Zoekresultaat 11 - 20 van 23 resultaten

  • Collegebesluiten

    Deze vergaderingen zijn niet openbaar. Het grootste deel van de collegebesluiten zijn wel openbaar en die worden op deze website gepubliceerd. Oudere besluitenlijsten kunt u terugvinden in het archief van de website. 2024 Besluitenlijst 1 oktober 2024 Besluitenlijst 24 september 2024 Besluitenlijst 17 september 2024 Besluitenlijst 10 september 2024 Besluitenlijst 3 september 2024 Besluitenlijst 27 augustus 2024 Besluitenlijst 20 augustus 2024 13 augustus, geen collegevergadering 6 augustus, geen collegevergadering 30 juli, geen collegevergadering 23 juli, geen collegevergadering 16 juli, geen collegevergadering Besluitenlijst 9 juli 2024 Besluitenlijst 2 juli 2024 Besluitenlijst 24 juni 2024 Besluitenlijst 18 juni 2024 Besluitenlijst 11 juni 2024 Besluitenlijst 4 juni 2024 Besluitenlijst 28 mei 2024 Besluitenlijst 21 mei 2024 Besluitenlijst 14 mei 2024 (pdf, 126 kB) Besluitenlijst 7 mei 2024 (pdf, 159 kB) 30 april 2024, geen collegevergadering Besluitenlijst 23 april 2024 (pdf, 111 kB) Besluitenlijst 16 april 2024 (pdf, 52 kB) Besluitenlijst 9 apri 2024 (pdf, 143 kB) Besluitenlijst 2 april 2024 (pdf, 105 kB) Besluitenlijst 26 maart 2024 (pdf, 113 kB) Besluitenlijst 19 maart 2024 (pdf, 88 kB) Besluitenlijst 12 maart 2024 (pdf, 100 kB) Besluitenlijst 5 maart 2024 (pdf, 92 kB) Besluitenlijst 27 februari (pdf, 156 kB) 20 februari 2024, geen collegevergadering Besluitenlijst 13 februari 2024 (pdf, 124 kB) Besluitenlijst 6 februari 2024 (pdf, 92 kB) Besluitenlijst 30 januari 2024 (pdf, 45 kB) Besluitenlijst 23 januari 2024 (pdf, 109 kB) Besluitenlijst 16 januari 2024 (pdf, 65 kB) Besluitenlijst 9 januari 2024 (pdf, 87 kB) 2 januari 2024, geen collegevergadering 2023 26 december 2023, geen collegevergadering Besluitenlijst 19 december 2023 (pdf, 125 kB) Besluitenlijst 12 december 2023 (pdf, 133 kB) Besluitenlijst 5 december 2023 (pdf, 134 kB) Besluitenlijst 28 november 2023 (pdf, 95 kB) Besluitenlijst 21 november 2023 (pdf, 100 kB) Besluitenlijst 14 november 2023 (pdf, 116 kB) Besluitenlijst 7 november 2023 (pdf, 112 kB) Besluitenlijst 31 oktober 2023 (pdf, 136 kB) Besluitenlijst 24 oktober 2023 (pdf, 109 kB) Besluitenlijst 17 oktober 2023 (pdf, 98 kB) Besluitenlijst 10 oktober 2023 (pdf, 105 kB) Besluitenlijst 3 oktober 2023 (pdf, 56 kB) Besluitenlijst 26 september 2023 (pdf, 35 kB) Besluitenlijst 21 september 2023 (pdf, 25 kB) Besluitenlijst 19 september 2023 (pdf, 93 kB) Besluitenlijst 12 september 2023 (pdf, 97 kB) Besluitenlijst 5 september 2023 (pdf, 112 kB) Besluitenlijst 29 augustus 2023 (pdf, 106 kB) Besluitenlijst 22 augustus 2023 (pdf, 119 kB) Besluitenlijst 15 augustus 2023 (pdf, 92 kB) 8 augustus, geen collegevergadering 1 augustus, geen collegevergadering 25 juli, geen collegevergadering 18 juli, geen collegevergadering Besluitenlijst 11 juli 2023 (pdf, 49 kB) Besluitenlijst 4 juli 2023 (pdf, 96 kB) Besluitenlijst 27 juni 2023 (pdf, 45 kB) Besluitenlijst 20 juni 2023 (pdf, 42 kB) Besluitenlijst 12 juni 2023 (pdf, 41 kB) Besluitenlijst 6 juni 2023 (pdf, 85 kB) Besluitenlijst 30 mei 2023 (pdf, 51 kB) Besluitenlijst 23 mei 2023 (pdf, 36 kB) Besluitenlijst 16 mei 2023 (pdf, 89 kB) Besluitenlijst 9 mei 2023 (pdf, 71 kB) 2 mei 2023, geen collegevergadering Besluitenlijst 25 april 2023 (pdf, 53 kB) Besluitenlijst 18 april 2023 (pdf, 90 kB) Besluitenlijst 11 april 2023 (pdf, 40 kB) Besluitenlijst 4 april 2023 (pdf, 52 kB) Besluitenlijst 28 maart 2023 (pdf, 102 kB) Besluitenlijst 21 maart 2023 (pdf, 91 kB) Besluitenlijst 14 maart 2023 (pdf, 114 kB) Besluitenlijst 7 maart 2023 (pdf, 132 kB) 28 februari 2023, geen collegevergadering Besluitenlijst 21 februari 2023 (pdf, 54 kB) Besluitenlijst 14 februari 2023 (pdf, 124 kB) Besluitenlijst 7 februari 2023 (pdf, 52 kB) Besluitenlijst 31 januari 2023 (pdf, 35 kB) Besluitenlijst 24 januari 2023 (pdf, 114 kB) Besluitenlijst 17 januari 2023 (pdf, 51 kB) Besluitenlijst 10 januari 2023 (pdf, 108 kB) 3 januari 2023, geen collegevergadering 2022 27 december 2022, geen collegevergadering Besluitenlijst 20 december 2022 (pdf, 386 kB) Besluitenlijst 14 december 2022 (pdf, 131 kB) Besluitenlijst 6 december 2022 (pdf, 101 kB) Besluitenlijst 29 november 2022 (pdf, 128 kB) Besluitenlijst 22 november 2022 (pdf, 160 kB) Besluitenlijst 15 november 2022 (pdf, 140 kB) Besluitenlijst 8 november 2022 (pdf, 105 kB) Besluitenlijst 1 november 2022 (pdf, 104 kB) 25 oktober 2022, geen collegevergadering Besluitenlijst 18 oktober 2022 (pdf, 39 kB) Besluitenlijst 11 oktober 2022 (pdf, 93 kB) Besluitenlijst 4 oktober 2022 (pdf, 95 kB) Besluitenlijst 27 september 2022 (pdf, 160 kB) Besluitenlijst 20 september 2022 (pdf, 103 kB) Besluitenlijst 13 september 2022 (pdf, 111 kB) Besluitenlijst 6 september 2022 (pdf, 84 kB) Besluitenlijst 29 augustus 2022 (pdf, 41 kB) Besluitenlijst 23 augustus 2022 (pdf, 42 kB) Besluitenlijst 16 augustus 2022 (pdf, 119 kB) 9 augustus 2022, geen collegevergadering 2 augustus 2022, geen collegevergadering 26 juli 2022, geen collegevergadering 19 juli 2022, geen collegevergadering Besluitenlijst 12 juli 2022 (pdf, 120 kB) Besluitenlijst 5 juli 2022 (pdf, 74 kB) Besluitenlijst 27 juni 2022 (pdf, 130 kB) Besluitenlijst 21 juni 2022 (pdf, 43 kB) Besluitenlijst 14 juni 2022 (pdf, 91 kB) Besluitenlijst 7 juni 2022 (pdf, 40 kB) Besluitenlijst 31 mei 2022 (pdf, 123 kB) Besluitenlijst 24 mei 2022 (pdf, 99 kB) Besluitenlijst 17 mei 2022 (pdf, 43 kB) Besluitenlijst 10 mei 2022 (pdf, 46 kB) 3 mei 2022, geen collegevergadering Besluitenlijst 26 april 2022 (pdf, 40 kB) Besluitenlijst 19 april 2022 (pdf, 104 kB) Besluitenlijst 12 april 2022 (pdf, 119 kB) Besluitenlijst 5 april 2022 (pdf, 69 kB) Besluitenlijst 29 maart 2022 (pdf, 60 kB) Besluitenlijst 22 maart 2022 (pdf, 57 kB) Besluitenlijst 15 maart 2022 (pdf, 62 kB) Besluitenlijst 8 maart 2022 (pdf, 126 kB) 1 maart 2022, geen collegevergadering Besluitenlijst 22 februari 2022 (pdf, 130 kB) Besluitenlijst 15 februari 2022 (pdf, 120 kB) Besluitenlijst 8 februari 2022 (pdf, 39 kB) Besluitenlijst 1 februari 2022 (pdf, 84 kB) Besluitenlijst 25 januari 2022 (pdf, 97 kB) Besluitenlijst 18 januari 2022 (pdf, 89 kB) Besluitenlijst 11 januari 2022 (pdf, 31 kB) 4 januari 2022, geen collegevergadering

  • Structurele subsidie – Maatschappelijke ontwikkeling

    De gemeente geeft de structurele subsidie Maatschappelijke ontwikkeling (MO). Deze subsidie is bedoeld voor organisaties die activiteiten organiseren om inwoners te helpen om zo lang en zoveel mogelijk zelfstandig, of waar nodig met hulp van anderen, hun eigen leven te leiden en hun problemen op te lossen. En daardoor zijn ze in staat om naar vermogen mee te doen in de samenleving op sociaal en economisch gebied. In de Subsidieregeling Maatschappelijke ontwikkeling (MO) is dat beschreven in thema’s. De thema’s zijn: Gezonde leefstijl – activiteiten die een gezonde leefstijl stimuleren Combinatiefuncties – subsidie op basis van Brede regeling combinatiefuncties Vitale stad – versterken van vervoer voor inwoners die niet van regulier vervoer gebruik kunnen maken. Mentale gezondheid – subsidie voor bestrijding van stress en dementie Eenzaamheid - Een incidentele subsidie voor initiatieven die eenzaamheid helpen voorkomen en bestrijden Psychische gezondheid – zorg en ondersteuning, dichtbij en vindbaar, voor psychisch kwetsbare mensen. Jong en vitaal – preventie en ondersteuning voor de jeugd Vitaal volwassen – zoveel mogelijk zelfstandig of waar nodig met hulp van anderen deelnemen aan de maatschappij Basisvaardigheden – Nederlandse taal. Inzicht en toegang tot voorzieningen. Inburgering –meedoen in de samenleving, en het bevorderen van een harmonieuze samenleving Inclusie – harmonieus samenleven en het tegengaan van discriminatie Werken en meedoen – preventieve inzet om verergering van financiële problemen te voorkomen Dierenwelzijn Hoe het werkt Bekijk de handleiding voor het aanvragen van subsidie MO. In het kort volgt u de volgende stappen: Zoek in de tabel met thema’s onder welk thema uw activiteit hoort. Check de voorwaarden voor subsidieverlening. Check welke informatie nodig is voor een aanvraag. Verzamel de nodige informatie en documenten. Vul het aanvraagformulier in. Uw aanvraag wordt getoetst op verschillende onderdelen. Op basis van uw antwoorden beoordeelt de gemeente of uw activiteiten subsidie kunnen krijgen. Als meerdere aanvragen voldoen aan de vereisten, waardoor de som van de aangevraagde subsidies hoger is dan het subsidieplafond, dan worden de subsidies verleend op basis van een beoordeling. Bekijk de beoordeling. Dien een aanvraag in Vaststellen Organisaties die € 7.500 of meer aan subsidie hebben ontvangen, moeten een vaststelling aanvragen van hun subsidie. Bekijk meer informatie en het online formulier. Meer weten Heeft u vragen of wilt u meer weten? Bekijk dan de algemene informatie over subsidies voor bijvoorbeeld de subsidieverordening en andere voorwaarden en regels. Of neem contact met ons op via telefoonnummer 14 030 of het contactformulier.

  • Energie besparen

    Zelf aan de slag Wil je energie besparen, maar kun je wel wat hulp gebruiken? Ontdek waar u terecht kunt voor hulp en advies: Bezoek het Energieloket Jouw Huis Slimmer. Hier vindt u het laatste nieuws over de energietransitie in IJsselstein en informatie over het verduurzamen van uw woning, subsidies en financieringen, lokale initiatieven, activiteiten en bedrijven uit de regio. Wilt u een deskundig adviseur spreken? U kunt zonder afspraak terecht bij het 'Inloopspreekuur energie besparen en opwekken' in de bibliotheek. Dat kan op zaterdag van 10.00 tot 12.00 uur. Een energieadviseur helpt u daar vrijblijvend op weg. Kom alles te weten over beschikbare subsidies, financiering en het verbeteren van het binnenklimaat of het verminderen van de CO2-uitstoot. U kunt ook telefonisch, via WhatsApp of e-mail contact opnemen met het energieloket als u geen tijd heeft of gezondheidsklachten heeft. Inwonersinitiatief Klimaatnatuurlijk IJsselstein (KNIJ) heeft een 'energiebieb' met kleine energiebesparende maatregelen en verschillende meters die u kunnen helpen bij het maken van keuzes. Voor Verenigingen van Eigenaren (VvE’s) is er een Adviespunt VvE dat ondersteunt bij het verduurzamen van hun appartementencomplex. Het adviespunt biedt gratis advies bij het zetten de eerste stap naar verduurzaming. Zij worden voorbereid op het hele verduurzamingsproces, krijgen een praktische routekaart en ook inzicht in de landelijke subsidie waar ze gebruik van kunnen maken. Hierdoor kunnen VvE's gemakkelijker stappen zetten richting een energiezuinige toekomst. Kijk snel op www.adviespunt-vve.nl. Inwoners met een laag inkomen die energietoeslag hebben gekregen, kunnen zich aanmelden voor een gratis-adviesgesprek met een energiecoach.

  • Zo werk je bij GIJS

    Ben jij 100% GIJS? Dan haal je bij ons het beste uit jezelf. GIJS heeft aandacht voor jouw ambities, gezondheid én talenten. Zodat jij optimaal presteert en met plezier naar je werk gaat. GIJS wil samen met inwoners maatschappelijke vraagstukken aanpakken én IJsselstein nog mooier maken. Wij geven je graag de ruimte om dit mogelijk te maken. Jouw carrière bij GIJS GIJS heeft aandacht voor jouw ambities, talenten en gezondheid. Duurzame inzetbaarheid noemen we dat. Daarom biedt GIJS jou: Ontwikkel- of doorgroeikansen Een persoonlijke coach Extra uitjes, borrels en activiteiten Zo werkt GIJS Vakmanschap Verantwoordelijk voor de kwaliteit en continuïteit van eigen werkzaamheden, terwijl je bijdraagt aan het gemeenschappelijk doel. Eigenaarschap tonen op je eigen vakgebied en het samenspel opzoeken met collega’s. Initiatief nemen over je professionele en persoonlijke ontwikkeling. Pragmatisch Weten en doen. Weten wat er speelt, weten wat kan en doen wat mogelijk is. Denken en doen. Oplossingen bieden die aansluiten bij de behoeften van de inwoners, passen binnen de kaders van de gemeente en aansluiten bij de maatschappelijke opgaven. Durven en doen. Je nek uit kunnen en durven steken om uitdagingen aan te pakken. Samenspel Betrokken bij het gemeenschappelijke doel en gedreven zijn voor een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein. Vanuit nieuwsgierigheid en vertrouwen openstaan voor andere perspectieven die hieraan bijdragen. Altijd in verbinding met de inwoners, bedrijven, organisaties, verenigingen en vrijwilligers die de stad maken. Samen, in onderlinge verbinding met je collega’s, afstemmen en prioriteren. Door samenspel integraal werken, binnen en tussen teams. Steeds met het gemeenschappelijke doel voor ogen. Jouw arbeidsvoorwaarden Kom je bij GIJS werken, dan val je onder de cao: CAO Gemeenten. Meer over gemeente IJsselstein Ontdek onze vacatures

  • Flexwoningen Noord IJsseldijk

    Wat was het idee voor de flexwoningen aan de Noord IJsseldijk? Cazas Wonen heeft de komst van 100 flexwoningen (tijdelijke woningen) aan de Noord-IJsseldijk onderzocht. Ook de provincie Utrecht en de gemeente IJsselstein waren hierbij betrokken. Door de hoge woningnood in Nederland en de regio Utrecht kijken gemeenten, woningcorporaties, ontwikkelaars en ook provincie en landelijke overheid naar andere manieren van wonen. Flexwoningen zijn kleinere woningen van zo’n 30 m2 voor maximaal 2 bewoners. De woningen staan er tijdelijk en kunnen makkelijk worden verplaatst naar een andere locatie in IJsselstein of een andere gemeente in de regio. Zowel Cazas, de gemeente als provincie, wilden graag flexwoningen neerzetten aan de Noord IJsseldijk. Maar het idee blijkt uiteindelijk financieel niet haalbaar te zijn. De kosten zijn te hoog voor de tijd dat de woningen kunnen blijven staan. De verkeersveiligheid van de Noord IJsseldijk Tijdens de participatiebijeenkomsten over de flexwoningen in 2023 werd ook duidelijk dat buurtbewoners zorgen hadden over de verkeersontsluiting van deze woningen. Maar vooral over het gebruik van de Noord IJsseldijk op dit moment. Er is te veel (auto)verkeer en de ervaring is dat er vaak te hard wordt gereden. Hierdoor voelen fietsers zich niet veilig op de Noord IJsseldijk. Om die reden heeft de gemeente aan bureau Beuk gevraagd om de situatie te onderzoeken. Zodat zij advies konden geven over waar we de inrit naar de flexwoningen veilig konden maken. Verder waren wij benieuwd naar hoe we de Noord IJsseldijk veiliger kunnen inrichten. Download hier het rapport dat bureau Beuk heeft geschreven met daarin voorstellen voor verkeersveiligheidsmaatregelen. Het opnieuw inrichten van de Noord IJsseldijk hing voor een deel samen met het project Flexwoningen. Het opnieuw inrichten van de Noord IJsseldijk kreeg voorrang in ons mobiliteitsbeleid. We bekijken de komende periode welke maatregelen we kunnen nemen om het verkeer op de Noord IJsseldijk te verbeteren. Hierover volgt in 2025 meer duidelijkheid. Een andere locatie voor de flexwoningen De gemeente IJsselstein vindt de woningbouwopgave erg belangrijk. We willen ons maximaal inspannen om goede oplossingen te bieden. De gemeente onderzoekt of het mogelijk is om minstens 100 permanente flexwoningen op het Podiumterrein neer te zetten. Deze flexwoningen kunnen snel gebouwd worden en helpen de hoge woningnood tegen te gaan. Om die reden heeft het college op 24 september het Podiumterrein aangewezen als projectlocatie voor flexwoningen. Voor evenementen zoekt het college naar een nieuwe locatie. We hebben de gemeenteraad per brief laten weten dat het doel is om 100 flexwoningen voor eind 2025 te plaatsen.

  • Energiecoach voor lage inkomens

    De gemeente IJsselstein wil haar inwoners helpen bij energiebesparing. Vooral mensen met een laag inkomen worden zwaar getroffen door de hoge gas- en stroomprijzen. Heeft u de energietoeslag ontvangen? Door uw energieverbruik te verlagen, kunt u al veel geld besparen. Kunt u hierbij nog extra hulp gebruiken? Meld u aan voor een gratis energie-adviesgesprek. Hoe werkt het? U meldt zich aan door te bellen met de gemeente IJsselstein (14 030) of een mail te sturen naar energiebesparen@ijsselstein.nl. Vermeld in de mail uw naam, adres en telefoonnummer. U wordt vervolgens teruggebeld om een afspraak te maken voor een bezoek van een van onze energiecoaches. De energiecoach bekijkt samen met u wat de kansen zijn om te besparen op uw energieverbruik. Aan de hand van een checklist krijgt u tientallen bespaartips en ziet u ook hoeveel geld u dat kan opleveren. Opgeteld kan dat om honderden euro's per jaar gaan! Ook spreekt de energiecoach met u af welke energiebesparende materialen u van ons krijgt en of het handig is dat een klusser die bij u thuis komt aanbrengen. Ook dat is gratis. Wie zijn die energiecoaches? De energiecoaches zijn vrijwilligers uit IJsselstein die onafhankelijk informatie en advies geven, zonder commerciële bedoelingen. Ze hebben hiervoor een training gevolgd en hebben zelf ervaring met energiebesparing.

  • Ben jij 100% GIJS?

    Werk je voor GIJS, dan heb je een baan met impact. Dankzij jou wordt onze stad nóg mooier om te wonen, werken en recreëren. Voor én met inwoners, ondernemers en organisaties. Jouw visie, ideeën en initiatieven zijn waardevol voor GIJS. Daarom biedt GIJS je alle ruimte. Een dag thuis werken? Geen probleem. Wil je doorgroeikansen ontdekken? GIJS luistert naar jouw ambities. Hou je van een uitdaging? Kom dan werken bij GIJS Antwoord jij vier keer ‘ja’ op onderstaande stellingen? Dan zijn GIJS en jij een match. De klant op nummer één zetten, dat is voor mij vanzelfsprekend Als ik ergens aan begin, zet ik mezelf voor 100% in Samenwerken of zelfstandig aan de slag: ik kan het allebei! Ik neem graag verantwoordelijkheid Ontdek onze vacatures

  • De groene stropdas

    Waarom een stropdas, vraag je je misschien af? De stropdas staat voor verbinding en stijl. Iedereen kan 'm dragen. En dat is precies wat we willen bereiken. Inwoners, organisaties en de gemeente op een nuttige manier met elkaar verbinden voor een duurzamere toekomst. Met de Groene Stropdas zetten we groene ideeën uit IJsselstein in de schijnwerpers. Van inspirerende verhalen van inwoners tot vernieuwende projecten van lokale bedrijven. We laten zien hoe simpel en leuk duurzaamheid kan zijn. Iedereen kan een groen verschil maken, of je nu een klein zaadje plant in je achtertuin of een groot energieproject opzet. Dus, doe die groene stropdas om en doe mee! Vertel jouw groene idee. Samen maken we van IJsselstein een duurzame voorbeeldstad. Voor onszelf en toekomstige generaties. Lees hier de 2-wekelijkse column die groene initiatieven in IJsselstein in het zonnetje zet. Nog niet genoeg inspiratie? Meld je aan voor de inspiratiemails van de KNIJ.    

  • Isolatiesubsidie voor koopwoningen

    Hoe werkt het? Heeft u een brief van de gemeente ontvangen in de eerste week van september 2024? Dan heeft u recht op een vergoeding om uw woning te isoleren. Er zijn twee soorten vergoedingen. Vergoeding 1 - Een gratis isolatiemaatregel (maximaal €4.500,- ) U maakt aanspraak op deze vergoeding als: De koopwoning (geen appartement) waar u woont van u is. Uw inkomen laag is en u energietoeslag heeft ontvangen. Uw woning slecht geïsoleerd is en de WOZ-waarde lager is dan € 429.300,-. Uw woning een energielabel D, E, F, G heeft. Of uw woning is gebouwd vóór 1995 en is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om de woning goed te isoleren. Denk aan plekken als de vloer/bodem en gevel, waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Vergoeding 2 – Een bijdrage van €750,- voor een energiebesparende maatregel. Bij een tweede maatregel ontvangt u €1.250,-. U komt in aanmerking voor deze vergoeding als: De koopwoning (geen appartement) waar u woont van u is. Uw woning slecht geïsoleerd is en de WOZ-waarde lager is dan € 429.300,- Uw woning een energielabel D, E, F, G heeft. Of uw woning is gebouwd vóór 1995 en is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om de woning goed te isoleren. Denk aan plekken als de vloer/bodem en gevel, waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Naast de vergoeding krijgt u een bespaarplan van Winst uit je Woning (onze samenwerkingspartner). In het energie bespaarplan wordt er gekeken naar uw persoonlijke energieverbruik en besparingsmogelijkheden. Zo krijgt u een goed overzicht van de verduurzamingsmogelijkheden en wat ze opleveren. Hierin neemt Winst uit je Woning uw wensen mee en krijgt u advies over duurzame oplossingen in uw woning. Denk aan dakisolatie, vloerisolatie, zonnepanelen, isolatieglas, spouwmuurisolatie en warmtepompen. Vraag direct uw vergoeding aan Heeft u geen brief ontvangen? Heeft u een koophuis, maar hebt u geen brief ontvangen? Uiteraard helpen wij u ook graag met een Bespaarplan. Hierin maakt Winst uit je Woning een scan van uw huis. En kijken ze of er vergoedingen zijn waar u recht op heeft. Het is ook mogelijk om mee te doen met gezamenlijke inkoopacties. De kosten voor zo’n plan zijn €29,-. Klik hier en neem contact op met Winst uit je woning. Bent u woningeigenaar en lid van Vereniging van Eigenaren (VvE)? Dan kunt u wel aan de slag met verduurzamen, maar komt u niet in aanmerking voor het isolatieaanbod. Kijk op Adviespunt VvE. Meer informatie en vragen Wilt u meer informatie over de isolatie-subsidie? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder. Waarom werkt de gemeente IJsselstein (en 13 andere gemeenten en de provincie Utrecht), samen met Winst uit je woning? Met elkaar hebben we meer slagkracht en kunnen we sneller meer huizen isoleren. Door de isolatiemaatregelen collectief in te kopen krijgt u een goede prijs-kwaliteitverhouding en een betrouwbaar aanbod op maat. Welke inwoners hebben een brief gekregen van de gemeente? Iedereen met een grondgebonden woning (rijtjeshuis, hoekhuis, 2 onder 1 kapwoning, vrijstaande woning, die in eigen bezit is), met een WOZ-waarde tot € 429.300,- (peildatum januari 2022) en een energielabel D, E, F, G of een onbekend energielabel heeft een brief ontvangen. Deze bewoners komen naar verwachting in aanmerking voor subsidie. Ik heb geen brief gekregen, maar denk wel dat ik aan de genoemde voorwaarden voldoe. Als u geen brief heeft gekregen, maar vermoedt dat u wel in aanmerking komt voor subsidie dan kunt u contact opnemen met Winst uit je woning via  telefoonnummer 023 583 69 36 of stuur een mail naar Info@winstuitjewoning.nl Wat is een grondgebonden woning? Een grondgebonden woning is een huis waarvan de voordeur en één van de woonlagen zich op de begane grond bevindt. Een woonboot of appartementen in een flat zijn bijvoorbeeld geen grondgebonden woningen. Mijn huis heeft geen energielabel. Kan ik toch gebruikmaken van subsidie uit het Nationaal Isolatieprogramma? Ja, als u aan deze voorwaarden voldoet: Uw huis is voor 1995 gebouwd.  Uw huis is slecht geïsoleerd. Dat betekent dat er twee of meer maatregelen nodig zijn om het huis goed te isoleren. Denk aan vloer/bodem, gevel waaronder spouwmuur, dak /zolder /vlieringvloer, ramen/deuren. Winst uit je Woning kan u hier bij uw aanmelding meer over vertellen. Waar kan ik mij aanmelden voor een adviesgesprek? Vanaf 1 september 2024 plant u eenvoudig een adviesgesprek in met een adviseur van Winst uit je woning. Mocht het online niet lukken dan kunt u ook contact opnemen met de servicedesk van Winst uit je woning, zij helpen u graag bij het aanmelden of bij andere vragen. Zij zijn telefonisch bereikbaar van 8.00 tot 18.00 van maandag tot en met vrijdag op 023 583 69 36 of stuur een e-mail naar info@winstuitjewoning.nl. Wat doet een adviseur van Winst uit je woning? Wanneer u interesse heeft om uw huis te verduurzamen komt een onafhankelijk adviseur bij u thuis langs. Zodra een van de onafhankelijke adviseurs bij u op huisbezoek komt geeft hij in eerste instantie een (mondeling) advies over de energiebesparende maatregelen waar u interesse in hebt getoond. Hij meet de oppervlaktes op en inspecteert de situatie in bijvoorbeeld uw kruipruimte. Op basis van alle gegevens die de adviseur heeft genoteerd krijgt u het bespaarplan voor uw huis. In dit bespaarplan staan de mogelijkheden, terugverdientijd en de kosten. Voor de maatregelen zijn er ook vrijblijvende offertes opgesteld, zo kunt u gelijk aan de slag. De offertes zijn opgesteld namens de uitvoerende partijen. Welke isolatiemaatregelen zijn opgenomen in het advies van Winst uit je woning? In het bespaarplan wordt gekeken welke maatregelen voor uw woning van toepassing zijn. De maatregelen die in aanmerking komen voor de vergoeding zijn: Isolatieglas  Vloerisolatie  Dakisolatie  Spouwmuurisolatie (afhankelijk van de natuurregelgeving wat er mogelijk is). Hoeveel kost het om mijn woning te isoleren? Hoeveel het kost een huis te isoleren hangt af van uw woonsituatie en uw inkomen. Soms kunt u een isolatiemaatregel gratis ontvangen, soms komt er een eigen bijdrage bij. De adviseurs van Winst uit je woning informeren u graag over de mogelijkheden. Wat als ik geen isolatie kan betalen, ook niet met een bijdrage van de gemeente? Heeft u onvoldoende geld om te isoleren? Dan kunt u via het Nationaal Warmtefonds  een voordelige lening aanvragen. Mijn woning valt onder een Vereniging van Eigenaren (VvE). Kan ik gebruik maken van het aanbod? Nee, huizen binnen een VvE kunnen helaas nog geen vergoeding uit het Nationaal Isolatieprogramma krijgen. Wilt u wel aan de slag met verduurzamen? Kijk op Adviespunt VvE. Ik ben een klusser en ga graag zelf aan de slag Ook voor mensen die graag zelf aan de slag gaan is deze actie interessant. Voorlopig is een doe- het- zelfmogelijkheid er alleen nog voor dakisolatie van binnenuit. Neem voor de mogelijkheden contact op met Winst uit je woning. Zij kunnen u doorverwijzen naar: de webshop waar u spullen kunt bestellen. Daarnaast zij beschikken over instructievideo`s voor het aanbrengen van de isolatie of   zij kunnen u vertellen hoe u in aanmerking komt voor subsidie als u uw dak van binnenuit wilt isoleren met zelf aangeschafte bouwmaterialen. Kan ik zelf een aannemer kiezen? Kiest u liever zelf een aannemer? Dat kan! Dan krijgt u alsnog de beschikbare vergoedingen en hulp bij het aanvragen. Om te zorgen dat alles soepel verloopt is het nodig dat u wel een afspraak maakt met Winst uit je woning voor een adviesgesprek. Let op; de vergoeding wordt dan achteraf aan u uitgekeerd. In mijn buurt is al een collectieve inkoopactie gestart door het buurtteam en/of door de Energie coöperatie. Ik heb me daarvoor aangemeld. Kan ik dan alsnog in aanmerking komen voor subsidie? Dat kan! Als u tot de doelgroep behoort krijgt u alsnog de beschikbare vergoedingen en hulp bij het aanvragen. Om te zorgen dat alles soepel verloopt is het nodig dat u wel een afspraak maakt met Winst uit je woning voor een adviesgesprek. Let op; de vergoeding wordt dan achteraf aan u uitgekeerd. Wat gebeurt er met mijn gegevens? Uw gegevens worden gebruikt om te controleren of u aan de voorwaarden van de vergoeding voldoet. Daarnaast kan de gemeente in de toekomst contact met u opnemen om een nieuwe actie aan te bieden. Mag ik verschillende subsidies stapelen? Bij het nemen van isolatiemaatregelen, heeft u mogelijk recht op subsidie vanuit het Rijk (de ISDE). U kunt maximaal 15% subsidie ontvangen op de aanschaf van één maatregel, en tot 30% subsidie bij twee of meer maatregelen. Dit kunt u bovenop tellen bij de vergoeding die u eventueel krijgt van de gemeente. De adviseurs van Winst uit je Woning kunnen u helpen bij de aanvraag van deze subsidies.

  • Achternaam van uw kind kiezen

    Heeft u toestemming om de achternaam te veranderen, dan worden alle persoonsgegevens in het Basis Registratie Systeem van de gemeente gewijzigd. Wijzigingen geeft u persoonlijk door bij het loket in het stadhuis. Mag ik mijn kind twee achternamen geven? Vanaf 1 januari 2024 kunt u uw eerste kind als dat op of na 1 januari 2024 wordt geboren de achternamen van beide ouders geven. Er mogen niet meer dan twee namen worden gegeven. De gecombineerde achternaam geldt ook voor alle volgende kinderen van dezelfde ouders. Het wordt niet verplicht een gecombineerde achternaam te kiezen. Voor kinderen geboren op of na 1 januari 2016 geldt een overgangsregeling. Lees meer informatie op de site van de Rijksoverheid. Als u een afspraak wilt maken voor naamkeuze (de overgangsregeling) dan kunt u contact opnemen met de afdeling burgerzaken. Hoe werkt het U geeft de achternaam van uw (ongeboren) kind door tijdens de zwangerschap, bij de aangifte, erkenning óf adoptie. Als gehuwde ouders geen keuze maken, krijgt het kind automatisch de achternaam van de vader. Als niet-gehuwde ouders geen keuze maken, krijgt het kind automatisch de achternaam van de moeder. Als de ouders willen dat het kind de achternaam van de vader krijgt, moet de naamskeuze plaatsvinden bij de erkenning. Wilt u dat uw kind de achternaam van de moeder krijgt, geef dan de naamskeuze vóór de geboorteaangifte door. Deze keuze geldt ook voor toekomstige kinderen uit dezelfde relatie. Omdat de moeder vaak niet aanwezig is bij de geboorteaangifte, moet de akte van naamskeuze vóór die tijd worden opgesteld. Op afspraak Neem contact op met burgerzaken via het algemene telefoonnummer 14 030. Wat moet u meenemen? Geldig(e) paspoort, rijbewijs of identiteitskaart.