Zoekresultaat 11 - 20 van 65 resultaten

  • Uittreksel Basisregistratie Personen

    U kunt een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) als bewijs van inschrijving aanvragen. Het bewijst dat u in Epe woont. U ontvangt het afschrift of uittreksel binnen 2 werkdagen nadat u het online hebt aangevraagd. Tijdens een afspraak in het gemeentehuis krijgt u het meteen mee.

  • Vrijwilligers

    U doet als vrijwilliger belangrijk werk. Gemeente Epe stimuleert vrijwilligerswerk en ondersteunt vrijwilligers.

  • Geboorteaangifte

    Als u een kind hebt gekregen, moet u binnen 3 dagen geboorteaangifte doen in de gemeente waar het kind geboren is. U kunt online aangifte doen of een afspraak maken op het gemeentehuis. Voor de online aangifte hebt u een verklaring van de arts of verloskundige nodig.

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand

    U kunt een afschrift of uittreksel als bewijs van bijvoorbeeld een geboorte, huwelijk, echtscheiding of overlijden aanvragen. U vraagt het afschrift of uittreksel aan in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Na online aanvragen ontvangt u het afschrift of uittreksel binnen 2 werkdagen per post. Tijdens een afspraak in het gemeentehuis krijgt u het meteen mee.

  • Huisvestingsvergunning

    Als u in een sociale huurwoning gaat wonen, hebt u een huisvestingsvergunning nodig. Een sociale huurwoning is een woning met een huurprijs onder de grens van de huurtoeslag, die u huurt van een woningcorporatie. U hebt ook een huisvestingsvergunning nodig als u een standplaats voor een woonwagen wilt huren. Uw aanvraag wordt binnen 3 weken behandeld.

  • Persoonsgebonden budget (pgb)

    U kunt kiezen hoe u zorg wilt ontvangen: via een persoonsgebonden budget (pgb) of via zorg in natura. Bij een pgb koopt u zelf zorg in. Bij zorg in natura kunt u kiezen tussen partijen die de gemeente, het zorgkantoor of de zorgverzekeraar hebben gecontracteerd.

  • Vervoer

    Kunt u geen gebruik maken van eigen of openbaar vervoer, dan zijn er andere mogelijkheden.

  • Asbest verwijderen

    Hebt u asbest gevonden in of rond uw woning en wilt u dit (laten) verwijderen? Dan gelden er strenge regels. Bij het verwijderen van asbest doet u altijd een melding bij de gemeente.

  • Ondersteuning bij lager inkomen

    Hebt u een lager inkomen en valt u onder de minima? Dan kunnen de gemeente en andere organisaties u helpen. Er zijn verschillende regelingen die u kunt gebruiken.

  • Identiteitskaart

    U vraagt een identiteitskaart aan in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak. De nieuwe ID-kaart kunt u na 5 werkdagen ophalen. U ontvangt een e-mail als de ID-kaart voor u klaarligt. Voor het ophalen van uw identiteitskaart hoeft u geen afspraak te maken.