Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 11 - 20 van 71 resultaten
- Brandveilig gebruik gebouwen
Als eigenaar, beheerder of gebruiker van een gebouw moet u een aantal maatregelen nemen om dat gebouw brandveilig te gebruiken. Via het Omgevingsloket kunt u hier een melding voor doen. Naar het Omgevingsloket
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-04-26
- Laadpaal voor elektrische auto's
Bent u in bezit van een elektrische of hybride auto en is het niet mogelijk om een laadpaal op uw eigen terrein te plaatsen? Dan kunt u een openbare laadpaal aanvragen. Deze laadpaal is niet alleen voor uzelf bedoeld, maar ook voor andere gebruikers. Nieuwe locaties voor openbare laadpalen Vanaf 2035 mogen er alleen nog maar personenauto’s worden verkocht die geen CO2 uitstoten. We zien daarom steeds meer elektrische auto’s. De gemeente wil om die reden de komende 4 jaar een groot aantal extra openbare laadpalen laten plaatsen. Van 28 oktober tot 15 november 2024 kon u meedenken over waar in uw buurt ze moeten komen te staan.
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-12-03
- Uittreksel basisregistratie personen (BRP)
Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u staat ingeschreven in de gemeente Oldebroek. Het bevat minimaal uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Als u het uittreksel online aanvraagt, krijgt u het uittreksel binnen 3 werkdagen thuisgestuurd. Als u het uittreksel aanvraagt op het gemeentehuis, kunt u het direct meenemen. Uittreksel BRP aanvragen met DigiD Afspraak maken U kunt het uittreksel ook persoonlijk aanvragen op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken. Uittreksel BRP zakelijk Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met eHerkenning.
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-03-04
- Paspoort
Een paspoort is een reisdocument (wereldwijd) en identificatiemiddel. U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Dit kan alleen op afspraak. U kunt uw paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Een paspoort voor personen van 18 jaar en ouder is 10 jaar geldig. Een paspoort voor personen tot 18 jaar is 5 jaar geldig. Maak uw afspraak
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-05-02
- Bijzondere bijstand
Heeft u extra en bijzondere kosten die u met uw inkomen niet kunt betalen? Dan kunt u misschien bijzondere bijstand krijgen. Het gaat om uitgaven die echt noodzakelijk zijn en die buiten uw normale uitgavenpatroon vallen. Vraag bijzondere bijstand aan vóórdat u de kosten moet maken. Bijzondere bijstand aanvragen met DigiD U kunt ook schriftelijk Bijzondere bijstand aanvragen (pdf, 157kb). Voorbeelden bijzondere bijstand U kunt voor veel verschillende kosten bijzondere bijstand krijgen. Denk bijvoorbeeld aan: Kosten bewindvoering Kosten rechtsbijstand Kosten eigen bijdrage advocaat Wilt u weten of de kosten die u moet maken in aanmerking komen? Neem dan contact op met het Sociaal Team.
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-08-27
- Compensatie eigen risico zorgverzekering
Heeft u een laag inkomen, weinig vermogen en heeft u het eigen risico van uw zorgverzekering helemaal betaald? Dan kunt u een financiële tegemoetkoming krijgen voor uw hoge zorgkosten. De tegemoetkoming is € 300,- per persoon per kalenderjaar. Compensatie eigen risico aanvragen U kunt ook schriftelijk de Compensatie eigen risico aanvragen (pdf, 176kb).
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-08-27
- Milieu, melding of vergunning
Wilt u een bedrijf starten of verbouwen? Of veranderen de activiteiten van uw bedrijf? Dan kan het zijn dat u een milieumelding moet doen of omgevingsvergunning moet aanvragen voor een milieubelastende activiteit. Een milieubelastende activiteit is een activiteit die nadelige gevolgen voor het milieu kan hebben. Denk aan het lozen van afvalwater in het riool of in de bodem. Check voordat u aan de slag gaat of u een melding moet doen of een vergunning moet aanvragen voor uw activiteit. Dit doet u in het Omgevingsloket. Naar het Omgevingsloket
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2024-04-26
- Bodemonderzoek
Een bodemonderzoek geeft de kwaliteit weer van de bodem op dat moment. Bodemonderzoek kan nodig zijn in de volgende gevallen: U gaat bouwen of verbouwen. U koopt of verkoopt een woning, bedrijfspand of stuk grond. U heeft een bedrijf of gaat een bedrijf starten waarvoor u een omgevingsvergunning voor het milieu nodig heeft. U bent ondernemer en gebruikt bouwstoffen, grond of baggerspecie. Het omgevingsplan verandert. Een bodemonderzoek is in principe 2 jaar geldig. De kwaliteit van de bodem kan veranderen, bijvoorbeeld door activiteiten die op de bodem plaatsvinden of omdat de landelijke onderzoeksnormen strenger worden. In overleg met de gemeente kan door middel van een veldinspectie of aanvullend onderzoek bepaald worden of het bodemonderzoek nog bruikbaar is. De gemeente bepaalt uiteindelijk of dit het geval is.
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2023-12-22
- Ontheffing verstrekken zwak-alcoholhoudende drank
Wilt u zwak-alcoholische dranken verkopen tijdens een evenement of festiviteit, bijvoorbeeld tijdens een braderie, muziekfeest of kermis? Of wilt u tijdelijk uw horecaterras uitbreiden? Dan heeft u een ontheffing nodig. Geen ontheffing mogelijk voor sterke drank U kunt geen ontheffing aanvragen voor sterk-alcoholische dranken. Deze dranken mogen alleen binnen een horeca-inrichting met een alcoholvergunning worden geschonken en genuttigd. Zelfgemixte dranken die bestaan uit een deel sterke drank en een deel alcoholvrije drank, worden ook beschouwd als sterke drank. Ontheffing aanvragen U kunt ook schriftelijk een ontheffing verstrekken zwak-alcoholhoudende drank aanvragen (pdf, 620kb).
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2023-12-19
- Forensenbelasting
Als u een tweede woning heeft, is het mogelijk dat u forensenbelasting moet betalen. Zodra u de woning verhuurt aan andere mensen, moet u misschien ook toeristenbelasting betalen.
- Bron: Oldebroek (Gemeente)
- 2023-12-20