Zoekresultaat 1 - 10 van 23 resultaten

  • Geboorteaangifte doen

    Als uw kind geboren is, moet u dit aangeven bij de gemeente waar het is geboren. U komt daarvoor persoonlijk langs, binnen 3 dagen na de dag van de geboorte. De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte op waarin de geboorteplaats van uw kind staat en hoe uw kind heet. Maak telefonisch een afspraak voor een bezoek aan het raadhuis.

  • Bewijs van in leven zijn aanvragen

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijk bewijs dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Een bewijs van in leven zijn gebruikt u voor Nederlandse instanties.

  • Sociaal loket

    Heeft u zorg, advies of ondersteuning nodig? Het Sociaal loket helpt alle Amstelveners. U kunt bij ons terecht met al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.

  • Kwijtschelding aanvragen

    Heeft u een laag inkomen? Dan heeft u misschien recht op kwijtschelding. Op deze pagina leest u wanneer u kwijtschelding kunt aanvragen en hoe u dat doet.

  • Verhuurvergunning bij opkoopbescherming

    Vanaf 1 juli 2022 is de opkoopbescherming van kracht in Amstelveen. Dit betekent dat u een woning niet zomaar kan verhuren. Als u een woning wilt verhuren, heeft u soms een verhuurvergunning nodig.

  • Leidinggevende alcoholvergunning wijzigen

    Verandert er iets in de eerder opgegeven leidinggevende(n) van uw alcoholvergunning? Geef deze wijziging dan door. Dit doet u online. U kunt zowel de vertrekkende als nieuwe leidinggevende opgeven.

  • Evenementenvergunning aanvragen

    Voor het organiseren van een evenement heeft u meestal een vergunning nodig. Dit hangt onder andere af van de grootte van het evenement. Om hierachter te komen, vult u eerst een risicoscan in. Vraag de vergunning voor een A-evenement uiterlijk 8 weken van tevoren aan, voor een B-evenement uiterlijk 12 weken, en voor een C-evenement uiterlijk 26 weken.

  • Voor het eerst inschrijven in Nederland

    Verhuist u voor het eerst naar Nederland? Of bent u vóór oktober 1994 naar het buitenland verhuisd en komt u nu voor het eerst terug? Dan moet u zich inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. Dit heet '1e inschrijving'. Eerst vult u de online vragen in en daarna maakt u online een afspraak. U moet deze afspraak binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland maken.

  • Betalingsregeling aanvragen

    Als u moeite heeft om een belastingaanslag te betalen en automatische incasso in termijnen geen optie is, kunt u misschien een betalingsregeling afspreken.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) voor ondernemers

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u online een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) of een nabestaandenonderzoek aanvragen.