Zoekresultaat 11 - 20 van 36 resultaten

  • Identiteitskaart aanvragen na diefstal of vermissing

    Bent u uw identiteitskaart kwijt of heeft iemand uw identiteitskaart gestolen? Hiervan moet u aangifte doen. Dit kan bij de gemeente. Wij maken voor u een “Verklaring van vermissing” op. Als u direct op reis moet kunt u een noodreisdocument aanvragen. U vraagt een identiteitskaart persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Na een week kunt u uw identiteitskaart zonder afspraak ophalen. Houdt er wel rekening mee dat er een week tussen moeten zitten.

  • Identiteitskaart aanvragen voor kind(eren) onder de 12 jaar

    Kinderen hebben een eigen paspoort of identiteitskaart nodig. Zij moeten zich kunnen legitimeren als ze naar het buitenland reizen. Dit geldt voor elk land van bestemming. Maar ook als zij zorg nodig hebben moeten ze een paspoort of identiteitskaart hebben. De leeftijd van het kind maakt niets uit. Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan. Dit geldt ook voor kinderen. Wel is er altijd toestemming nodig. Op deze pagina leest u er meer over.

  • Erkennen kind vóór de geboorte

    Bent u niet getrouwd of hebt u geen geregistreerd partnerschap en is uw partner zwanger? Dan kunt u het kind al voor de geboorte erkennen. Dit heet 'erkenning ongeboren vrucht'. U kunt het kind ook erkennen als u niet de biologische ouder bent. Door het kind te erkennen, wordt u de wettelijke vader of duomoeder. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Aangifte vertrek buitenland

    Emigreert u naar het buitenland? Of verwacht u minimaal acht maanden in het buitenland te gaan wonen? Dan meldt u dat bij de gemeente. U kunt een afspraak maken bij uw eigen gemeente om langs te komen voor de aanvraag. Klik op de online afspraakbutton hieronder.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en hebt u een verblijfsvergunning type III of IV? Dan hebt u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. U kunt een afspraak maken om langs te komen voor de aanvraag. Klik op de online afspraakbutton hieronder.

  • Melden van een voorgenomen geregistreerd partnerschap

    Wilt u een geregistreerd partnerschap laten voltrekken? Dan meldt u dat bij de gemeente waar u dit wilt laten doen. Dit heet 'Melden van een voorgenomen geregistreerd partnerschap'. Wij verzoeken u om ruim voor de gewenste voltrekkingsdatum telefonisch contact op te nemen met klant kontakt sintrum Boargersaken en overige, (0519) 29 88 88 optie 4

  • Wat nim ik mei nei it stimburo?

    As jo nei it stimburo geane hawwe jo in stimpas en in indentiteitsbewiis nedich. Mei de stimpas kinne jo stimme yn elk stimlokaal binnen de gemeente.

  • Bezwaar en beroep

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Heeft u dat gedaan en bent u het niet eens met de beslissing daarover? Dan kunt u in beroep gaan.

  • Paspoort aanvragen na diefstal of vermissing

    Bent u uw paspoort kwijt of heeft iemand uw paspoort gestolen? Hiervan moet u aangifte doen. Dit kan bij de gemeente. Wij maken voor u een “Verklaring van vermissing” op. Als u direct op reis moet kunt u een noodreisdocument aanvragen. U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente. U maakt hiervoor een afspraak. Na een week kunt u uw paspoort zonder afspraak ophalen. Houdt er wel rekening mee dat er een week tussen moeten zitten.

  • Aangifte overlijden

    Als iemand overlijdt, kan iedereen die dat weet daarvan aangifte doen. Dit gebeurt altijd in de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de begrafenisondernemer de aangifte. Voor het aangeven van een overlijden maakt u een afspraak. Ook kunt u digitaal overlijdensaangifte doen, informeer bij de afdeling burgerzaken wat hiervoor de procedure is.