Zoekresultaat 1 - 10 van 24 resultaten
- Aangifte levenloos geboren kind
Is uw kindje levenloos geboren, of kort na de bevalling overleden? U kunt een afspraak maken voor het opmaken van een akte van geboorte (levenloos)/akte van geboorte en overlijden en eventueel de registratie in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt ons ook bellen voor een afspraak via het telefoonnummer 14 0252. Voor registratie in de BRP maakt het niet uit na hoeveel weken zwangerschap uw kindje geboren is, en ook niet hoe lang geleden dat was. Meer informatie hierover leest u op de website van de Rijksoverheid.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-01-30
- Paspoort
Paspoort
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Vluchtelingenpaspoort
Vluchtelingenpaspoort
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Afschrift akte Burgerlijke Stand
Afschrift akte Burgerlijke Stand
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Legalisatie handtekening
Bij de gemeente kunt u uw handtekening op een document laten legaliseren. Daarmee verklaart de gemeente dat de handtekening echt is. U zet dan bij de gemeente (team burgerzaken) uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs. het legaliseren van uw handtekening kan alleen op afspraak u komt persoonlijk bij ons langs met het document waarop u uw handtekening gaat zetten u tekent het document waar de medewerker Burgerzaken bij is de medewerker vergelijkt deze handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs de medewerker verklaart dat de handtekening van u is
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-01-22
- Briefadres aanvragen of verlengen
Briefadres aanvragen of verlengen
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Collecteren en kleding inzamelen
Organisaties die in het landelijke collecterooster van het CBF zijn opgenomen mogen collecteren of kleding inzamelen in de toegewezen week. Zij hoeven geen vergunning aan te vragen en ook geen melding te doen bij de gemeente. Organisaties met een CBF-keurmerk maar niet opgenomen in het landelijk collecterooster moeten een vergunning aanvragen voor de week waarin zij willen collecteren of kleding willen inzamelen. Organisaties die in Lisse gevestigd zijn of waarbij er een directe relatie bestaat tussen het bestedingsdoel en Lisse word een vergunning verleend, in de nog beschikbare vrije periode, wanneer de organisatie is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Aan organisaties die niet zijn opgenomen in het collecterooster van het CBF en niet staan op het vastgestelde rooster van de gemeente Lisse wordt alleen vergunning verleend als de organisatie positief is beoordeeld door het CBF door middel van het CBF-Keur of een Verklaring van geen bezwaar. Wilt u voor het eerst iets aanvragen? Doe dan eerst de vergunningcheck om te kijken of u een aanvraag moet doen. Weet u al zeker dat u een aanvraag moet indienen? Dan kunt u de knop ‘online regelen’ gebruiken. Informatie collecterooster CBF Via de groene knop vindt u het landelijk collecterooster. Op dit rooster staan de periodes en de instanties waarvoor vergunning is afgegeven. Hierop ziet u ook ‘vrije periodes’ staan. Deze worden door ons niet op het rooster ingevuld. Wilt u weten of er deze week een collecte wordt gehouden, kijk dan op de gemeentepagina van het Lisser Nieuws en op onze website onder ‘Gemeenteberichten’.
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-06-04
- Naamgebruik
Na uw huwelijk of geregistreerd partnerschap verandert uw achternaam niet. Wel kunt de achternaam van uw partner gebruiken. Dit geldt voor beide partners. U kunt na uw huwelijk of geregistreerd partnerschap bij de gemeente aangeven hoe u wilt worden aangeschreven door de overheden, zoals de gemeente, de Belastingdienst en de Sociale Verzekeringsbank. U doet dat bij de gemeente waar u woont. Dat kan dus een andere gemeente zijn als waar u bent getrouwd. Geef de wijziging naamgebruik bij voorkeur online door. Als u schriftelijk uw wijziging naamgebruik wilt doorgeven, download dan het aanvraagformulier. Stuur het ingevulde formulier samen met een kopie van een geldig legitimatiebewijs op naar de gemeente, ter attentie van team Burgerzaken. U kunt ook een afspraak maken aan de balie. Op officiële documenten, zoals een paspoort en rijbewijs, staat altijd op eigen achternaam, eventueel aangevuld met de naam van uw partner. De mogelijkheden (Alleen als u getrouwd bent (geweest) of u bent een geregistreerd partner (geweest) kunt u de achternaam van uw partner gebruiken). alleen de eigen naam alleen de naam van uw partner de eigen naam, gevolgd door de naam van de partner de naam van de partner, gevolgd door de eigen naam
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Nederlander worden: optieprocedure
Nederlander worden: optieprocedure
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13
- Identiteitskaart
Identiteitskaart
- Bron: Hillegom (Gemeente)
- 2024-08-13