Zoekresultaat 11 - 19 van 19 resultaten

  • Verhuizen / Inschrijven in Oude IJsselstreek

    Verhuist u naar of binnen Oude IJsselstreek? Meld dit dan bij de gemeente Oude IJsselstreek. Verhuist u van Oude IJsselstreek naar een andere gemeente? Dan meldt u dat in de nieuwe gemeente. U wordt dan automatisch bij gemeente Oude IJsselstreek uitgeschreven.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Dit geldt ook voor uw kinderen, zij moeten zelf bij de aanvraag en het ophalen aanwezig zijn. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt de kosten bij aanvraag. De identiteitskaart ligt na circa zes werkdagen voor u klaar. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.

  • Afspraak maken

    Veel zaken kunt u ook online regelen via onze website. U hoeft hiervoor dan niet naar het gemeentehuis te komen, maar regelt het vanuit huis. Kijk bij het product van uw keuze of dit al online kan. Wij werken op afspraak. Dit voorkomt voor u langere wachttijden. Alleen voor het OPHALEN van uw paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of gehandicaptenparkeerkaart hoeft u geen afspraak te maken.

  • Verhuizen naar buitenland

    Verhuist of emigreert u vanuit gemeente Oude IJsselstreek naar het buitenland? Of verwacht u minimaal acht maanden in het buitenland te gaan wonen? Dan moet u dat melden bij de gemeente. U kunt uw verhuizing naar het buitenland ook online doorgeven.

  • Tweede Paspoort

    De gemeente verstrekt op verzoek een tweede paspoort aan mensen die vaak in het buitenland moeten zijn. Het kan voorkomen dat in uw eerste paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dat kan problemen opleveren bij de toelating tot die landen. Een tweede paspoort kan dan uitkomst bieden. Een tweede paspoort kan ook nodig zijn als u regelmatig dringend moet reizen naar landen waar een visum voor verplicht is. Bijvoorbeeld als uw paspoort al bij een ambassade is voor het aanvragen van een visum. U kunt dan met het tweede paspoort een visum aanvragen voor een ander land. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig.

  • Bezwaar maken tegen aanslag WOZ beschikking

    Als u het niet eens bent met de aanslag of WOZ-beschikking, dan kunt u hiertegen bezwaar maken. U moet dan binnen zes weken na dagtekening van de aanslag schriftelijk of digitaal bezwaar maken. Om bezwaar te maken kunt u inloggen met uw DigiD op de digitale belastingbalie.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Op een uittreksel BRP (Basisregistratie Personen) staan uw persoonlijke gegevens. Zoals uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. Het uittreksel vraagt u aan in de gemeente waar u woont. U kunt het uittreksel om verschillende redenen nodig hebben. Bijvoorbeeld als u zich wilt inschrijven voor een woning of een examen.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. U kunt van de volgende akten een kopie (ook wel: afschrift) bestellen: geboorteakte, huwelijksakte, akte van geregistreerd partnerschap of echtscheiding en overlijdensakte. De akte vraagt u aan in de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.

  • Zakenpaspoort

    Als u veel reist en vaak een visum nodig heeft, kunt u ook een zakenpaspoort aanvragen. Dit is een dikker paspoort met 66 pagina's in plaats van 34 pagina's. U kunt alleen op afspraak een aanvraag doen. Afhalen kan wel zonder afspraak.