Zoekresultaat 1 - 10 van 29 resultaten

  • Akte ontbinding van geregistreerd partnerschap aanvragen

    Heeft u uw geregistreerd partnerschap laten ontbinden? Dan kunt u hiervan een schriftelijk bewijs aanvragen. U krijgt dan een afschrift van de akte. U vraagt het afschrift aan bij de gemeente waar u uw partnerschap heeft geregistreerd. Een instantie vraagt u om een akte van de ontbinding van uw geregistreerd partnerschap. U vraagt deze aan...

  • Belasting gespreid betalen met automatische incasso

    U kunt het bedrag van uw aanslag gespreid betalen. Gespreide betaling via automatische incasso is een betaalmethode waarbij u de gemeente machtigt het aanslagbedrag in maximaal 12 termijnen van uw rekening af te schrijven. Dit gebeurt rond de 25e van elke maand. Als u gebruikmaakt van deze methode hoeft u geen rente te betalen. U...

  • Paspoort voor volwassene aanvragen

    Heeft u nog geen paspoort of verloopt dit bijna? En bent u 18 jaar of ouder? Vraag een paspoort voor volwassenen aan. Uw paspoort ligt na 6 werkdagen klaar op de locatie waar u het heeft aangevraagd. Begin link: Bekijk de openingstijden van de stadsdeelkantoren, einde link.

  • Aangifte van geboorte doen

    Is uw kind in Den Haag geboren? Dan moet u binnen 3 werkdagen aangifte doen bij de gemeente. De dag van de geboorte telt niet mee voor de termijn.

  • Kansspel (loterij), vergunning

    Wilt u een loterij organiseren? Daarvoor moet u een vergunning aanvragen bij de gemeente. Dit kan tot een bedrag aan prijzengeld van € 4.500. Als het prijzengeld meer dan € 4.500 is, moet u bij het ministerie van Justitie en Veiligheid een aanvraag indienen. Stuur bij uw aanvraag de statuten mee van de vereniging die...

  • Vermelding geslacht wijzigen (u bent geboren in het buitenland)

    Wilt u het geslacht wijzigen dat in uw geboorteakte staat? Als u in het buitenland geboren bent, kan de gemeente Den Haag dat voor u doen. Dien daarvoor een verzoek in. Let op: De wijziging van de vermelding van uw geslacht in uw geboorteakte is gratis. De gemeente rekent wel kosten voor het aangetekend versturen...

  • Geboorteakte aanvragen

    Een geboorteakte is het schriftelijke bewijs van inschrijving van uw geboorte in de burgerlijke stand. U kunt de akte aanvragen als Nederlands afschrift of meertalig (internationaal) uittreksel. U vraagt deze aan bij de gemeente waar u bent geboren. Een instantie vraagt u om een geboorteakte. U vraagt deze aan bij de gemeente waar u geboren...

  • Huisbezoek Nederlandse identiteitskaart aanvragen

    Wilt u een Nederlandse identiteitskaart aanvragen, maar bent u niet in staat om zelf naar een stadskantoor te komen? Dan komt u misschien in aanmerking voor een huisbezoek. Uw contactpersoon kan de identiteitskaart namens u aanvragen op Stadhuis Spui. Een medewerker van de gemeente komt dan bij u thuis om uw identiteit vast te stellen....

  • Paspoort en identiteitskaart aanvragen voor Nederlanders in het buitenland

    Heeft u de Nederlandse nationaliteit en woont u in het buitenland? Dan kunt u bij een aantal Nederlandse gemeenten een paspoort of identiteitskaart aanvragen. Bij de aanvraag voor een kind jonger dan 18 jaar (paspoort) of jonger dan 12 jaar (identiteitskaart) heeft u ook nodig: Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? Dan geeft...

  • Van erfpacht naar eigen grond

    Erfpachters kunnen in sommige gevallen eigenaar worden van hun erfpachtgrond. De erfpachter kan de grond van de gemeente kopen en er zo volledig eigenaar van worden. Het recht van erfpacht eindigt dan. Erfpacht is het recht om de grond van de gemeente voor een bepaalde periode te gebruiken tegen betaling van een canon. De gemeente...