Zoekresultaat 11 - 20 van 25 resultaten

  • Overlijden aangeven

    Meestal geeft een uitvaartondernemer aan de gemeente door dat iemand is overleden. Dit regelt de uitvaartondernemer online of in de publiekshal. Als nabestaande kunt u ook zelf aangifte doen in de publiekshal. Dat kan iedere werkdag tussen 9.00 en 12.30 uur. Een afspraak is niet nodig. Aangifte doen van overlijden moet binnen 6 werkdagen na het overlijden.

  • Adresonderzoek

    U kunt ons vragen onderzoek te doen als er op uw adres iemand staat ingeschreven die er niet woont. Wij zoeken uit waar deze persoon verblijft, zodat we hem of haar kunnen uitschrijven van uw adres. Een adresonderzoek duurt ongeveer 3 maanden. Wij sturen u een brief als het onderzoek klaar is.

  • Kansspelvergunning

    Als u een loterij organiseert, hebt u een vergunning nodig. U vraagt deze vergunning bij ons aan als de de prijzen en premies bij elkaar niet meer dan € 4.500 waard zijn. En minimaal de helft van de opbrengst naar een goed doel gaat. Doe dit 8 weken van tevoren. In andere gevallen vraagt u een vergunning aan bij de kansspelautoriteit.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waar u post ontvangt van officiële instanties maar waar u niet woont. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres hebt of in een instelling verblijft. De hoofdbewoner moet toestemming geven dat u dit adres gebruikt als briefadres. En ervoor zorgen dat u uw post ontvangt.

  • Zakenpaspoort

    Als u veel reist, hebt u in uw paspoort misschien meer ruimte nodig voor douanestempels en visa. U kunt dan een zakenpaspoort aanvragen. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt bij de aanvraag. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • 2e paspoort

    Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt een 2e paspoort aanvragen. Of als u tijdens een reis landen bezoekt die met elkaar in conflict zijn. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt bij de aanvraag. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Uw pensioenfonds of een andere instantie kan u vragen om een document dat bewijst dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Wij sturen het document binnen 5 werkdagen per post naar u toe.

  • Geboorte aangeven

    Binnen 3 dagen na de geboorte van uw kind of kinderen doet u hiervan persoonlijk aangifte. Dit doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Voor de geboorteaangifte moet u een afspraak maken. U kunt dit online doen via de blauwe button. Kunt u niet binnen de 3 dagen een afspraak maken dan kunt u telefonisch contact opnemen met 14 023.

  • Kind erkennen

    Als u niet getrouwd bent en ook geen geregistreerd partnerschap hebt, heeft uw kind volgens de wet alleen een moeder. U moet het kind erkennen om de wettelijke vader of duomoeder te zijn. Dat kan ook als u niet de biologische ouder bent. U komt samen met de moeder naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Geslachtswijziging aanvragen

    Als u in Haarlem bent geboren, kunt u ons vragen om uw geslacht aan te passen op uw geboorteakte. Voorwaarden zijn dat u 16 jaar of ouder bent en in het bezit van een verklaring van een aangewezen deskundige. Wijziging van uw geslacht moet u persoonlijk aanvragen bij de afdeling Burgerzaken. Hiervoor maakt u een afspraak.