Zoekresultaat 111 - 113 van 113 resultaten

  • Vreemdelingenpaspoort

    Heeft u een geldige verblijfsvergunning, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? En krijgt u van uw land van herkomst geen reisdocument? Dan kunt u op afspraak een vreemdelingenpaspoort aanvragen. De aanvraag van een vreemdelingenpaspoort wordt in behandeling genomen. En na 2 tot 3 maanden krijgt u een antwoord of het reisdocument wel of niet wordt toegekend. U betaalt de kosten bij de aanvraag.  Afspraak maken voor: Aanvraag vreemdelingenpaspoort Melding vermissing reisdocument Direct regelen Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 49 kB)  (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (Engelstalig) (pdf, 668 kB)  (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Digitaal melding maken: vermissing reisdocument Eisen U heeft een geldige verblijfsvergunning. U heeft (nog) niet de Nederlandse Nationaliteit. U staat ingeschreven bij de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt bewijzen dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag uw paspoort persoonlijk aan.  Een medewerker neemt samen met u de aanvraag door. Daarna gaat de aanvraag naar de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. Na toestemming van de IND en het ministerie wordt het paspoort aangevraagd.  Als het paspoort klaar is, krijgt u het afhaalbewijs toegestuurd. Kinderen tot 18 jaar waarvoor u een reisdocument aanvraagt, moeten zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en bij het afhalen. Meenemen naar afspraak Alle reisdocumenten die in uw bezit zijn (geldig, verlopen of buitenlands). Uw geldige verblijfsvergunning. Bewijsstukken dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. 1 goedgelijkende pasfoto, niet ouder dan 6 maanden. Bekijk de fotomatrix (pdf, 421 kB) van 2020 of uw pasfoto voldoet aan de eisen. Voor kinderen jonger dan 18 jaar: Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument van de ouders of gezaghouder(s). Geldig identiteitsbewijs van de ouders of gezaghouder(s). Kosten en geldigheid Een vreemdelingenpaspoort kost € 57,30. Een spoedaanvraag is niet mogelijk. Hoe lang het paspoort geldig is, hangt af van hoe lang uw verblijfsvergunning geldig is. Het maximum is 5 jaar. Verlies of diefstal Is uw document gestolen of vermist? Dan kunt u aan de balie van het stadskantoor een verklaring van vermissing invullen. Deze verklaring is nodig om misbruik van uw oude reisdocument tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw reisdocument. U kunt de melding digitaal doorgeven of op afspraak op het stadskantoor. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Begraven, cremeren en grafrecht

    Begraven kan in een algemeen graf of een particulier (familie)graf. Cremeren kan niet in Vlaardingen. Er is wel een urnentuin, een urnenmuur en een uitstrooiplaats voor as. Direct regelen Aanvraag asbestemming Verlengen grafrechten Overboeken grafrechten Bij overlijden van de rechthebbende van een (urnen)graf of nis, moeten de rechten binnen 1 jaar zijn overgeschreven naar een ander (natuurlijk) persoon. Gebeurt dit niet, dan vervalt het grafrecht aan de gemeente. Bij het overboeken van grafrechten op eigen verzoek (tussentijds, bij leven) hebben we de handtekening van de oude en nieuwe rechthebbende nodig. Het machtigingsformulier (pdf, 561 kB) kunt u uitprinten, ondertekenen, scannen of een goede foto van maken en uploaden bij uw digitale aanvraag. Begraven of cremeren   Vlaardingen heeft twee begraafplaatsen: Emaus en Holy. Vlaardingen heeft geen crematorium. Wel kunt u een urn of asbus laten bijzetten op een van onze begraafplaatsen of de as uitstrooien op begraafplaats Holy. Begraafplaats Holy heeft ook een islamitische gedeelte op de begraafplaats.  Begraven in Vlaardingen kan: in een particulier (familie)graf: voor 20 jaar voor 2 of 3 personen (3-persoonsgraven alleen op begraafplaats Holy). De rechten kunnen altijd worden verlengd. in een algemeen graf (alleen op begraafplaats Holy). De overledene ligt hier minimaal 10 jaar begraven. U kunt een algemeen graf niet verlengen. Wel kunnen bij ruiming van een heel vak op het algemene gedeelte de stoffelijke resten worden herbegraven in een nieuw algemeen graf voor minimaal 10 jaar of in een particulier (familie) graf voor 20 jaar. Een asbus, urn of de as van een overledene kunt u: begraven in of neerzetten op een particulier urnengraf in de urnentuin. U kunt hier stukjes grond (80 x 80 cm) huren voor een periode van 10 jaar. Deze periode kunt u met 5 of 10 jaar verlengen. neerzetten in een algemene nis of particuliere (familie)nis in de urnenmuur (alleen op begraafplaats Holy). Een algemene nis of een particuliere (familie)nis huurt u voor 10 jaar. Een particuliere (familie) nis kunt u met 5 of 10 jaar verlengen. begraven in of neerzetten op een particulier (familie)graf. uitstrooien op het strooiveld (alleen op begraafplaats Holy). Wilt u een grafsteen, een gedenkplaat of planten neerzetten bij een (urnen)graf? Dat kan, vraag wel naar de regels. U kunt hiervoor terecht bij de medewerkers van de begraafplaats via (010) 474 2189. Informatie voor uitvaartondernemers Voor uitvaartondernemers hebben we de folder Informatie voor uitvaartondernemers (pdf, 497 kB).  Tijd reserveren voor auladienst/begrafenis Digitaal begraaftijd reserveren Heeft u als uitvaartondernemer geen login, dan kunt u deze op werkdagen aanvragen via (010) 248 4000. U kunt ook een aanvraag sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier.  Heeft u geen login, dan kunt u op werkdagen een tijd laten reserveren door een medewerker van de begraafplaats via telefoonnummer (010) 474 2189. Als u een tijd wilt reserveren in de avond of in het weekend, dan kunt u het beste contact opnemen met een lokale uitvaartondernemer om u hierbij te helpen. Aanvraag begrafenis Als u een tijd hebt gereserveerd voor een begrafenis of auladienst, verzoeken we u binnen 24 uur onderstaand formulier in te vullen met alle gegevens van de overledene en de aanvrager. Aanvraagformulier begrafenis Als u het burgerservicenummer (BSN) niet wilt vragen of de familie/rechthebbende het nummer niet aan u wil verstrekken, dan kunt u dit nummer achterwege laten. We willen dan wel graag alle andere gegevens ontvangen, zoals een volledige naam en geboortedatum van de overledene én aanvrager.  Grafrechten Als een dierbare wordt begraven in een particulier (familie)graf, heeft u de grond in bruikleen en betaalt u hier grafrechten voor. Als uw dierbare begraven wordt in een algemeen graf, hoeft u niet te betalen voor de grond. Hoe werkt het Een particulier (familie)graf kunt u aanvragen via de beheerder van de begraafplaats. U kunt dit ook door uw begrafenisondernemer laten doen. Als het grafrecht binnen 2 jaar verloopt, dan kunt u een verlenging aanvragen. Er kan verlengd worden voor 5, 10, 15 of 20 jaar. Een urnengraf of urnennis kan voor 5 of 10 jaar worden verlengd. U krijgt ruim van tevoren bericht voordat uw grafrechten verlopen. De grafrechten van een particulier (familie)graf kunt u op een andere naam laten zetten met het formulier ‘aanvraag overboeking grafrecht’. Het verwerken van het verlengen of overboeken van grafrechten duurt maximaal 6 weken. U krijgt een akte van de wijziging. Overlijdt de eigenaar van het grafrecht? Schrijf het grafrecht dan binnen 1 jaar over op iemand anders. Als u dit niet doet, kan het recht op het particuliere graf vervallen. Kosten Bekijk het tarievenoverzicht begraafplaatsen (pdf, 169 kB) Met vragen of overleg over de mogelijkheden kunt u de medewerkers van de begraafplaats bellen via (010) 474 2189 of vraag de brochure begraafplaatsen aan.

  • Bingo en loterij

    Een kansspel organiseren mag alleen als u een Nederlandse vereniging bent die ten minste 3 jaar bestaat en in de statuten een duidelijk omschreven doel heeft dat niet in strijd is met het algemeen belang. Voorbeelden hiervan zijn: de bouw van een nieuw clubgebouw of de aanschaf van nieuwe muziekinstrumenten voor een muziekvereniging. De vergunning is gratis en verlening duurt maximaal 5 werkdagen. Direct regelen aanvraagformulier klein kansspel (pdf, 52kB) Voorwaarden U moet minimaal 50% van de opbrengst van de loterij aan het goede doel besteden. Dit betekent dat van de opbrengst van de loterij maximaal 50% voor de kosten mag worden afgetrokken. Er is geen vergunning nodig als de prijzenpot kleiner is dan € 400,- per serie of € 1.550,- per loterij.  Als de prijzenpot groter is dan € 400,- per serie of € 1.550,- per loterij, moet u bij uw aanvraag voor het evenement een ingevuld 'aanvraagformulier klein kansspel' indienen. Hoe werkt het? Vul het 'aanvraagformulier klein kansspel' in. Lever het aanvraagformulier in, dit kan: digitaal: scan het formulier in en stuur het via vlaardingen.nl/contactformulier per post: stuur het formulier naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Bijzondere Wetten, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen aan de balie: u kunt langskomen zonder afspraak op het spreekuur horeca en evenementen. U kunt ook een afspraak maken om uw aanvraag in te leveren. Stuur uw gegevens via het digitale formulier, dan nemen we contact met u op. U ontvangt binnen 5 werkdagen het besluit. Binnen 3 weken na de loterij moet een uitgewerkte en gespecificeerde rekening en verantwoording van de opbrengst en kosten aan de gemeente worden opgestuurd. Als de totale (economische) waarde van het prijzenpakket van de loterij hoger is dan € 4.500,- heeft u een vergunning van de Kansspelautoriteit nodig. Deze vergunning moet u daar zelf aanvragen. Kosten De aanvraag is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.