Zoekresultaat 11 - 20 van 32 resultaten

  • Bestuurlijke boete Basisregistratie Personen (BRP)

    De BRP (basisregistratie personen) dient juist en actueel te zijn. Daarom bent je verplicht om veranderingen in jouw persoonlijke situatie, zoals bijvoorbeeld een verhuizing of een huwelijk dat in het buitenland is gesloten, door te geven aan team Publiekszaken van de gemeente. Wordt een dergelijke...

  • Handtekening legaliseren

    Kosten Legalisatie van een handtekening kost € 8,80. Gang van zaken U kunt uitsluitend terecht op afspraak . Via de website kunt u een afspraak inplannen bij de gemeente, zie de link hierboven. In het bijzijn van een medewerker van de gemeente tekent u het document. De loketmedewerker plaatst de...

  • Paspoort aanvragen of vernieuwen

    Met een paspoort kun je je legitimeren in alle landen van de wereld. Ook kun je met een paspoort reizen naar alle landen van de wereld. Een paspoort voor iemand van 18 jaar en ouder is 10 jaar geldig. Ben je jonger dan 18 jaar? Dan is je paspoort 5 jaar geldig. De levertijd is ongeveer 7 werkdagen....

  • Uittreksel of afschrift Burgerlijke stand

    Een uittreksel of afschrift uit de Burgerlijke stand vraag je aan bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. Je kunt bijvoorbeeld een uittreksel van het geboorteregister krijgen bij de gemeente waar je geboren bent. Dat geldt ook voor de andere afschriften (huwelijk, in de gemeente waar jouw huwelijk heeft...

  • Vaderschap, ontkenning

    Als moeder kunt u ontkennen dat uw overleden echtgenoot de vader van het kind is. Hiervoor moet u een verklaring afleggen bij de gemeente. Dit kunt u doen als deze 2 punten van toepassing zijn: Uw echtgenoot is overleden binnen 306 dagen vóór de geboorte van het kind. U leefde vanaf de 306e dag voor...

  • Briefadres

    Als burger ben je verplicht om je in te schrijven op het adres waar je verblijft. Als je denkt in aanmerking te komen voor inschrijving op een briefadres, kun je hiervoor contact opnemen met de gemeente. Tips: Maak je gebruik van een briefadres en ontvang je maar weinig of helemaal geen post? Het is...

  • Overlijden

    Wat moet je doen? Je kunt uitsluitend terecht op afspraak. Via de website kun je een afspraak inplannen bij de gemeente, zie de link hierboven. Meestal vindt de aangifte plaats door de begrafenisondernemer. Er is geen termijn vastgesteld voor het doen van de aangifte van het overlijden, maar volgens...

  • Bewijs van in leven zijn (attestatie de vita)

    Er zijn twee varianten voor het 'Bewijs van in leven zijn': Een bewijs van in leven zijn voor gebruik in Nederland. Dit kun je online aanvragen, wij sturen het uittreksel dan per post toe. Je kunt het uittreksel ook persoonlijk aan de balie aanvragen. Het bewijs van in leven zijn dat is ondertekend...

  • Bezwaar maken tegen een besluit van de gemeente Weert

    Als je het niet eens bent met een gemeentelijk besluit kun je daar bezwaar tegen maken. Met een bezwaarschrift kun je soms een beslissing tegenhouden. Lees hieronder hoe het werkt. Bezwaarschrift Stuur je bezwaarschrift naar het bestuursorgaan van de gemeente dat het besluit heeft genomen (of had...

  • Naamgebruik, verzoek aanduiding

    Hoe werkt het? De gemeente is niet bevoegd de registratie in de Basisregistratie Personen (BRP) op telefonisch verzoek te wijzigen. Het wijzigen kan na een schriftelijk verzoek en kan online (zie de link hierboven in het blok 'online regelen'). Het kan ook op afspraak in het stadhuis in Weert of in...