Zoekresultaat 171 - 180 van 180 resultaten

  • Verhuizing doorgeven

    U geeft uw nieuwe adres online aan ons door als u naar of binnen de gemeente Haarlem verhuist. Dit kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. De adreswijziging gaat in op de verhuisdatum die u hebt doorgegeven. Wij sturen u een brief als we uw verhuizing in onze gegevens hebben verwerkt.

  • Bijzondere bijstand

    Hebt u onverwacht hoge kosten die u niet kunt betalen? Bijvoorbeeld voor een advocaat, bril, nieuwe koelkast of verhuizing? Als u een laag inkomen hebt en weinig vermogen, dan kunt u een vergoeding aanvragen. Dit noemen we bijzondere bijstand. Vraagt u voor het eerst bijzondere bijstand aan, zonder hulp? Neem dan gerust contact met ons op.

  • Groene buurtinitiatieven

    U wilt samen met de buren de buurt groener maken door tegels te vervangen door struiken of gras, groene gevels te maken of het bestaande groen te verbeteren. U kunt hiervoor een aanvraag doen.

  • Taxivervoer Wmo

    Kunt u niet meer autorijden en zelfstandig met het openbaar vervoer reizen? Dan kunt u aangepast vervoer aanvragen, zoals een pas voor de RegioRijder. Bel ons om uw situatie te bespreken. Of geef via het terugbelformulier alvast aan wat u nodig hebt.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en hebt u een vluchtelingenstatus? Dan hebt u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u het paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Persoonsgegevens bekijken en laten aanpassen

    In de Basisregistratie Personen (BRP) registreren en bewaren wij uw persoonsgegevens. Zoals uw achternaam, voornamen en burgerservicenummer (BSN). En gegevens over uw ouders, nationaliteit, reisdocumenten, huwelijk of geregistreerd partnerschap, kinderen, ouders en adres. Op mijnoverheid.nl ziet u onder 'Persoonlijke gegevens' welke gegevens geregistreerd staan in de BRP.

  • Verzoek tot schadevergoeding

    Hebt u schade geleden en vindt u dat wij hiervoor verantwoordelijk zijn? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen. Het gaat bijvoorbeeld om schade aan uw auto door een slechte weg, schade doordat u bent gevallen over een losse stoeptegel of schade door een omgevallen boom of losse tak.

  • Wet open overheid (Woo)

    We maken steeds meer documenten openbaar. Deze documenten vindt u bij publicaties en regelgeving.

  • Vergunning gevelreclame

    Voor het plaatsen van vaste reclame-uitingen en lichtreclame op uw gevel hebt u een vergunning nodig. U kunt deze aanvragen bij het Omgevingsloket. U kunt daar ook eerst controleren of u echt een vergunning nodig hebt. En of u nog andere vergunningen moet aanvragen.

  • Nederlander worden

    U woont in Nederland en wilt Nederlander worden. Dat kan op 2 manieren: via een optieverklaring of via een naturalisatieprocedure. U komt naar de publiekshal om te bespreken welke manier bij uw situatie past. Hiervoor maakt u een afspraak.