Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 11 - 20 van 78 resultaten
- Klachten
Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Of de manier waarop een bestuurder of medewerker van de gemeente u heeft behandeld? Dan kunt u bij ons een klacht doen.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-11-13
- Hulp bij geldzaken en schulden
Nemen uw betalingsachterstanden of schulden toe? Hoe eerder u contact met het wijkteam zoekt, hoe beter. Zo kunnen we samen kijken op welke manier grotere schulden voorkomen kunnen worden.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-09-05
- Verhuizing doorgeven
Gaat u verhuizen of bent u net verhuisd? Dan moet u dit doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. U laat dan weten dat u gaat verhuizen of dat u al verhuisd bent. U moet ons ook laten weten wie er allemaal met u mee verhuist. Bijvoorbeeld uw echtgenoot of echtgenote en kinderen.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-02
- Vermissing of gestolen rijbewijs
Is uw Nederlandse rijbewijs verloren of gestolen? Dan kunt u dit melden bij het Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) of bij de balie in het gemeentehuis. U hoeft niet meer eerst naar de politie om aangifte te doen.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-11-29
- Tweede paspoort
Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt u in bepaalde gevallen een tweede Nederlands paspoort aanvragen. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig voor alle landen.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-04-22
- Registration of death
When someone dies, the death must be registered. This must be done in the municipality where the person has died. The funeral director usually handles this. However, friends or family of the deceased can also do it. We will record the death in the civil status records and issue a death certificate. We also provide a copy of the death certificate. You may need to show this document to various companies and organisations as proof of death. There is no fixed period within which the death must be registered. The funeral or cremation must take place within 6 days of the date of death.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-02
- Business passport
A business passport is an official document. You can use a business passport to prove that you are the person who appears in the passport. And for travelling to countries all over the world.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-01
- Refugee passport
A refugee passport is a Dutch travel document for refugees.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-01
- Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking
Een garantstelling of logiesverstrekking is een document waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Dit document is soms nodig bij een visumaanvraag. Een visum is een officiële toestemming een land binnen te reizen en in dat land te zijn. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. Dit betekent dat u belooft dat u betaald als die persoon dat niet kan. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de persoon die u wilt uitnodigen. Ga wel eerst naar het gemeentehuis om uw handtekening te legaliseren. Dit betekent dat wij uw identiteit en handtekening controleren. Dit is het bewijs dat u echt die persoon bent die de handtekening zet. U maakt hiervoor bij ons een afspraak.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-01-02
- Aangifte van overlijden
Er moet aangifte gedaan worden als iemand is overleden. Dit moet bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar familie of vrienden van de overledene kunnen dit ook doen. Wij nemen het overlijden op in de burgerlijke stand en stellen een overlijdensakte op. Ook geven wij een uittreksel uit het overlijdensregister af. Dit document heeft u soms nodig om bij bedrijven en organisaties aan te tonen dat iemand is overleden. Er is geen periode vastgesteld waarbinnen de aangifte moet plaatsvinden. De begrafenis of crematie moet uiterlijk binnen 6 werkdagen na het overlijden plaatsvinden.
- Bron: Schagen (Gemeente)
- 2024-07-23