Zoekresultaat 1 - 10 van 152 resultaten

  • Wegwijzer begeleiding bij een initiatief

    Heeft u een plan of idee om iets te bouwen of om het gebruik van een gebouw of terrein te veranderen? En voldoet dit niet aan de regels van het omgevingsplan? Dan kunt u de gemeente vragen om advies. U dient dan een initiatief in. Als de gemeente dit in behandeling neemt, zijn hier kosten aan verbonden. Volg eerst de stappen in de wegwijzer op deze pagina.

  • Nadeelcompensatie

    Het kan zijn dat u nadeel heeft van een gemeentelijk besluit of activiteit. Bijvoorbeeld als uw woning minder waard wordt door een verleende omgevingsvergunning. Of als er langdurig wegwerkzaamheden zijn, waardoor uw klanten wegblijven bij uw winkel. Soms vergoedt de gemeente een deel van de schade die u oploopt. Dat heet nadeelcompensatie.

  • RegioRijder

    Soms zorgt de gemeente voor vervoer als u niet zelfstandig kunt reizen. In Haarlemmermeer verzorgt RegioRijder het Wmo- en leerlingenvervoer.

  • Rijbewijs aanvragen of verlengen

    Wilt u uw rijbewijs verlengen omdat deze binnenkort verloopt? Of bent u pas geslaagd voor uw rijexamen? Dan kunt u een rijbewijs aanvragen. Maak een afspraak voor het aanvragen of verlengen of ophalen van uw rijbewijs. U kunt uw rijbewijs ook zonder afspraak afhalen.

  • Subsidie aanvragen

    Wilt u als vereniging of stichting een activiteit organiseren? Een activiteit die bijvoorbeeld te maken heeft met sport, cultuur of maatschappelijk welzijn? En heeft u daar niet genoeg geld voor? Dan komt u misschien in aanmerking voor subsidie. U kunt een subsidie aanvragen.

  • Overlijden

    Als iemand in Haarlemmermeer overlijdt, moet dat worden doorgegeven aan de gemeente. Vaak doet de uitvaartondernemer dit. Zij doen de aangifte digitaal. Als nabestaande kunt u ook aangifte van overlijden doen. Dit doet u aan de balie. De gemeente maakt dan een overlijdensakte op. Bel voor een afspraak om aan de balie aangifte te doen.

  • Zorg of ondersteuning via Wmo

    De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) zorgt ervoor dat u kan blijven meedoen in de samenleving en zoveel mogelijk zelfstandig kan blijven wonen. Dat kan bijvoorbeeld door hulp bij het huishouden, aanpassingen in huis of vervoer. Kunt u deze zorg of ondersteuning niet van familie, vrienden of buren krijgen? Meld uw hulpvraag en vul het formulier in. Ook als u uw indicatie wilt verlengen. U heeft hiervoor DigiD nodig.

  • Adresonderzoek

    U kunt op MijnOverheid opzoeken hoeveel bewoners er staan ingeschreven op uw adres. Staat er op uw adres iemand ingeschreven die er niet woont? Of ontvangt u post van vorige bewoners? Dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te starten. De gemeente onderzoekt dan waar deze persoon echt woont.

  • Paspoort

    U vraagt een paspoort zelf aan bij de gemeente. U kunt het paspoort ophalen bij de gemeente of laten thuisbezorgen. Maak een afspraak voor het aanvragen of ophalen van uw paspoort. U kunt uw paspoort ook zonder afspraak afhalen.

  • Contact us

    Schiphol desk is open for Dutch nationals living abroad. Here you can renew your passport or identity card, or activate your DigiD. Make an appointment at your convenience. The civil affairs office is located at Arrivals 2, Amsterdam Airport Schiphol.