijn de volgende bijlagen nodig: plattegrond van de inrichting (op schaal) met daarop aangegeven alle daarbij behorende lokaliteiten en terrassen (met duidelijke vermelding van de maten) kopie van een geldig legitimatiebewijs, zoals bedoeld in de Wet op de identificatieplicht, van elke exploitant en beheerder kopie(en) uittreksel(s) Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden en indien sprake van meerdere rechtspersonen, van iedere rechtspersoon een uittreksel); kopie(en) huur- of koopovereenkomst; en vragenformulier Wet Bibob (integriteitsbeoordeling). Mocht het voor de aanvraag nodig zijn, dan kunnen wij aanvullende informatie en documenten opvragen. Maak ook een melding Activiteitenbesluit milieubeheer Het Rijk heeft in het Activiteitenbesluit (AB) onder andere milieuregels op het gebied van geluid, geur en afval opgenomen. Start u een nieuw horecabedrijf? Doe dan naast de aanvraag van de betreffende vergunning een melding Activiteitenbesluit milieubeheer. U kunt dit regelen via de website van Acititeitenbesluit Internet Module (AIM). U heeft voor het doen van deze melding een plattegrondtekening en (eventueel) een akoestisch onderzoek nodig. Let op: een melding is zaakgebonden. Wanneer eerder een melding is gedaan en de bedrijfsvoering niet is veranderd, dan hoeft u geen nieuwe melding te doen. Wetgeving Uitvoeringsbesluit exploitatievergunning openbare inrichtingen gemeente Kaag en Braassem op Overheid.nl
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Aanwezigheidsvergunning kansspelautomaten
U wilt in uw onderneming een kansspelautoma(a)t(en) plaatsen. Dan heeft u een aanwezigheidsvergunning kansspelautomaten nodig. Voorwaarden U bent in het bezit van een alcoholvergunning In een café, bar of restaurant mogen maximaal 3 speelautomaten (kansspel- of behendigheid), waarvan maximaal 2 kansspelautomaten staan In een snackbar, kantine, ijssalon, lunchroom of restaurant met afhaalgedeelte mogen geen kansspelautomaten staan Het café- en restaurantbezoek staan op zichzelf. Er vinden geen andere activiteiten plaats waaraan een zelfstandige betekenis kan worden toegekend De activiteiten zijn in belangrijke mate gericht op personen van 18 jaar en ouder. Kosten Voor een periode van 12 maanden: € 56,50 voor 1 kansspelautomaat (wettelijk bedrag) € 22,50 voor 2 of meer kansspelautomaten (wettelijk bedrag) plus € 34,- per kansspelautomaat (wettelijk bedrag per kansspelautomaat). Bij een vergunning korter dan 1 jaar worden de kosten naar evenredigheid van de looptijd berekend. Bijzonderheden De eigenaar/exploitant van de kansspelautomaat is in het bezit van een exploitatievergunning van de kansspelautoriteit. Voor het plaatsen van behendigheidsautomaten is geen aanwezigheidsvergunning speelautomaten nodig. Het is in de gemeente Kaag en Braassem verboden een speelautomatenhal te exploiteren. Kijk voor meer informatie in de Speelautomatenverordening Kaag en Braassem. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: organisatie- en contactgegevens exploitant spelautomaat en nummer exploitatievergunning (contact)gegevens van de bedrijfsleiders en beheerders gegevens bedrijf en locatie aantal kansspelautomaten (maximaal 2 kansspelautomaten) duur van verlening vergunning. Stuur als bijlage de getekende huur- of gebruikersovereenkomst spelautomaten mee. Vergunning aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met eHerkenning.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Melding wijzigen inrichting horeca
Voor het bij- of afschrijven van een lokaliteit of terras op uw bestaande alcoholvergunning (voorheen drank- en horecavergunning).
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Melding klein evenement
Melden van een kleinschalig evenement, zoals een straat- of buurtfeestje.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-09-25
- Gemeentelijke bruggen en ponten
Ponten Er zijn in de gemeente diverse veerdiensten: veerdienst Kaag vaart tussen Kaag en Buitenkaag. Het veer vaart 24 uur per dag. Meer informatie vindt u op de website veerdienst Kaag veerdienst Oude Wetering vaart tussen Oude Wetering en Leimuiden. De vaartijden van 15 maart tot 15 oktober zijn op maandag tot en met vrijdag van 07:00-18:00 uur; zaterdag en zondag en feestdagen van 10:00-17:00 uur. De vaartijden van 15 oktober tot 15 maart zijn op maandag tot en met vrijdag: 07:00 - 18:00 uur. Kijk voor meer informatie op www.veerdienstoudewetering.nl veerdienst Paddegat is een voetgangers- en fietsersveer en vaart tussen Roelofarendsveen en Woubrugge van maandag tot en met vrijdag 07.00-18.00 uur en op zaterdag en zondag tussen 10.00-18.00 uur. Kijk voor meer informatie op de website veerdienst Paddegat Bruggen Bedieningstijden Doesbrug in Hoogmade De Doesbrug wordt in de zomerperiode gedurende de volgende tijden bediend: 1 tot en met 30 april: dagelijks van 09:00 tot 12:30 en van 13:00 tot 18:00 uur. 1 mei tot en met 30 september: dagelijks van 09:00 tot 12:30, van 13:00 tot 18:00 en van 18:30 tot 20:00 uur. 1 oktober tot en met 31 oktober: dagelijks van 09:00 tot 12:30 en van 13:00 tot 18:00 uur. Bovengenoemde bedieningstijden gelden ook op zon- en feestdagen. Van 1 november tot en met 31 maart is het bediening op aanvraag. Tijdens kantooruren en minimaal 24 uur van tevoren. Op zon- en feestdagen is er dan geen bediening. Voor vragen of bediening buiten deze uren kunt u contact opnemen met de brugbediening via 06 21130989. Bedieningstijden Bilderdamse brug in Bilderdam De Bilderdamse brug wordt in de zomerperiode gedurende de volgende tijden bediend: 1 april tot en met 31 mei: dagelijks van 09:00 tot 18:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur. 1 juni tot en met 31 augustus: dagelijks van 09:00 tot 20:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur en van 18:00 tot 18:30 uur. 1 september tot en met 31 oktober: dagelijks van 09:00 tot 18:00 uur. Gesloten van 12:30 tot 13:00 uur. Bovengenoemde bedieningstijden gelden ook op zon- en feestdagen. Van 1 november tot en met 31 maart is het bediening op aanvraag. Tijdens kantooruren en minimaal 24 uur van tevoren. Op zon- en feestdagen is er dan geen bediening. Voor vragen of bediening buiten deze uren kunt u contact opnemen met de brugbediening via 06 11438977. Paardebrug, Zwanenbrug en Blauwemolenbrug in Rijpwetering Kunt u met uw boot niet onder de Paardebrug, de Zwanenbrug en/of de Blauwemolenbrug in Rijpwetering door, dan moet u wachten tot de brug wordt geopend. De Paardebrug, Zwanenbrug en de Blauwemolenbrug worden alleen op afroep geopend. Aanvragen dienen minimaal 24 uur van tevoren te zijn doorgegeven via telefoonnummer 06 21130989. Storingen kunt u op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 uur melden bij de gemeente Kaag en Braassem via 071 3327272 (Afdeling O&R Civiele Kunstwerkenbeheer). Buiten kantooruren kunt u bellen met de storingsdienst van de gemeente via 06 515 085 63. Zelfbediening overige beweegbare bruggen De Koningsbrug in Oud Ade, de brug in de Zuidzijderweg in Oud Ade en de brug in de Blauwemolenweg in Rijpwetering kunnen door middel van zelfbediening geopend worden. Meer informatie Meer informatie over bedieningstijden van bruggen staat op de website overheid.nl vaarweginformatie.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-10-02