Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Bent u gehandicapt en wilt u uw auto graag dichtbij uw voordeur parkeren? Als u al een gehandicaptenparkeerkaart heeft, dan kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen. Een gehandicaptenparkeerplaats vraagt u online aan met DigiD.

  • Kleur uw buurt

    Heeft u samen met vijf andere bewoners een leuk idee voor uw buurt? De gemeente heeft geld beschikbaar voor acties die de buurt verbeteren. Vraag een bijdrage aan via het aanvraagformulier.

  • Medisch afval

    Sommige inwoners hebben door een medische reden meer restafval. Dit kan gaan om stoma-, dialyse of incontinentiemateriaal. Dit extra restafval kan ervoor zorgen dat u niet uitkomt met een inzamelfrequentie van een keer in de vier weken. De gemeente biedt u verschillende opties om hierin tegemoet te komen, bekijk deze hieronder. 

  • Meldpunt Goed Verhuurderschap

    Als huurder kunt u het melden als u problemen heeft met uw verhuurder. Denk bijvoorbeeld aan discriminatie, slecht onderhoud, te hoge huurprijzen. U meldt het bij het Meldpunt Goed Verhuurderschap. Uw melding is kosteloos en kan ook anoniem gedaan worden.

  • Afvalinzameling

    Sinds 1 januari 2025 verzorgt Circulus de inzameling en verwerking van huishoudelijk afval in de gemeente Duiven. Op de website en in de app van Circulus vindt u alle informatie over afvalinzameling. Voor vragen of klachten over de inzameling neem contact op met Circulus. Voor informatie over belastingtarieven, aanslagen en kwijtschelding neemt u contact op met de gemeente.

  • Contact

    Heeft u een vraag of opmerking? Gebruik het contactformulier

  • Betalen gemeentelijke belastingen

    U kunt de gemeentelijke belasting automatisch betalen. Het bedrag wordt dan afgeschreven in maximaal 10 termijnen. Elke maand een gelijk deel. Dit heet ook wel automatische incasso. U moet de gemeente wel machtigen om de bedragen automatisch van uw rekening af te schrijven. U kunt hier online automatische incasso aanvragen, stoppen of uw bankrekeningnummer veranderen.

  • Omgevingsvergunning

    Wilt u bouwen of verbouwen, slopen, een inrit aanleggen of iets anders aan uw omgeving veranderen? In veel gevallen heeft u een omgevingsvergunning nodig. Een omgevingsvergunning vraagt u aan via het Omgevingsloket van de Rijksoverheid.

  • Kwijtschelding gemeentelijke belastingen

    Heeft u een laag inkomen en geen eigen vermogen? Dan hoeft u de gemeentelijke belastingaanslag misschien voor een deel of helemaal niet te betalen. Dat heet kwijtschelding. Dit vraagt u online aan bij de gemeente. Wilt u de kwijtschelding niet online aanvragen of heeft u geen DigiD dan kunt u bellen met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111.