Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 11 - 20 van 72 resultaten
- Naturalisatie, aanvraag Nederlandse nationaliteit
Woont u in Nederland en heeft u een andere nationaliteit? Dan kunt u de Nederlandse nationaliteit aanvragen via naturalisatie of optie. Hiervoor maakt u telefonisch een afspraak. Voorwaarden Bekijk alle voorwaarden voor naturalisatie op de website van de Immigratie en Naturalisatiedienst . U moet ingeschreven zijn in de Basisregistratie Personen (BRP). Daarbij moeten de volgende gegevens zijn opgenomen: een geboorteakte en een huwelijksakte of een akte van geregistreerd partnerschap (als u getrouwd bent of als u een geregistreerd partnerschap heeft). Hoe werkt het? Maak telefonisch een afspraak met de gemeente via (010) 248 4000. De gemeente maakt een advies en stuurt dit naar de IND. De kosten betaalt u tijdens uw afspraak op het stadskantoor. De IND beslist binnen 1 jaar of u de Nederlandse nationaliteit krijgt. Deze termijn mag verlengd worden met maximaal 1 jaar. Krijgt u de Nederlandse nationaliteit? Dan krijgt u een uitnodiging van de gemeente om naar de naturalisatieceremonie te komen. Tijdens deze verplichte bijeenkomst krijgt u het bewijs van Nederlanderschap. Meenemen naar afspraak Een geldig paspoort van de overheid waar u de nationaliteit(en) van bezit. Een geldige verblijfsvergunning of een ander bewijs van rechtmatig verblijf. Hebt u de nationaliteit van een EU/EER-land of Zwitserland? Dan hoeft u geen verblijfsvergunning te hebben. De gemeente controleert hoe lang u in Nederland woont via de BRP. Een diploma van het inburgeringsexamen. Kosten Naturalisatie 1 persoon € 1023,00 Naturalisatie 1 persoon verlaagd tarief € 760,00 * Naturalisatie echtpaar € 1.305,00 ** Naturalisatie echtpaar verlaagd tarief € 1044,00 * Minderjarige kinderen die mee-naturaliseren € 151,00 * verlaagd tarief geldt voor staatlozen en houders van een verblijfs-/asielvergunning. ** Met echtpaar wordt bedoeld: getrouwde personen, geregistreerde partners en ongehuwd samenwonenden. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Meer informatie is ook beschikbaar bij de IND via 0900 1234561 of via ind.nl.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Vergoeding planschade
Verandert de gemeente een bestemmingsplan of wordt er met een omgevingsvergunning van het bestemmingsplan afgeweken? Dan is het mogelijk dat u hierdoor schade lijdt. Bijvoorbeeld door een waardedaling van uw woning. Dit noemen we planschade. In sommige gevallen kunt u een tegemoetkoming in de schade krijgen. Niet alle schade wordt vergoed. Denk bij ‘schade’ bijvoorbeeld aan de daling van de waarde van uw pand, bijvoorbeeld door minder privacy, verminderd uitzicht of meer schaduw. Voorwaarden U kon de schade niet voorzien toen u het huis of de grond kocht. U heeft nog niet op een andere manier schadevergoeding gekregen (bijvoorbeeld door onteigening). U vraagt de planschade binnen 5 jaar na het definitief worden van een bestemmingsplan aan. Hoe werkt het Schrijf een brief waarin u uitlegt waarom u om een vergoeding vraagt en geef aan wat voor schade u lijdt . Stuur uw brief naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. college van burgemeester en wethouders, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Binnen 5 werkdagen krijgt u een ontvangstbevestiging, waarin u wordt gevraagd het zogenaamde drempelbedrag te storten. Dit is €300,-. Dit bedrag krijgt u terug als blijkt dat u terecht om planschadevergoeding vraagt. Betaalt u dit bedrag niet binnen 2 weken, dan wordt uw verzoek niet in behandeling genomen. Betaalt u het drempelbedrag wel, dan ontvangt u een brief om het proces in gang te zetten. Een externe deskundige bekijkt uw aanvraag en de schade. Daarbij praat de deskundige met alle partijen en wordt gekeken: welke schade ontstaan is; waar, wanneer en hoe de schade ontstaan is; wat de verschillen zijn tussen wat volgens het nieuwe bestemmingsplan (of de afwijking daarvan) mag en wat in de oude situatie mocht; of de schade niet, of niet geheel, voor uw rekening komt; of u al een vergoeding voor de geleden schade krijgt door aankoop, onteigening of op een andere manier. De deskundige geeft een voorlopig advies binnen 26 weken. U en de gemeente krijgen tijd om op het voorlopige advies te reageren, dit is meestal 4 weken. De deskundige brengt een definitief advies uit aan het college van burgemeester en wethouders. Het college neemt op basis van dit advies een besluit. In dit besluit laten wij weten of u een schadevergoeding krijgt. Ook wordt het definitieve advies van de deskundige meegestuurd. Bent u het niet eens met het besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Kosten U betaalt voor het behandelen van een aanvraag € 300,-. Als de aanvraag geheel of gedeeltelijk wordt toegewezen, wordt dit bedrag terugbetaald. Vragen? Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Alcohol tijdelijk schenken, ontheffing
Wilt u buiten een horecagelegenheid tijdens een evenement zwak alcoholhoudende dranken zoals bier of (glüh)wijn schenken of verkopen dan heeft u een ontheffing nodig. Een ontheffing kunt u aanvragen door het aanvraagformulier in te dienen. Het kost € 45,90 en duurt maximaal 8 weken. Sterke drank mag tijdens een evenement niet verstrekt worden, hiervoor is geen ontheffing mogelijk.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-19
- Luchtruim gebruiken, landen en opstijgen
Voor het landen of opstijgen met bijvoorbeeld een helikopter, heteluchtballon of parachute moet u een ontheffing aanvragen bij de provincie Zuid-Holland. U moet het landen of opstijgen via het meldingsformulier melden aan de gemeente. Direct regelen Meldingsformulier landen en opstijgen Hoe werkt het Vraag een ontheffing voor Tijdelijk en Uitzonderlijk Gebruik (TUG) aan bij de provincie Zuid-Holland via zuid-holland.nl. Als u de ontheffing heeft, moet u het landen of opstijgen minimaal 24 uur van te voren bij de gemeente melden via het digitale meldingsformulier. De gemeente brengt vervolgens de brandweer en de politie op de hoogte. Op het gebied van de openbare orde heeft de burgemeester de mogelijkheid het uitvoeren van de gemelde vlucht te verbieden (art 172 en 174 Gemeentewet). U ontvangt binnen 5 werkdagen het besluit van de gemeente over het gebruik van het luchtruim. Kosten Melding doen bij de gemeente is gratis. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Voor meer informatie over de TUG-ontheffing kunt u contact opnemen met de provincie Zuid-Holland, afdeling Vergunningen, telefoon (070) 441 6611 of via zuid-holland.nl.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Parkeervergunning bestelbus / camper Broekweg
Aan de Broekweg ligt een afgesloten parkeerterrein dat bestemd is voor bewoners met een bestelbus/bedrijfswagen. In de periode van 1 april tot en met 30 september is op dit terrein ook plek voor enkele campers. Het terrein wordt 24 uur per dag bewaakt met camera’s. Voor dit terrein kunnen inwoners van Vlaardingen schriftelijk een parkeervergunning aanvragen. De vergunning voor dit parkeerterrein telt mee in uw totale aantal vergunningen. Hoe werkt het? vul het 'aanvraagformulier 'parkeervergunning bestelbusjes' (pdf, 43 kB) of 'aanvraagformulier 'parkeervergunning campers'(pdf, 66 kB) in. stuur het formulier met de gevraagde documenten op. wij laten weten of u de parkeervergunning krijgt. Daarna maakt u een afspraak om de vergunning op te halen. Bij het afhalen betaalt u de vergunning. we verlenen in totaal maximaal 40 vergunningen. een parkeervergunning voor een camper gaat in op 1 april en eindigt op 30 september u kunt maximaal 1 vergunning per adres aanvragen. registratie van maximaal 4 kentekens op 1 vergunning is mogelijk, maar u kunt maar 1 voertuig per keer op het terrein parkeren. als u een parkeervergunning voor parkeerterrein Broekweg heeft, kunt u er ook uw fiets neerzetten. Verlies of diefstal Bent u uw parkeervergunning kwijt? Meld dit op afspraak bij de gemeente. Dit voorkomt misbruik van uw vergunning. Neem een ingevuld aangifteformulier (pdf, 16 kB) en uw identiteitsbewijs mee. U betaalt tijdens de afspraak en neemt direct een nieuwe vergunning mee. Kosten bestelbus/bedrijfswagen: € 58,- per jaar camper: € 29,- voor een seizoen (van 1 april t/m 30 september) borg toegangspas: € 25,- Heeft u nog vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Parkeervergunning bedrijven
Is uw bedrijf of instelling gevestigd in het betaald parkeren gebied, of bent u als ondernemer veelvuldig werkzaam in het betaald parkeren gebied? Dan komt u wellicht in aanmerking voor een bedrijfsparkeervergunning. Maak een afspraak voor: Parkeervergunning aanvragen, wijzigen of inleveren Is uw bedrijf gevestigd in het gebied voor betaald parkeren, dan kunt u ook een zakelijke parkeervergunning aanvragen via gemeenteportaal.nl. Voorwaarden U kunt een vergunning aanvragen als uw winkel, bedrijf of instelling gevestigd is in het betaald parkeren gebied op een adres dat voorkomt in tabel 1 bij het uitvoeringsbesluit betaald parkeren 2024-1. Winkels, bedrijven of instellingen gevestigd buiten het gebied voor betaald parkeren of buiten Vlaardingen, komen niet in aanmerking voor een sectorgebonden bedrijfsparkeervergunning. Zij kunnen uitsluitend een algemene (overall) bedrijfsvergunning aanvragen. De parkeervergunning wordt afgegeven op kenteken of op naam van het bedrijf / de instelling. U kunt maximaal 4 kentekens op de vergunning laten zetten. Hoe werkt het? Vraag een zakelijke parkeergunning of abonnement voor een parkeergarage aanvragen via het gemeenteportaal.nl. of maak een afspraak. vul het 'Aanvraagformulier 'parkeervergunning bedrijven' (pdf, 30 kB) in en neem de gevraagde documenten mee naar uw afspraak. u betaalt bij de aanvraag. u krijgt de vergunning direct mee. Meenemen naar de afspraak een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier parkeervergunning bedrijven. identiteitsbewijs als de directeur niet zelf de vergunning aanvraagt, moet u een machtiging van de directeur kunnen overleggen. Op de machtiging moet de naam van de persoon vermeld staan die aan de balie komt. Neem dan ook een kopie identiteitsbewijs van de directeur mee. een recent bewijs van inschrijving (niet ouder dan 3 maanden). Dit kan een uittreksel zijn van de Kamer van Koophandel of een uittreksel van het Bedrijven- en Instellingenregister Zuid-Holland, of een ’Certificaat van hoedanigheid’ van de Belastingdienst. Verlies of diefstal Bent u uw parkeervergunning kwijt? Meld dit op afspraak bij de gemeente. Dit voorkomt misbruik van uw vergunning. Neem een ingevuld Aangifteformulier (pdf, 16 kB) en uw identiteitsbewijs mee. U betaalt tijdens de afspraak direct voor een nieuwe vergunning en u kunt deze gelijk meenemen. Kosten sectorgebonden bedrijfsvergunning: € 227,- per jaar algemene bedrijfsparkeervergunning (overall): € 427,- per jaar Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Kunst- en cultuursubsidie aanvragen
U kunt een subsidie aanvragen voor culturele activiteiten zoals evenementen, concerten en beeldende kunst. Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met eHerkenning Aanvragen zonder inlog Hoe werkt het? U kunt de subsidie aanvragen als particulier of namens een vereniging of stichting. Lees voordat u de aanvraag digitaal indient het document Voorbereiding indienen subsidieaanvraag K&C. Vraag de subsidie digitaal aan via het formulier ‘aanvragen kunst- en cultuursubsidie’. Uw aanvraag moet ondertekend zijn. U kunt de aanvraag gelijk ondertekenen door in te loggen via DigiD of eHerkenning. Let er bij het inloggen met DigiD op dat u tekeningsbevoegd bent voor de organisatie waar u de aanvraag voor in dient. Mocht u de aanvraag op papier willen ondertekenen dan kunt u via ‘aanvragen zonder inlog’ het ingevulde formulier opsturen naar: gemeente Vlaardingen, team Kunst & Cultuur en Erfgoed, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Binnen 6 weken beslist de gemeente of u subsidie krijgt. Let op: het is niet mogelijk uw aanvraag tussentijds op te slaan als u niet bent ingelogd. Dien daarom u aanvraag in 1 keer in. Indieningsdata incidentele subsidies tot € 5.000,- Eerste periode: vanaf 15 oktober 12.00 uur van het jaar voorafgaand aan het jaar waarin de activiteiten plaatsvinden, worden aangevraagd, indien de start van de activiteiten in de periode 1 januari tot en met 30 juni plaatsvinden. Aanvragen die voor deze datum worden ingediend worden niet in behandeling genomen. Tweede periode: vanaf 15 april 12.00 uur van het jaar waarin de activiteiten plaatsvinden, indien de start van de activiteiten in de periode 1 juli tot en met 31 december plaatsvinden. Aanvragen die voor deze datum worden ingediend worden niet in behandeling genomen. Voor incidentele subsidies vanaf € 5.000 geldt een andere indiendatum, uiterlijk 1 november in het jaar voorafgaand aan de activiteit. Kosten De aanvraag is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Paspoort of identiteitskaart
U vraagt een (zaken)paspoort of identiteitskaart (ID-kaart) aan op afspraak. U betaalt de kosten bij de aanvraag. Uw reisdocument is binnen 5 werkdagen klaar. Afspraak maken voor: Aanvraag paspoort Aanvraag identiteitskaart Voorwaarden U woont in Vlaardingen. U heeft de Nederlandse nationaliteit. Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag uw paspoort of ID-kaart persoonlijk aan. Uw paspoort of ID-kaart is binnen 5 werkdagen klaar. Haal uw paspoort of ID-kaart binnen 3 maanden na aanvraag persoonlijk op. Voor het afhalen kunt u een afspraak maken, maar dit is niet verplicht. Voor de verstrekking van een eigen paspoort aan een minderjarige beneden de leeftijd 18 jaar of voor de verstrekking van een eigen identiteitskaart aan een minderjarige beneden de leeftijd van 12 jaar dient een “verklaring van geen bezwaar” te worden overlegd door beide ouders. Spoed Heeft u uw reisdocument snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag vóór 14.00 uur. Dan is het reisdocument de volgende werkdag klaar. U betaalt hiervoor een toeslag. Let op! Een nieuwe identiteitskaart heeft vanaf 4 januari 2021 een extra functie. U kunt ermee inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. Na het ophalen van uw identiteitskaart bij de gemeentebalie, ontvangt u daarom binnen 5 werkdagen een brief van DigiD. Daarmee kunt u die inlogfunctie activeren. Kijk voor meer informatie op digid.nl/inlogmethodes/identiteitskaart. Op 2 augustus 2021 wordt het nieuwe model van de Nederlandse identiteitskaart geïntroduceerd. Dit nieuw vormgegeven model voldoet aan de eisen van de Europese verordening 2019/1157 en aan de toezeggingen aan de Tweede Kamer. Meer info: rvig.nl Meenemen naar afspraak Alle reisdocumenten die u heeft (geldig, verlopen of buitenlands). 1 goedgelijkende pasfoto, niet ouder dan 6 maanden. Bekijk de fotomatrix (pdf, 421 kB) van 2020 of uw pasfoto voldoet aan de eisen. Voor kinderen jonger dan 18 jaar: Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 123 kb) van de ouders of gezaghouder(s). Geldig identiteitsbewijs van de ouders of gezaghouder(s). Formulieren Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 123 kB) Kosten en geldigheid (Zaken)paspoort voor personen van 18 jaar en ouder: € 83,85 (10 jaar geldig) (Zaken)paspoort voor personen jonger dan 18 jaar: € 63,40 (5 jaar geldig) ID-kaart voor personen van 18 jaar en ouder: € 75,80 (10 jaar geldig) ID-kaart voor personen jonger dan 18 jaar: € 40,90 (5 jaar geldig) Spoedtoeslag: € 57,05 Verlies of diefstal Is uw document gestolen of vermist? Dan kunt u een verklaring van vermissing invullen. Deze verklaring is nodig om misbruik van uw oude reisdocument tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw reisdocument. U kunt de melding digitaal doorgeven of op afspraak op het stadskantoor. Afspraak maken voor: melding vermissing reisdocument Direct regelen: Digitaal melding maken: vermissing reisdocument Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Geboorteaangifte
Heeft u een kind gekregen? Gefeliciteerd! De geboorte van uw kind moet u aangeven in de gemeente waar het kind geboren is. Doe dit binnen 3 dagen na de geboorte. Is uw kind in een ziekenhuis geboren? Dan moet u aangifte doen in de gemeente waar het ziekenhuis staat. Direct regelen Aangifteformulier geboorte (pdf, 13 kB) Maak een afspraak voor: Aangifte geboorte Een geboorte moet binnen 3 werkdagen na de dag van geboorte aangegeven worden. U kunt zelf digitaal een afspraak maken. Zit de agenda vol, neem dan telefonisch contact op voor het maken van een afspraak via (010) 248 4000. Hoe werkt het De vader, moeder of duomoeder doet aangifte van de geboorte. De gemeente maakt een akte van geboorte. De akte wordt opgenomen in de registers van de burgerlijke stand. U krijgt een kopie van de geboorteakte mee. Het BSN van het kind wordt binnen enkele dagen toegestuurd. Meenemen naar afspraak Een paspoort of identiteitskaart van de ouder(s). Een paspoort of identiteitskaart van degene die aangifte doet. Een volledig ingevuld aangifteformulier 'geboorte'. Een verklaring van een verloskundige/verpleegkundige of het ziekenhuis. Een trouwboekje als u wilt dat uw kind hierin bijgeschreven wordt. Zo nodig een akte van erkenning ongeboren vrucht. Zo nodig een akte van naamskeuze. Kosten Geen Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Camperplaats
U kunt een nacht kamperen met de camper op de camperplaats aan de Oosthavenkade in Vlaardingen Centrum. Er is plaats voor 4 campers. De plaatsen zijn gratis, maar er zijn geen voorzieningen. De camperplaats ligt op 250 meter van het Infopunt Vlaardingen en Museum Vlaardingen en op loopafstand van het centrum. Hoe werkt het? Parkeer uw camper gratis op de aangegeven camperplaatsen. U mag maximaal 48 uur blijven staan. U kunt niet reserveren. De plaatsen zijn het hele jaar door te gebruiken. De parkeerplaats is aan de Oosthavenkade 81 bij de sluis, GPS N515412 O042051. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27