Zoekresultaat 11 - 20 van 25 resultaten

  • Activiteit melden

    Het is belangrijk om uw activiteiten in of bij water te melden bij het waterschap. Zo voorkomen we dat rivieroevers en dijken beschadigen en dat sloten verstopt raken en overstromen. 

  • Bordspel Hozen en Lozen

    Hozen & Lozen is een bordspel waar leerlingen strijden om het water. Wie lukt het om de polder droog te houden? Het spel is geschikt voor groep 8 en onder -en bovenbouw leerlingen van het voortgezet onderwijs. Met het spel Hozen & Lozen geeft je een mooie en creatieve aanvulling aan de aardrijkskundeles.

  • Voorlopige voorziening indienen

    Als u een bezwaarschrift of beroepschrift indient, betekent dit niet dat het besluit waartegen u zich richt niet meer werkt. Als u wilt voorkomen dat dit besluit geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd, kunt u om een 'voorlopige voorziening' vragen. Hier leest u hoe u een voorlopige voorziening indient.

  • Verzoek om informatie (Woo)

    Waterschap Brabantse Delta wil u zo goed mogelijk informeren. We geven informatie over beleid en uitvoering, bijvoorbeeld via deze website en het verspreiden van folders en brochures. Wilt u nog iets anders weten? Dan kunt u een verzoek tot openbaarmaking

  • Melding doen over water

    Ruik of zie je iets vreemds in of rondom het water? Bijvoorbeeld een vervuilde sloot of dode dieren, zoals vissen? Heb je last van één van onze installaties? Maak een melding.

  • Ter inzage leggen

    Nadat een ontwerpbesluit bekend is, legt waterschap Brabantse Delta dit voor een periode van zes weken ter inzage. Zodat belanghebbenden tegen het ontwerpbesluit hun zienswijzen kenbaar kunnen maken.

  • Calamiteitenzorg

    Het waterschap bereidt zich voor op calamiteiten die een bedreiging vormen voor het waterbeheer. Deze aanpak noemen we calamiteitenzorg.

  • Nadeelcompensatie aanvragen

    Vindt u dat u schade of nadeel heeft als gevolg van werkzaamheden van het waterschap? Bijvoorbeeld door een vernattingsproject of waardevermindering van een woning door verminderd uitzicht bij dijkverhoging? Dan kunt u hiervoor, afhankelijk van de omstandigheden, compensatie aanvragen.

  • Zienswijze indienen

    Wil je jouw mening geven over een ontwerpbesluit? Dan kun je een zienswijze indienen. Jouw zienswijze nemen we mee in de besluitvorming.

  • Klacht melden over gedrag van personeel en bestuurders

    Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze service. Ben je slecht geholpen of beledigd door iemand van het waterschap? Meld dit dan bij ons door een klacht in te dienen. Samen zoeken we naar een oplossing.