Zoekresultaat 11 - 20 van 20 resultaten

  • Schade melden

    Vindt u dat u schade heeft opgelopen door de kwaliteit van het onderhoud van gemeentelijke eigendommen zoals wegen, pleinen of openbaar groen waar de gemeente verantwoordelijk voor is? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen en een schadeclaim indienen.

  • Identiteitskaart voor kinderen onder de 12 jaar

    Bij de aanvraag van de identiteitskaart voor een kind onder de 12 jaar moet het kind (of de kinderen) altijd aanwezig zijn. Een identiteitskaart voor kinderen onder de 12 jaar is 5 jaar geldig.

  • Paspoort aanvragen

    Bereid uw aanvraag voor een paspoort online voor door op de knop 'Online aanvragen' te klikken. Als u liever uw aanvraag aan de balie bij de gemeente doet, klik dan op de knop 'Afspraak maken'.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen vijf dagen na aankomst inschrijven bij de gemeente.

  • Identiteitskaart aanvragen (vanaf 12 jaar)

    Vraag een Nederlandse identiteitskaart (ID-kaart) aan.

  • Huwelijk en Partnerschap

    U wilt gaan trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Voordat u trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat, moet u eerst een melding maken. Dit werd vroeger ook wel 'in ondertrouw gaan' genoemd. U doet de melding voorgenomen huwelijk/partnerschap online.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn aanvragen.

  • Tweede paspoort

    Reist u om zakelijke redenen vaak naar landen waarvoor u een visum moet aanvragen? Of reist u naar landen die met elkaar in conflict zijn? U kunt dan een tweede paspoort aanvragen. U moet wel kunnen aantonen dat u het tweede paspoort nodig hebt.

  • Aangifte overlijden

    Als iemand is overleden, dan regelt meestal de uitvaartorganisatie de aangifte van overlijden. Als nabestaande kunt u ook zelf de overlijdensaangifte doen. Klik hieronder op de knop overlijdensaangifte doen of bel met Burgerzaken via 0172 522 522

  • Uittreksel BRP

    Een uittreksel basisregistratie personen (BRP) is een overzicht van uw persoonsgegevens zoals die bij de gemeente bekend zijn. U heeft een uittreksel BRP nodig als u zich bijvoorbeeld wilt inschrijven voor een huurwoning. Wanneer u het uittreksel BRP digitaal aanvraagt, wordt het binnen 10 werkdagen per post verzonden. Vraag het uittreksel aan via de knop 'aanvragen'. U logt in met uw DigiD. U betaalt online met iDeal. Kunt u niet met iDeal betalen, of wilt u dit niet online regelen? Maak dan een afspraak om naar de balie te komen.