Zoekresultaat 91 - 100 van 102 resultaten
- Kind erkennen
Erkenning betekent dat u verplicht bent uw kind te onderhouden. U heeft ook recht op omgang met uw kind na een scheiding. En uw kind heeft na uw overlijden recht op een wettelijk erfdeel. Erkennen kan bij of na de geboorteaangifte. U kunt een kind ook erkennen voor de geboorte. Voorwaarden De man of duomoeder is 16 jaar. U heeft toestemming van de biologische moeder om het kind te erkennen. Bij de erkenning van een 1e kind is de moeder ook zelf aanwezig. Het kind is nog niet door iemand anders erkend. De moeder was op het moment van de geboorte niet met iemand anders getrouwd. Zij had op dat moment ook niet met iemand anders een geregistreerd partnerschap. U kunt een kind niet erkennen als u niet met de moeder mag trouwen. Bijvoorbeeld omdat u een bloedverwant van de moeder bent. Staat u onder curatele? U hebt toestemming nodig van de kantonrechter. Het kind is in leven. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar moeten moeder en kind toestemming geven. Dat kan aan de balie of schriftelijk. Is het kind dat u wilt erkennen ouder dan 16? Dan geeft het kind zelf toestemming voor de erkenning. Dit kan alleen aan de balie. Aanvraag U kunt de erkenning regelen in elke gemeente in Nederland. Wilt u de erkenning regelen in de gemeente Kaag en Braassem? Maak dan online een afspraak. Meenemen Gaat de biologische moeder mee naar de gemeente? Neem dan mee: uw geldige identiteitsbewijs geldig identiteitsbewijs van de biologische moeder gaat de duomoeder het kind erkennen en is de donor anoniem? Neem dan ook verklaring van de Stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting mee. Gaat de biologische moeder niet mee naar de gemeente? Neem dan onderstaande mee. Dit kan alleen als het een tweede of volgend kind is van dezelfde ouders. uw geldige identiteitsbewijs schriftelijke toestemming van de moeder, met handtekening van de moeder kopie geldig identiteitsbewijs moeder gaat de duomoeder het kind erkennen en is de donor anoniem? Neem dan ook verklaring van de Stichting donorgegevens kunstmatige bevruchting mee. Is het kind 12 tot 16 jaar? Neem dan ook nog mee: schriftelijke toestemming van het kind kopie geldig identiteitsbewijs van het kind. Is het kind 16 jaar of ouder? kom samen met het kind naar de gemeente de biologische moeder hoeft er niet bij te zijn. Ouderlijk gezag bij erkenning voor 1 januari 2023 Bent u niet getrouwd? Of hebt u geen geregistreerd partnerschap met de moeder van het kind? Maar hebt u het kind voor 1 januari 2023 wel erkend? Dan krijgt u niet automatisch het ouderlijk gezag. Zonder ouderlijk gezag kunt u volgens de wet niet meebeslissen over de opvoeding van uw kind. Ook kunt u dan niet optreden als zijn of haar wettelijk vertegenwoordiger. Die neemt beslissingen voor bijvoorbeeld een minderjarige die dat volgens de wet nog niet zelf kan. U krijgt een aantal rechten en plichten bij ouderlijk gezag. Wilt u ouderlijk gezag aanvragen? Hebt u het kind erkend voor 1 januari 2023? Dan vraagt u samen het gezag aan bij de rechter. Dit kan digitaal of schriftelijk via het formulier gezamenlijk gezag aanvragen. U hebt hiervoor geen advocaat nodig. Meer informatie Op de website van de Rijksoverheid staat meer informatie over het erkennen van een kind en het aanvragen van ouderlijk gezag. Bijzonderheden Een getrouwde man mag het kind van een andere vrouw dan zijn echtgenote erkennen, zonder tussenkomst van de rechter. Bent u de biologische vader? Dan kunt u de erkenning later niet ongedaan maken. Buitenlandse nationaliteit Heeft u een andere nationaliteit dan de Nederlandse? Dan onderzoekt de gemeente Kaag en Braassem eerst de regels en wetten in het land van uw nationaliteit. Na dit onderzoek hoort u of u het kind in Nederland kunt laten erkennen en welke documenten u daarvoor nodig heeft. Wetten en regels Wet basisregistratie personen Burgerlijk Wetboek Boek 1
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-21
- Omgevingsvergunning
Wie wil bouwen of verbouwen, een boom wil kappen of iets anders aan de omgeving wil veranderen heeft meestal een omgevingsvergunning nodig. Soms hoeft u geen vergunning aan te vragen, bijvoorbeeld bij dakkapellen en bijgebouwen aan de achterkant van een woning. Omgevingsvergunning of vergunningvrij Wilt u weten of u uw bouwplan vergunningvrij kunt uitvoeren? Doe dan de vergunningcheck op het Omgevingsloket. U kunt ook een vooroverleg indienen via onze website. Doe de vergunningcheck in het Omgevingsloket Vervolgens kunt u op Omgevingsloket checken of de bouwwerkzaamheden die u wilt uitvoeren, wel of niet vergunningplichtig zijn en welke bijlagen u moet meesturen. Wilt u weten of uw plan haalbaar is? Dan adviseren wij u om een vooroverleg (principeverzoek) in te dienen, vóórdat u de officiële aanvraag doet. Wij kunnen dan beoordelen of uw plan haalbaar is, welke procedure u verder moet doorlopen en welke documenten u dan moet aanleveren. U komt er dan achter of het nut heeft om een omgevingsvergunning aan te vragen. Zo voorkomt u dat u onnodige kosten moet maken bij een officiële aanvraag. U kunt via deze webpagina op onze website een vooroverleg aanvragen. Betrek uw buurt en belanghebbenden Bent u van plan iets te gaan veranderen in de omgeving? Als initiatiefnemer doet u er goed aan de belanghebbenden zo passend mogelijk te betrekken bij uw plan. Participeren is geen doel op zich maar een manier om met elkaar een betere omgeving te maken, waarbij u met inbreng van de betrokkenen tot een plan kunt komen van hogere kwaliteit en meer acceptatie. Bekijk de werkwijzer op deze webpagina op de website, waarbij wij u willen helpen met het organiseren van de participatie voor uw plan. De beoordeling van uw aanvraag voor een omgevingsvergunning De gemeente: bekijkt of uw aanvraag goed is ingevuld beoordeelt uw aanvraag en kijkt of deze voldoet aan de indieningsvereisten en technische eisen publiceert de ingekomen aanvraag en het besluit op uw aanvraag op Overheid.nl laat bij reguliere procedure, voor eenvoudige aanvragen en waarbij alle benodigde informatie is aangeleverd, binnen 8 weken weten of u een vergunning krijgt. Bij de uitgebreide procedure, voor bijzondere gevallen, krijgt u de beslissing binnen 6 maanden. De uitgebreide procedure geldt bijvoorbeeld bij een omgevingsvergunning voor het milieu, bij grotere afwijkingen van het bestemmingsplan, bij een omgevingsvergunning voor het brandveilig gebruiken van een pand. Let op: Wilt u de omgevingsvergunning voor meerdere activiteiten tegelijk aanvragen? En moet één van deze aanvragen de uitgebreide procedure doorlopen? Dan doorloopt de hele aanvraag de uitgebreide procedure. In sommige gevallen kunt u de activiteiten apart aanvragen. De beslistermijn mag één keer met 6 weken verlengd worden. publiceert het besluit op uw aanvraag op overheid.nl, u kunt hierop reageren door een zienswijze in te dienen zoals in de bekendmaking staat aangegeven. Voor of na 1 januari 2024 in procedure Omdat op 1 januari 2024 de Omgevingswet in werking is getreden, heeft de gemeente automatisch een tijdelijk omgevingsplan, bestaande uit de gemeentelijke bestemmingsplannen en verordeningen. Op termijn worden alle bestemmingsplannen vervangen door één groot omgevingsplan voor de gehele gemeente. Omgevingsvergunningen die vóór 1 januari 2024 zijn ingediend, vallen nog onder de oude wet- en regelgeving. Voor vergunningen die vanaf 1 januari 2024 ingediend worden geldt de Omgevingswet en dan worden er andere eisen gesteld aan uw aanvraag. Bekendmakingen per email ontvangen of app downloaden Wilt u op de hoogte blijven van verleende omgevingsvergunningen? Dan kunt u zich aanmelden voor de (gratis) e-mailservice voor bekendmakingen over uw buurt. Afwijken omgevingsplan Heeft u bouwplannen die niet passen binnen het Omgevingsplan? De gemeente heeft in sommige gevallen mogelijkheden om van het Omgevingsplan af te wijken. Om een inschatting te kunnen maken of wij hieraan medewerking kunnen verlenen, adviseren wij u een vooroverleg in te dienen. Rijksmonument verbouwen Voor verbouwingen of uitbreidingen van een monument is vaak naast de eventuele omgevingsvergunning voor de activiteit bouwen ook een omgevingsvergunning voor het wijzigen van een monument nodig. Kijk voor informatie bij Monument verbouwen. Melding sloop of verwijdering asbesthoudend materiaal Voor de sloop of verwijdering van asbesthoudend materiaal moet u altijd een melding indienen via Omgevingsloket. Doe de melding minimaal 4 weken voordat u wilt beginnen. In de volgende gevallen doet u de melding uiterlijk 5 werkdagen van tevoren: u verwijdert als particulier hechtgebonden asbesthoudende platen tot een maximum van 35 m2 per kadstraal perceel uw bedrijf voert reparatie- of mutatieonderhoudswerkzaamheden uit aan een deel van het gebouw met asbest. Dit geldt alleen als de termijn van 4 weken tot onnodige leegstand van het gebouw leidt of het gebruiksgenot belemmert. Intrekken omgevingsvergunning Wordt er geconstateerd dat u nog niet gestart bent of al geruime tijd geen handelingen heeft verricht ten aanzien van de verleende vergunning, dan kan de gemeente overgaan tot het intrekken van de verleende vergunning. U ontvangt dan bericht over het voornemen tot intrekken van de vergunning. U wordt in de gelegenheid gesteld om te reageren op het voornemen tot intrekken. Indien u niet reageert op het voornemen of uw redenen niet voldoende worden geacht om de vergunning te verlenen, gaan wij over tot het definitief intrekken van de omgevingsvergunning. Van het definitieve besluit ontvangt u een bericht. Tegen het definitieve besluit staat beroep en bezwaar open. Indien er wordt besloten uw vergunning te verlengen, worden er leges geheven volgens de actuele legesverordening. Inzien vergunning Wilt u stukken van een omgevingsvergunning inzien, dan maakt u een afspraak inzien vergunningen. Kosten Aan de behandeling van een aanvraag omgevingsvergunning zijn kosten verbonden. Dit noemen wij leges. Deze kosten zijn afhankelijk van de activiteiten die worden aangevraagd. Voor sommige activiteiten zijn vaste bedragen opgenomen in de legesverordening (o.a. de activiteiten ‘kappen’ en ‘aanleggen in-/uitrit’), terwijl voor andere activiteiten de bedragen gerelateerd zijn aan de bouwkosten en de mate waarin afgeweken moet worden van de regels van het omgevingsplan. U vindt een compleet overzicht van de activiteiten en de daaraan verbonden legeskosten in de legesverordening en de bijbehorende legestabel. Bij de aanvraag van een omgevingsvergunning worden eventueel gemaakte legeskosten voor een conceptverzoek in mindering gebracht. Let op: ook als een omgevingsvergunning wordt ingetrokken, geweigerd of buiten behandeling wordt gelaten zijn er leges verschuldigd. Dit zijn niet de volledige legeskosten, maar er vindt een bepaalde restitutie plaats.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-24
- Grafrechten overboeken
Wanneer de persoon die een grafrecht heeft is overleden, dan kunnen de nabestaanden de grafrechten laten overboeken op hun naam. Er is toestemming nodig van een andere nabestaande dan de persoon die de rechten overschrijft. Aanvraag Vermeld op uw aanvraag: de locatie van de begraafplaats of urnenplaats voor- en achternaam overleden rechthebbende overlijdensdatum en geboortedatum overleden rechthebbende vanaf welke datum het grafrecht overgeboekt moet worden persoonsgegevens van diegene die toestemming geeft (andere nabestaande dan de persoon die de rechten overschrijft) Grafrecht overboeken via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. U ontvangt binnen 6 weken een reactie.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-02
- Verhuizen naar Nederland vanuit het buitenland
Komt u in Nederland wonen en heeft u een adres gevonden in de gemeente Kaag en Braassem? Maak dan alvast een afspraak om u in te schrijven. Doe dit zo spoedig mogelijk na uw aankomstdatum. Voorwaarden U woont het komend half jaar minimaal 4 maanden in Nederland. U komt persoonlijk aan de balie, ook als u al eerder in Nederland ingeschreven bent geweest. Komen er gezinsleden mee dan moeten ook zij persoonlijk aan de balie verschijnen, ook minderjarigen. U verhuist vanuit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten Verhuist u naar Nederland vanuit de landen Aruba, Curaçao en Sint Maarten, of de bijzondere gemeenten Bonaire, Sint Eustatius of Saba? Dan heeft u een bewijs van uitschrijving uit dit land of deze bijzondere gemeente nodig. Hierin staat dat u naar Nederland verhuist en naar welke gemeente. Heeft u bij de uitschrijving een andere gemeente opgegeven dan duurt het langer voordat uw inschrijving in Nederland afgehandeld is. U neemt mee: Een geldig paspoort of identiteisbwijs. Een geldige verblijfsvergunning (IND) of heeft de nationaliteit van een land uit de EU/EER of Zwitserland. Verhuist u naar een huur- of een koopwoning dan neemt u een kopie van uw volledige huur- of koopovereenkomst mee. Gaat u bij iemand inwonen dan kan de hoofdbewoner met DigiD op onze website de “Toestemming inwoning” invullen. Lukt dit niet dan kan deze persoon meekomen naar de afspraak of een mail sturen naar info@kaagenbraassem.nl voor een schriftelijk formulier. Bij een schriftelijk formulier hoort een kopie legitimatiebewijs. Een geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte of een akte als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden. U moet deze akten misschien laten legaliseren. Bekijk wat voor uw akten van toepassing is op de website van Nederland Wereldwijd. Zijn deze akten al ingeschreven bij een eerdere inschrijving in Nederland dan zijn ze niet meer nodig. Aanvragen Maak een afspraak met de gemeente om u in te schrijven. Doe dit binnen 5 dagen nadat u in Nederland bent aangekomen. Naar aanleiding van uw aangifte kan er mogelijk een adresonderzoek plaatsvinden. Kosten Er zijn geen kosten aan verbonden.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-11-20
- Contact gemeentelijke belastingen
Werkzaamheden op het gebied van belastingen worden uitgevoerd door de gemeente Alphen aan den Rijn. Voor vragen kunt u: een e-mail sturen naar belastingen@kaagenbraassem.nl op werkdagen bellen via telefoonnummer 14 0172 (spreek in 'Alphen aan den Rijn'). Heeft u specifiek een vraag over de WOZ-waarde, dan kunt u een formulier invullen via wozloketalphenaandenrijn.nl. Voor informatie kunt u ook terecht in het gemeentehuis van Alphen aan den Rijn, Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn. De openingstijden voor de balie: maandag 13.00 – 16.30 uur alleen op afspraak dinsdag t/m vrijdag 9.00 – 16.30 uur alleen op afspraak.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-02-19
- Ontheffing geluidhinder
Bij bepaalde activiteiten die u uitvoert, kunt u overlast van geluid veroorzaken. Bijvoorbeeld als u bouwmachines of geluidsapparatuur gebruikt. U heeft een ontheffing nodig van de gemeente. Ook bij nachtelijke werkzaamheden is ontheffing nodig. Kijk op Bouwbesluitonline.nl voor alle regels. Voorwaarden Het is verboden in de openlucht een geluidsapparaat, een (recreatie)toestel of een (bouw)machine in werking te hebben of handelingen te verrichten op een zodanige wijze, dat voor omwonenden of overigen in de omgeving geluidshinder wordt veroorzaakt. De gemeente kan ontheffing verlenen voor het in gebruik hebben van geluidsapparatuur. Kosten Voor het in behandeling nemen van de aanvraag kunnen leges in rekening worden gebracht. Het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag om een ontheffing voor geluidshinder in de open lucht bedraagt € 60,65. Aanvraag U moet de ontheffing schriftelijk of via het contactformulier bij de gemeente aanvragen. Geef bij uw aanvraag de volgende informatie: omschrijving van de activiteit waarvoor u de ontheffing aanvraagt plaats, datum en tijdstip waarop de activiteit plaatsvindt.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-12-24
- Contact en openingstijden
Contact Wilt u een vraag stellen aan de gemeente of heeft u een op- of aanmerking? U kunt uw vraag stellen via ons contactformulier. Telefonisch contact U kunt tijdens kantoortijden telefonisch contact met ons opnemen via het algemene telefoonnummer 071 332 72 72. De medewerkers van de gemeente Kaag en Braassem zijn van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar van 08:30 tot 17:00 uur en vrijdag van 8:30 uur tot 12:30 uur. Voor ernstige storingen en calamiteiten in de openbare ruimte die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, kunt u buiten kantoortijden bellen met het storingsnummer 06 51 50 85 63. Openingstijden gemeentehuis Let op! De openingstijden van het gemeentehuis zijn anders dan die van de publieksbalies van Burgerzaken en de gemeentewerf. Maandag tot en met donderdag van 08:30 tot 17:00 uur. Vrijdag van 08:30 uur tot 12:30 uur. Openingstijden publieksbalies De publieksbalies aan het Westeinde 1 in Roelofarendsveen werken alleen op afspraak, Van maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8:30 tot 12:30 uur. Op woensdag zijn de balies geopend van 15:30 tot 17:30 uur en van 18:30 tot 20:30 uur. U kunt online een afspraak maken of telefonisch via 071 332 72 72. Gemeentewerf afvalbrengstation Voor het brengen van grof vuil en grof snoeiafval kunt u terecht op het afvalbrengstation aan het Veenderveld 53 in Roelofarendsveen. De openingstijden, zijn als volgt: Maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 12:00 uur en van 13:00 tot 15:30 uur. Van 1 april tot 1 oktober ook op woensdagavond van 18:30 – 20:30 uur. Op zaterdag van 8:00 tot 12:30 uur.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-17
- Melding wijzigen leidinggevende
U heeft een alcoholvergunning (voorheen drank- en horecavergunning) en wilt een leidinggevende op uw vergunning laten bijschrijven of afmelden. U dient dan een melding wijziging leidinggevende in. Nieuwe leidinggevenden worden -na toetsing door de gemeente en als er geen weigeringsgrond is- bijgeschreven. U ontvangt dan een gewijzigd aanhangsel wat u kunt toevoegen aan uw bestaande vergunning. Voorwaarden De leidinggevende is minimaal 21 jaar, van onbesproken gedrag, staat niet onder curatele en staat ingeschreven in het Register Sociale Hygiëne. Kosten De kosten zijn € 41,75 voor het in behandeling nemen; u kunt meerdere wijzigingen in een melding doorgeven. U betaalt met iDeal. Bijzonderheden De nieuwe leidinggevende mag onder de vergunning werken zodra u een bevestiging op naam van de persoon heeft ontvangen. De definitieve bijschrijving volgt na toetsing De burgemeester kan de alcoholvergunning intrekken als er 3 keer een weigering van een bijschrijving leidinggevende is geweest in een periode van 2 jaar. Vragen over melden van een nieuwe leidinggevende kunt u stellen bij Loket dienstverlening via het contactformulier. Wij nemen binnen 5 werkdagen contact met u op om uw vraag direct te beantwoorden of om een afspraak te maken. Melden wijzigen leidinggevende U geeft de melding wijzigen leidinggevende door met het digitale formulier: Melding wijziging leidinggevende via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via e-Herkenning. Wij vragen hierbij om de volgende gegevens: organisatie- en contactgegevens nummer alcoholvergunning type bedrijf reden van de wijziging gegevens leidinggevende, dienstvorm en aantal werkuren is de aspirant-leidinggevende in het bezit van een verklaring sociale hygiëne. en de volgende bijlage(n): ondertekende verklaring voor akkoord van leidinggevende kopie geldig paspoort of identiteitskaart (geen rijbewijs) kopie arbeidsovereenkomst (indien van toepassing).
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2024-12-24
- Meedenkers
Het kan lastig zijn om de weg te vinden in de complexe structuur van ingewikkelde regelingen, wetten en instellingen. Daar is iets op bedacht. Stel dat u als inwoner een beroep wil doen op bepaalde hulp, bijvoorbeeld de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), dan mag u iemand meenemen. Dat mag een familielid of vriend zijn. Maar dat mag ook een Meedenker zijn. Een Meedenker is een opgeleide vrijwilliger die inwoners gratis ondersteunt en meedenkt. Dit geldt ook voor hulp bij zaken als jeugdhulp, welzijn, (preventieve) zorg, onderwijs, wonen, werk en inkomen. Aanvraag U ontvangt van het Kernteam Kaag en Braassem, het Serviceplein van de gemeente Alphen aan den Rijn of Tom in de Buurt een uitnodiging voor een gesprek. Bij deze uitnodiging krijgt u de mogelijkheid dat u gebruik kunt maken van een 'Meedenker'. Hulp van een Meedenker aanvragen kan ook door een e-mail te sturen naar meedenkers@dedriemaster.nu of bel op werkdagen tussen 09.00 en 11.00 uur naar de Infolijn: 071 3317967. Kijk voor meer informatie op de website van De Driemaster.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-22
- Geboorte aangeven
Na de geboorte van uw kind doet u aangifte bij de gemeente waar uw kind is geboren. Het kind moet binnen 3 dagen na de geboorte bij de gemeente zijn aangegeven. Niet iedereen mag de aangifte doen. Voorwaarden Binnen 3 dagen na geboorte van uw kind, doet u aangifte bij de gemeente. In deze periode zijn tenminste 2 werkdagen opgenomen en de termijn eindigt altijd op een werkdag. Op zaterdag, zondag of een algemeen erkende feestdag kunt u geen aangifte doen. Daarom mag u soms ook iets later aangifte doen. Hieronder ziet u wat de laatste dag is waarop u aangifte kunt doen: kind maandag geboren: laatste aangiftedag donderdag kind dinsdag geboren: laatste aangiftedag vrijdag kind woensdag geboren: laatste aangiftedag maandag kind donderdag geboren: laatste aangiftedag maandag kind vrijdag geboren: laatste aangiftedag dinsdag kind zaterdag geboren: laatste aangiftedag dinsdag kind zondag geboren: laatste aangiftedag woensdag. Doet u later aangifte? Dan meldt de ambtenaar van de burgerlijke stand dit aan het Openbaar Ministerie (OM). U kunt dan een boete krijgen. Aangifte doen De volgende personen kunnen de geboorte van een kind aangeven: De (juridische) vader of (juridische) moeder Kunnen zij niet? Dan moet iemand het doen die bij de geboorte was. Dit kan een familielid zijn, de verloskundige, arts of kraamverzorgende Kan de moeder niet en was er verder niemand bij de geboorte? Dan moet een medebewoner van de woning waar het kind is geboren aangifte doen. Of het hoofd van het ziekenhuis of de kliniek waar het kind is geboren Is er niemand die de aangifte mag doen? Dan doet de burgemeester of een door hem aangewezen ambtenaar aangifte. Wilt u de geboorte van uw kind doorgeven? Maak telefonisch een afspraak via 071 332 72 72, of maak online een afspraak. Vanwege drukte met afspraken, is het raadzaam om telefonisch een afspraak te maken. De gemeente maakt een geboorteakte op van elke geboorte die aangegeven wordt. In de geboorteakte staan de voornaam of voornamen en de achternaam van het kind. Ook de namen van de ouders, de geboortedatum, -tijd en -plaats staan erin. U kunt een afschrift of uittreksel van de geboorteakte krijgen. Meenemen het geldige legitimatiebewijs van uzelf en van de moeder is het kind voor de geboorte al erkend? Neem dan ook de afschrift van de erkenningsakte mee heeft u een trouwboekje of partnerschapsboekje? Neem het dan ook mee als u uw kind daarin wilt laten vermelden bent u duo-moeders? Neem dan ook de donorverklaring mee.
- Bron: Kaag en Braassem (Gemeente)
- 2025-01-02