Zoekresultaat 1 - 10 van 19 resultaten

  • Woning splitsen

    Een splitsingsvergunning is alleen nodig in de volgende situaties: Voor huurwoningen met een huurprijs tot de liberalisatiegrens € 879,66 (prijspeil 2024) Voor koopwoningen tot het maximale aankoopbedrag om een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie te krijgen (€ 435.000,- prijspeil 2024) Binnen een jaar van afgifte van de vergunning moet er gebruik van worden gemaakt. Zie verder de link naar paragraaf 3.2 van de huisvestingsverordening.Aanvraag splitsingsvergunning U kunt een splitsingsvergunning aanvragen met uw DigiD en per brief. Per DigiD Vraag een splitsingsvergunning aan Per brief Het college van Burgemeester & Wethouders Ter attentie van afdeling Wonen, team Ruimte en Economie Croonstadtlaan 111 3641 AL Mijdrecht Zet in de brief Welk gebouw u wilt splitsen Om hoeveel wooneenheden het gaat Waarom u de woning wilt splitsen Bij de aanvraag voegt u deze stukken toe Splitsingsplan dat voldoet aan de vereisten van artikel 106 van Boek 5 van het Burgerlijk Wetboek en bijbehorend besluit betreffende splitsing in appartementsrechten Een taxatierapport van het gebouw (of de gebouwen) en de afzonderlijke woonruimte bestemde gedeelten van het gebouw De verleende omgevingsvergunning voor het splitsen van de woning(en) Mogelijk heeft u ook een omgevingsvergunning nodig Houd er rekening mee dat voor eventuele verbouwactiviteiten een vergunning nodig kan zijn. Ga naar het Omgevingsloket. Doe de vergunningcheck. U kunt de vergunning daarna meteen aanvragen. Voor vragen hierover kunt u terecht bij de gemeente via omgevingszaken@derondevenen.nl. Vragen over de splitsingsvergunning kunt u stellen via email: wonen@derondevenen.nl.

  • Waardevolle bomen

    Wijzigingen doorgeven bij ziekte/kap Bent u eigenaar van een boom die op de lijst waardevolle bomen staat, dient u wijzigingen met betrekking tot die boom te melden bij de gemeente. Bijvoorbeeld als de boom is omgewaaid door storm of dood is. Bij ziekte van de boom is het ook mogelijk om bij de gemeente een boomveiligheidscontrole (BVC) aan te vragen. Aanmelden nieuwe bomen Het is ook mogelijk om een boom aan te melden voor de lijst waardevolle bomen. Eens in de 5 à 6 jaar toetsen we de aangemelde bomen aan de criteria en vindt het proces plaats om de lijst waardevolle bomen te herzien. Dan pas wordt dus duidelijk of de boom op de lijst komt of niet. De eerstvolgende herziening is in 2027. Meld een waardevolle boom aan

  • Begraafplaats

    De gemeente geeft graven en nissen uit op de gemeentelijke begraafplaatsen. Iedereen kan een plekje huren. U vraagt dan grafrechten aan. Deze grafrechten geven recht op een graf of op een nis voor een urn. Die rechten gelden voor een periode van minimaal 10 jaar in het geval van een algemeen graf, een urnengraf of een urnennis en minimaal 20 jaar in het geval van een particulier graf. Verlengen, overschrijven of beëindigen van de grafrechten Als rechthebbende kunt u de grafrechten verlengen als de termijn van een graf of nis verloopt. U kunt er ook voor kiezen om aan het eind van de termijn de grafrechten te beëindigen. Ook het eerder beëindigen van grafrechten is mogelijk. De rechten op een graf kunnen met toestemming van de rechthebbende worden overgeschreven op een andere nabestaande. En als de rechthebbende is overleden moeten de rechten binnen 1 jaar na het overlijden worden overgeschreven. Voor het verlengen of het beëindigen gebruikt u 1 van deze formulieren:Verlengen of beëindigen van grafrechten Aan het verlengen van de grafrechten zijn kosten verbonden. De kosten per graftype staan vermeld in de tarievenlijsten. De link naar de tarievenlijsten vindt u onderaan deze pagina onder het kopje Kosten. Vraag een verlenging of beëindiging van grafrechten aan Overschrijven van grafrechten Aan het overschrijven van de grafrechten zijn kosten verbonden. De kosten bedragen € 35,- Deze kosten zijn vermeld in de tarievenlijsten. Vraag een overschrijving van grafrechten aan Einde grafrechten Een algemeen graf wordt uitgegeven voor een periode van 10 jaar. Die periode kan niet worden verlengd. Via onderstaand formulier kunt u aangeven wat uw wensen zijn met betrekking tot de stoffelijke resten en de eventuele grafbedekking. Wensen na beëindiging algemeen graf Adressen Begraafplaatsen De gemeente De Ronde Venen beheert drie begraafplaatsen. De adressen van deze begraafplaatsen zijn: Geinhoff algemene begraafplaats aan de Bijdorplaan naast huisnummer 3 in Abcoude Rusthoff algemene begraafplaats aan de Rijksstraatweg tussen 85a en 87 in Baambrugge Vrederust algemene begraafplaats aan de Ringdijk 4 in Wilnis Openingstijden De begraafplaatsen in Abcoude en Baambrugge zijn dagelijks toegankelijk tussen zonsopgang en zonsondergang. De openingstijden van de begraafplaats in Wilnis zijn: van 1 maart tot 1 november: 8.00 - 20.00 uur van 1 november tot 1 maart: 8.00 - 18.00 uur Bereikbaarheid Bij de algemene begraafplaats in Abcoude en Wilnis is een parkeerterrein aanwezig. In Baambrugge is geen parkeerplaats aanwezig. Daar mag u in de berm parkeren. Het is niet toegestaan om met gemotoriseerd verkeer de begraafplaatsen op te rijden. Met het openbaar vervoer zijn de begraafplaatsen te bereiken met de buslijnen van Keolis. De begraafplaats in Wilnis is bereikbaar met de lijnen: 121, 123, 526. Abcoude en Baambrugge met de lijn 120.

  • Nee-Nee sticker of Nee-Ja sticker

    Vraag de gemeente om een antireclamesticker als u geen ongeadresseerde post, zoals reclamefolders, meer wilt ontvangen. Met een NEE/NEE sticker krijgt u geen reclame en huis-aan-huisbladen meer. Met de NEE/JA sticker krijgt u nog wel de huis-aan-huisbladen. U krijgt geen reclamefolders meer. Mocht u ondanks het plaatsen van de sticker toch nog ongewenste post ontvangen, kunt u bij de Rijksoverheid zien welke stappen u kunt ondernemen.  Vraag een Nee-Nee sticker of Nee-Ja sticker aan

  • Gedenkboom

    Op de begraafplaatsen is een stalen gedenkboom aanwezig waarin koperen gedenkbladeren worden gehangen. De naam van de overledene wordt met de geboorte- en sterftedatum in een gedenkblaadje gegraveerd. Het blaadje wordt in overleg met de nabestaanden door de begraafplaatsmedewerker in de gedenkboom bevestigd.Aanvraag gedenkblaadje U kunt een gedenkblaadje aanvragen via onderstaand formulier. Vraag een gedenkblaadje aan

  • Urgentie aanvragen voor een huurwoning

    Wanneer u onverwacht in een situatie terecht komt waardoor u dringend woonruimte nodig heeft, wordt verwacht dat u eerst zelf probeert een oplossing te zoeken. Lukt dat niet, dan kunt u mogelijk in aanmerking komen voor urgentie. Voor de gemeente De Ronde Venen verzorgt Het Vierde Huis de kansadviesgesprekken en administratieve verwerking van urgentieaanvragen.

  • Kroonring aanvragen

    PMD-afval verzamelt u in de daarvoor bestemde zakken. Deze hangt u op aan een kroonring in de buurt. Een kroonring is een soort kapstok aan een lantaarnpaal. Wilt u graag een kroonring bij u in de straat? Bespreek dit dan eerst met uw buren en noteer het nummer van de gewenste lantaarnpaal. Iedere inwoner kan één kroonring aanvragen. Vervolgens plaatst de gemeentelijke buitendienst binnen twee weken een kroonring bij u in de straat.  U kunt een kroonring aanvragen bij de gemeente via onderstaand online formulier. Vraag een kroonring aan PDM-zakken De zakken kunt u ophalen bij de volgende ophaalpunten:  Het gemeentehuis Alle servicepunten Afvalbrengstations AH Abcoude Plus Abcoude Buurtvereniging Amstelhoek Dagmarkt Baambrugge Landwinkel de Lindenhorst de Hoef Beide AH`s in Mijdrecht Hoogvliet Mijdrecht AH Vinkeveen Jumbo Vinkeveen Jumbo Wilnis

  • Identiteitskaart aanvragen of verlengen

    Vanaf 2 augustus 2021 is er een nieuw model van de Nederlandse identiteitskaart. Vraagt u op of na die datum een nieuwe identiteitskaart aan? Dan krijgt u een kaart met een chip met daarop uw vingerafdrukken. Dit geldt voor iedereen van 12 jaar en ouder. Lees meer over vingerafdrukken op de identiteitskaart. Met een identiteitskaart kunt u door bijna heel Europa reizen. Een identiteitskaart is ook een legitimatiebewijs. Wilt u een identiteitskaart aanvragen? Het is hiervoor noodzakelijk om een afspraak te maken bij het gemeentehuis. U betaalt meteen bij de aanvraag. Geldigheid Vanaf 18 jaar is 10 jaar geldig Tot 18 jaar is 5 jaar geldig Nu een afspraak maken bij de gemeente Nu een toestemmingsformulier reisdocument indienen

  • Melding openbare ruimte

    Melden via een online formulier Doe een melding openbare ruimte Melding overlast Wilt u een melding van overlast doen over bijvoorbeeld onderstaande zaken:  •    Jeugdoverlast •    Loslopende honden •    Graffiti •    Vuurwerk •    Vernielingen en vandalisme •    Fietswrak/onbeheerde fiets •    Wildplakken •    Fout parkeren/parkeeroverlast Geef dit dan aan ons door via onderstaand formulier. Meld overlast openbare ruimte Melding over het verkeer Heeft u een melding over het verkeer in de gemeente? Maak dan een melding via de formulieren op de pagina Melding over het verkeer. Melding overlast bouwen en bouwwerkzaamheden Als u overlast ervaart van bouwen en bouwwerkzaamheden, dan kunt u dit melden. Staat er een defecte lantaarnpaal in uw straat? Noteer het nummer op de mast en: Meld de lantaarnpaal aan bij Cityview Let op:  Alleen volledig ingevulde meldingen worden in behandeling genomen. Lukt het niet om een melding te doen? Bel dan met gemeente De Ronde Venen via 0297 29 16 16. Wij helpen u graag! Mist u nog iets in uw buurt?

  • Paspoort aanvragen of verlengen

    Vraag een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waarin u woont. Maak hiervoor eerst een afspraak bij het gemeentehuis. U betaalt meteen bij de aanvraag. Na 6 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen. U gebruikt een paspoort om te laten zien wie u bent. Met een paspoort kunt u alle landen bezoeken. Voor sommige landen heeft u ook een visum nodig. Kinderen hebben een eigen paspoort nodig om naar het buitenland te reizen. Let op! Langere levertijden voor paspoorten in verband met overgang naar nieuw model Op 30 september 2024 introduceerde de RvIG een nieuw model van het nationaal paspoort en de identiteitskaart. Door een technische beperking is het niet mogelijk om aanvragen tijdig te produceren. De afwijking in de levering duurt naar verwachting tot uiterlijk woensdag 9 oktober.  Paspoortpiek Verloopt uw paspoort of identiteitskaart in 2024?  Vanaf 2024 verwachten we een stijging in het aantal aanvragen voor paspoorten en identiteitskaarten. In 2014 is de geldigheidsduur van deze documenten aangepast van 5 naar 10 jaar (voor mensen van 18 jaar en ouder). Dat zorgde ervoor dat tussen 2019 en 2024 minder nieuwe documenten aangevraagd zijn. Door de stijging in het aantal aanvragen is het belangrijk om op tijd een afspraak te maken. Wilt u een afspraak maken? Klik dan hier.  Lees hier de meest gestelde vragen over de paspoortpiek. Geldigheid Geldigheid paspoort Leeftijd Aantal jaar geldig Vanaf 18 jaar 10 jaar Tot 18 jaar 5 jaar   Reist u alleen met uw kind naar het buitenland? Bijvoorbeeld omdat u alleen het ouderlijk gezag heeft, of omdat de andere ouder niet meereist? Dan heeft u daarvoor een extra document nodig. Inloggen Met uw nieuwe identiteitskaart kunt u inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds.  Nu een afspraak maken bij de gemeente Nu een toestemmingsformulier reisdocument indienen