Zoekresultaat 11 - 13 van 13 resultaten

  • Loterij organiseren

    Wilt u een loterij organiseren? Dan moet u een vergunning aanvragen bij de gemeente of bij de Kansspelautoriteit. Doet u de aanvraag als organisatie? Dan maakt u gebruik van eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau EH 2+ of hoger. Heeft u nog geen eHerkenningsmiddel? Lees dan in het stappenplan eHerkenning hoe u dit kunt aanvragen. Loterijvergunning aanvragen  Doet u de aanvraag namens uzelf? Dan logt u in met uw eigen DigiD. Loterijvergunning aanvragen  Mijn Beuningen U kunt uw aanvraag volgen via Mijn Beuningen. Dit is uw persoonlijke internetpagina. Ook ontvangt u daar het besluit op uw aanvraag. Voorwaarden U vraagt een vergunning aan bij de gemeente als de hoogte van de prijzen en premies minder dan € 4.500,-- (bij elkaar opgeteld) bedraagt. U vraagt een vergunning aan bij de Kansspelautoriteit als de hoogte van de prijzen en premies meer dan € 4.500,-- (bij elkaar opgeteld) bedraagt. U organiseert de loterij voor een algemeen belang (bijvoorbeeld voor een renovatie van een clubhuis). U bent verplicht minimaal 40 procent van de opbrengst van de loterij aan het doel van algemeen belang (sport en welzijn, cultuur, onderwijs en wetenschap, natuur en milieu, zorg, ontwikkelingssamenwerking, dierenwelzijn) af te dragen. Bij de trekking is een notaris aanwezig. Ook moet iedereen die dat wil bij de trekking aanwezig kunnen zijn. Uiterlijk 3 maanden na de laatste trekking moet u een financiële verantwoording indienen bij de gemeente of bij de Kansspelautoriteit, afhankelijk van wie de vergunning verleende. Als vergunninghouder van een loterij moet u over de prijzen kansspelbelasting betalen aan de Belastingdienst. U kunt dit bedrag inhouden op de prijs van de loten, maar dat hoeft niet. Als vergunninghouder kunt u de organisatie of de gedeeltelijke uitvoering van de incidentele loterij uitbesteden aan een derde. U moet daarvoor een schriftelijke machtiging geven aan die derde of een schriftelijke overeenkomst sluiten met die derde. Daarin staat in elk geval  welke onderdelen u uitbesteedt. Kosten Een loterijvergunning kost € 56,70. Meer informatie Heeft u vragen over (de aanvraag van) de loterijvergunning? Neem dan contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 024.

  • Identiteitskaart

    Met een identiteitskaart (ID-kaart) reist u alleen binnen Europa. U vraagt de ID-kaart persoonlijk aan in het gemeentehuis. Maak hiervoor online een afspraak. Na 5 werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de gemeente. Let op! Uw pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden. Aanvragen identiteitskaart Kosten ID-kaart voor personen van 18 jaar en ouder: € 75,80 (10 jaar geldig) ID-kaart voor personen jonger dan 18 jaar: € 40,92 (5 jaar geldig) Spoedaanvraag Heeft u de ID-kaart met spoed nodig? Doe dan vóór 15.00 uur een spoedaanvraag. U betaalt hiervoor altijd € 57,09 extra. De ID-kaart kunt u de volgende werkdag ophalen. Bent u uw oude ID-kaart kwijt? De afhandeltijd is dan langer. Meenemen U vraagt een ID-kaart altijd persoonlijk aan (dus ook kinderen dienen bij de aanvraag aanwezig te zijn). Een goedgelijkende kleurenpasfoto die voldoet aan de pasfoto eisen. De pasfoto mag op het moment van de aanvraag niet ouder zijn dan 6 maanden. Alle Nederlandse en buitenlandse reisdocumenten die op uw naam staan, ongeacht of deze nog geldig zijn. Kinderen tot 12 jaar Toestemming van (beide) ouders en/of van de gezaghouder(s). U kunt de toestemming direct online regelen met DigiD. Maak op tijd een afspraak voor de aanvraag van de identiteitskaart zelf. De toestemming is namelijk 1 maand geldig. Toestemming aanvraag reisdocument kind indienen  U kunt ook als ouder(s) en/of gezaghouder(s) een toestemmingsformulier ondertekenen (pdf, 78 kB). Een (kopie) van het identiteitsbewijs van beide ouders of van degene die het gezag over het kind heeft. Dit hoeft niet bij een digitale toestemming. Graag willen wij dat minimaal één ouder aanwezig is bij de aanvraag. Komt u beiden mee bij de aanvraag? Dan zet u op dat moment uw handtekening. U hoeft  dan geen formulier vooraf in te vullen. Kinderen moeten zelf aanwezig zijn bij de aanvraag.  Ophalen U haalt uw identiteitskaart persoonlijk op. Hiervoor maakt u een afspraak. Heeft u uw oude identiteitskaart nog niet ingeleverd? Neem deze dan mee bij het ophalen van uw nieuwe document. Let op! Kinderen onder de 12 jaar moeten meekomen met de ouder bij het ophalen van de ID-kaart. Kinderen vanaf 12 jaar mogen hun ID-kaart zelf ophalen, zonder dat de ouders meekomen. Hun ouders mogen de ID-kaart niet alleen komen ophalen. Afspraak maken Reizen met kinderen Uw kind heeft een eigen  ID-kaart of paspoort nodig om naar het buitenland te reizen. U kunt het samen met uw kind aanvragen bij de gemeente. Reist u met een kind naar het buitenland? Bij de Marechaussee kunt u formulieren voor het reizen met kinderen vinden. ID-kaart kwijt of gestolen Bent u uw  ID-kaart of paspoort kwijt of is deze gestolen, vermist of verloren? U hoeft niet naar de politie. U doet hiervan aangifte bij de gemeente. Vul hiervoor het digitale formulier verklaring vermissing reisdocument in. Uw reisdocument vervalt daarmee. Vermissing reisdocument doorgeven  Of maak een afspraak als u meteen een nieuw reisdocument wilt aanvragen. Na uw melding maken wij uw document ongeldig. U kunt het dan ook niet meer gebruiken als u het toch terugvindt. Vindt u het document na de melding terug? Lever het dan in bij de gemeente. Gevolgen meerdere vermissingen Bij 3 of meer vermissingen (van Nederlandse Identiteitskaarten en paspoorten) binnen 5 jaar wordt onderzocht wat de reden is van de vermissingen. U kunt daarna worden opgenomen in het Register paspoortsignaleringen (RPS). Opname in het RPS betekent dat u voor een bepaalde tijd geen paspoort mag krijgen. U kunt wel een Nederlandse Identiteitskaart aanvragen. Reizen naar het Verenigd Koninkrijk Sinds 1 oktober 2021 kunt u niet meer naar het Verenigd Koninkrijk reizen met een identiteitskaart. U heeft dan een geldig paspoort nodig. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid. Meer informatie Richtlijnen pasfoto’s U kunt uw pasfoto's maken in een (lokale) winkel met pasfotoservice. Ook kunt u gebruik maken van de pasfotoautomaat in het gemeentehuis. De kosten hiervan zijn € 9,00. Het is alleen mogelijk om via pin te betalen. Zorg dat u al een pasfoto heeft vóór uw afspraaktijd. Let op: deze pasfotoautomaat is niet geschikt voor het maken van foto's van kinderen jonger dan 10 jaar. Welke reisdocumenten zijn er?

  • Briefadres

    Heeft u (tijdelijk) geen vaste woon- of verblijfplaats? Dan kunt u mogelijk een briefadres aanvragen. U krijgt uw post dan via een familielid, vriend of kennis. Of via een instelling. Kosten Geen. Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats of u woont in een instelling waarbij inschrijving op een briefadres is toegestaan. De hoofdbewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt. De hoofdbewoner is ingeschreven in de gemeente Beuningen. Het briefadres is geen postbus maar een officieel adres uit de Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG). U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag en u heeft recht op een briefadres volgens de wet. U geeft duidelijk aan op welke adressen of locaties u de komende zes maanden verblijft. U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland. Aanvragen Hoe u een briefadres aanvraagt, verschilt per situatie. Kies hieronder de situatie die voor u geldt. Ik ben nieuw in Nederland (eerste inschrijving) Bent u nieuw in Nederland en schrijft u zich voor het eerst in Nederland in? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Heeft u een geboorteakte of een andere akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta niet meer ingeschreven in een gemeente (hervestiging) Heeft u ingeschreven gestaan in een gemeente, maar nu niet meer? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die u in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Zijn er gegevens van u gewijzigd tijdens uw uitschrijving en heeft u hiervan een akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta ingeschreven in een gemeente Staat u nog ingeschreven in een Nederlandse gemeente? Dan kunt u een briefadres aanvragen via onderstaande knop. Briefadres aanvragen   Houd de volgende gegevens bij de hand: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u in uw situatie moet meesturen. Kopie geldig identiteitsbewijs van uzelf. Tip: maak een veilige kopie met de KopieID-app. Kopie geldig identiteitsbewijs van de eigenaar of hoofdbewoner die toestemming geeft. Bijzonderheden U krijgt binnen vier weken een brief met onze beslissing. Soms vragen we om extra gegevens. Of we nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek om uw situatie toe te lichten. Meer informatie Wilt u het aanvragen van een briefadres toch regelen op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak via telefoonnummer 14 024. U kunt de aanvraag voor een briefadres ook per post doen of afgeven bij de receptie van het gemeentehuis. Een afspraak maken is hiervoor niet nodig. Lees meer over een briefadres op Rijksoverheid.nl.