Zoekresultaat 11 - 20 van 24 resultaten

  • Basisregistratie personen (BRP), geheimhouding persoonsgegevens

    De gemeente kan voor u regelen dat bepaalde instanties de persoonsgegevens uit de basisregistratie personen (BRP) van u en/of uw minderjarige kinderen niet kunnen inzien.

  • Uittreksel Burgerlijke stand aanvragen

    Een uittreksel uit de Burgerlijke stand kunt u digitaal aanvragen met DigiD.  Let op dat de levensgebeurtenis in Waddinxveen heeft plaats gevonden.

  • Handtekening legaliseren

    U kunt uw handtekening onder een document laten legaliseren. U ondertekent dan het document waar een gemeenteambtenaar bij is. Met een stempel op het document bevestigen wij dat het uw handtekening is.

  • Naamgebruik veranderen

    Bent u getrouwd (geweest) of geregistreerd partner (geweest)? Of bent u gescheiden of weduwe/weduwnaar geworden? Dan kunt u zelf bij de gemeente aangeven hoe alle overheidsinstanties u voortaan kunnen aanschrijven. Dit heet naamgebruik.

  • Adoptie

    Als u een kind adopteert, ontstaat er een wettelijke familieband tussen u en het kind. Hierdoor wordt de familieband tussen het kind en de biologische ouders verbroken. De aanvraag voor de adoptie van een kind kunt u niet indienen bij de gemeente u doet een verzoek bij de rechtbank. Informatie hierover vindt u op de websites van de Rechtspraak en de Rijksoverheid.

  • Verhuizen naar Nederland

    Komt u vanuit het buitenland in Waddinxveen wonen? En verblijft u langer dan 4 maanden in Nederland? Binnen 5 dagen na aankomst in Nederland doet u persoonlijk aangifte in het gemeentehuis bij de gemeente Waddinxveen.

  • Verloren of gevonden voorwerpen

    Hebt u iets gevonden of verloren in Waddinxveen? Meld het via de website Verloren of gevonden. U ontvangt per e-mail een bevestiging, dit is ook uw bewijs van aangifte. Na de melding kunt u het gevonden voorwerp zelf bewaren of in bewaring geven bij de gemeente. Denkt u dat het om diefstal gaat, dan moet u aangifte bij de politie doen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Met een bewijs van in leven zijn kunt u schriftelijk bewijzen dat u op het moment van afgifte in leven bent. Verzekeringen en pensioenfondsen vragen vaak om dit bewijs als u in aanmerking komt voor een uitkering. Het uittreksel wordt per post naar uw huis gestuurd.

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs dat u in leven bent. U vraagt de attestatie de vita persoonlijk aan bij de gemeente. Als u in Nederland, Aruba, Curaçao, Bonaire, Sint Maarten, Sint Eustatius en Saba een bewijs van in leven zijn nodig hebt, vraagt u geen attestatie de vita aan maar een bewijs van in leven zijn.

  • Aanpassen onjuiste persoonsgegevens

    De gemeente houdt gegevens over haar inwoners bij in de Basisregistratie Personen (BRP). Als uw persoonsgegevens niet goed geregistreerd staan, kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. U kunt uw gegevens controleren op MijnOverheid.