Zoekresultaat 11 - 20 van 23 resultaten

  • Geboorteaangifte

    Gefeliciteerd met de geboorte van uw kind. Om dit officieel bekend te maken, doet u binnen 3 dagen aangifte van de geboorte. U doet dit in de gemeente waar uw kind is geboren. Dit is wettelijk verplicht.

  • Verklaring omtrent het gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of organisaties kunnen om een VOG vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken, maar ook als u een wapenvergunning aanvraagt.

  • Reizen met kinderen

    Als u met uw kind naar het buitenland reist, heeft uw kind een eigen paspoort of identiteitskaart nodig. Daarnaast kan u toestemming nodig hebben van de andere ouder als u alleen met uw minderjarige kind wilt reizen. Ga naar de website van Rijksoverheid om te checken of dit zo is.

  • Trouwen in het buitenland

    Wat leuk dat u in het buitenland gaat trouwen. Het is belangrijk dat u daar kunt aantonen dat u niet getrouwd bent en geen geregistreerd partnerschap hebt met iemand anders. Dit doet u met een ongehuwdverklaring of een verklaring van huwelijksbevoegdheid. Deze verklaringen kunt u aanvragen bij de gemeente.

  • Opvragen persoonsgegevens

    De gemeente houdt persoonsgegevens bij over alle inwoners in de Basisregistratie Personen (BRP). Deze gegevens heeft de gemeente nodig wanneer u bijvoorbeeld gaat trouwen of wanneer uw paspoort verloopt. Als dit nodig is, kan de gemeente uw gegevens ook delen met andere overheidsinstellingen, zoals de Belastingdienst, justitie of de politie. Of met organisaties zoals pensioenfondsen en woningcorporaties. Welke gegevens er van u en uw minderjarige kinderen in de BRP staan, vindt u door in te loggen op MijnOverheid.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    U kunt de gemeente vragen uw persoonsgegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet aan bepaalde instanties door te geven. U kunt de geheimhouding van uw persoonsgegevens (ook wel verstrekkingsbeperking genoemd) ook weer stopzetten.

  • Uittreksel persoonsgegevens BRP

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens van iedereen die in Nederland woont of heeft gewoond. U kunt een uittreksel van deze persoonsgegevens aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven. In het uittreksel staan in ieder geval uw naam, adres, woonplaats en geboortedatum. Heeft u een uittreksel nodig voor een buitenlandse instantie, dan kunt u een uittreksel in meerdere talen krijgen. U kunt dit uittreksel online, persoonlijk of schriftelijk aanvragen bij de gemeente.

  • Briefadres

    Als u geen vast woonadres in Nederland hebt, kunt u zich tijdelijk inschrijven op het adres van iemand anders of van een instelling. Dit heet een briefadres. Op dit adres ontvangt u dan voortaan uw post. U vraagt dit briefadres aan bij de gemeente.

  • Klacht indienen

    Het kan zijn dat u ontevreden bent over het handelen van de gemeente. Bijvoorbeeld door gedrag of optreden van een bestuurder of medewerker van de gemeente. U kunt hierover schriftelijk een klacht indienen bij de gemeente Gennep. Ook kunt u contact opnemen met de klachtbegeleider van de gemeente via e-mail gemeente@gennep.nl of per post (postbus 9003, 6590 HD, Gennep). Onder 'Downloads' vindt u de jaarverslagen van klachten van de vorige jaren.

  • Aanpassen onjuiste persoonsgegevens

    De gemeente houdt gegevens over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Als uw persoonsgegevens niet goed geregistreerd staan, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. U kunt uw gegevens controleren op MijnOverheid. In de BRP staan naast uw voornamen, achternaam, geslacht en burgerservicenummer (BSN) gegevens over uw: - ouders; - nationaliteit; - huwelijk of geregistreerd partnerschap; - overlijden; - inschrijving in de BRP; - verblijfplaats (adres); - kinderen; - verblijfstitel (als u uit een ander land komt); - gezagsverhouding en curatele; - reisdocument (paspoort en/of identiteitskaart); - kiesrecht.