Zoekresultaat 11 - 20 van 39 resultaten

  • Stemmen als blinde/slechtziende

    Bent u slechtziend, blind of kunt u slecht lezen? Dan kunt u op het stembureau in de Turmac Cultuurfabriek helemaal zelfstandig stemmen. Dat kan met een stemmal en een gesproken kandidatenlijst.

  • Bezwaar parkeerboete

    Als u zonder te betalen parkeert op een plaats waar u had moeten betalen, ontvangt u een boete.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Zevenaar woont? Vraag dan een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan bij de gemeente. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en -datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel wordt u vervolgens binnen enkele werkdagen per post toegezonden.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wilt u dat de gemeente uw persoonsgegevens niet aan maatschappelijke instellingen doorgeeft? Bijvoorbeeld omdat u in een Blijf-van-mijn-lijfhuis zit? Dan kunt u vragen om geheimhouding. Dit vraag u online aan met DigiD.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak. Vraagt u een identiteitskaart aan voor een kind jonger dan 12 jaar? Neem dan een ingevuld toestemmingsformulier mee. Beide ouders moeten een handtekening zetten en bij de aanvraag is een geldig legitimatiebewijs van beide ouders onmisbaar. Het kind moet persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en het afhalen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn aanvragen. Heeft u een brief van uw pensioenfonds? Dan vraagt u het bewijs gratis aan. Een bewijs van in leven zijn vraagt u online aan met DigiD. U ontvangt het bewijs binnen enkele werkdagen per post. Komt u er niet uit? U kunt ook een aanvraag doen in het gemeentehuis. Maak daarvoor online een afspraak.

  • Vertrek naar buitenland

    Emigreert u naar het buitenland? Of verwacht u minimaal 8 maanden in het buitenland te gaan wonen? Geef uw emigratie op de dag van vertrek of hooguit 5 dagen daarvoor door aan de gemeente. De verhuisdatum is altijd de datum dat u uw vertrek doorgeeft. Een emigratie geeft u online door met DigiD.

  • Erkennen van een kind

    Als u niet getrouwd bent en u geen geregistreerd partnerschap heeft, dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Wilt u de wettelijke vader of duomoeder zijn? Dan moet u het kind erkennen. U hoeft niet de biologische vader te zijn. U regelt erkenning van een kind in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak.

  • Zakenpaspoort

    Reist u veel? En heeft u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort, namelijk 66 pagina's in plaats van 34 pagina's. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor online een afspraak.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Wilt u in het buitenland trouwen? Dan heeft u soms een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig. Een huwelijksbevoegdheidsverklaring is een internationaal document. Daarin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Het verschilt per land welke documenten u nodig heeft. Vraag dit na bij de instantie waar u gaat trouwen. Vraag ook of u volgens de rechten van dat land mag trouwen.