Zoekresultaat 11 - 20 van 74 resultaten
- Dien een burgerinitiatief in
U kunt gebruik maken van het burgerinitiatief als u een voorstel heeft wat gericht is op bijvoorbeeld de veiligheid in uw wijk, criteria voor woningtoewijzing of sportvoorzieningen. Als u een burgerinitiatief wilt indienen, moet uw initiatief natuurlijk wel aan een aantal voorwaarden voldoen. Als u van plan bent om een burgerinitiatief op te stellen, neem dan contact op met de griffie voor advies.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2023-09-22
- Huisvestingsvergunning
Een huisvestingsvergunning is bedoeld om schaarse goedkopere huurwoningen beschikbaar te houden voor de juiste doelgroep en om onrechtmatige bewoning aan te kunnen pakken. Voor het in gebruik nemen van een sociale huurwoning van een woningcorporatie of een woonwagenstandplaats tot de huurprijsgrens vraagt u een huisvestingsvergunning aan bij uw verhuurder. Wilt u een woning huren? Bent u op zoek naar een (sociale) huurwoning in de regio Holland Rijnland? Kijkt u dan op www.hureninhollandrijnland.nl.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2022-09-08
- Archeologische vondst
Als u bij toeval een archeologische vondst doet, bent u verplicht dit te melden. U bewaart de vondst 6 maanden lang voor ons voor als we onderzoek willen laten doen.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2023-08-02
- Restafval
Restafval is al het huishoudelijk afval dat niet gescheiden kan worden ingeleverd. U gooit het weg in de ondergrondse restafvalcontainer of in uw eigen restafvalcontainer. Restafval in de ondergrondse container Gooit u uw restafval in de ondergrondse afvalcontainer, maak dan gebruik van afvalzakken van maximaal 60 liter. Groter past niet in ondergrondse container. Restafval in uw eigen restafvalcontainer Bied restafval op de juiste dag aan en zet de container voor 07:30 uur buiten op de aangewezen plek. Stamp het afval niet aan en stop er niet meer dan 70 kg in. Plaats de container aan de rand van de weg met de wielen richting de weg. Afval dat naast de container staat wordt niet meegenomen. Restafval dat niet in de container past, valt onder grofvuil. Dit levert u gescheiden inleveren bij afvalbrengstation Ecopark DeLimes. U kunt grofvuil of grof tuinafval ook laten ophalen. Nog bruikbare spullen kunt u aanbieden bij Stichting Kringloop.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2022-06-21
- Adresonderzoek
Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven of ontvangt u post voor iemand die niet (meer) op uw adres woont. U kunt de gemeente vragen een adresonderzoek te starten. De gemeente kijkt dan in de basisregistratie personen (BRP) of de persoon op uw adres staat ingeschreven. Is dit het geval, dan onderzoekt de gemeente waar deze persoon echt woont. Na het afronden van het onderzoek zijn er 2 mogelijkheden: De persoon geeft zelf zijn verhuizing door en wordt op dat adres ingeschreven. Het is niet duidelijk waar de persoon woont en wordt uitgeschreven van uw adres. De gemeente past de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) aan. Het duurt 6 tot 8 weken voordat het onderzoek is afgerond.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2023-11-09
- Recht op gedenkplaatje overboeken
Wanneer de persoon die het recht op het gedenkplaatje heeft is overleden, dan kunnen nabestaanden het recht laten overboeken op hun naam.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2021-11-05
- Particulier urnengraf of urnennis
Wilt u as van een overledene bijzetten op een begraafplaats van de gemeente? Dan kunt u de urn plaatsen op een urnengraf of in een nis in urnenmuur. Voor het plaatsen van een urn betaalt u grafrechten. Plaatsen van een urn op een urnengraf is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Plaatsen van een urn in een urnennis is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats Vrederust in Benthuizen Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Begraafplaats Buitendorp in Zwammerdam
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2022-12-20
- Aangifte levenloos geboren kind
Is uw kind levenloos geboren na een zwangerschap van 24 weken of langer? U doet hiervan aangifte in de gemeente waar de geboorte plaatsvond. Bij een zwangerschap korter dan 24 weken is het niet verplicht om aangifte te doen, maar mag wel. Maak voordat u langskomt eerst telefonisch een afspraak via 14 0172. U neemt mee naar de afspraak: geldig legitimatiebewijs verklaring van arts of verloskundige over het overlijden van uw kind doktersverklaring of verklaring van bevalling bij een zwangerschap korter dan 24 weken trouwboekje of partnerschapsboekje als u de geboorte of het overlijden hierin wilt laten bijschrijven eventueel een akte van erkenning als er geen huwelijk of partnerschap is Wie mag aangifte doen: vader of moeder iemand anders die bij de bevalling aanwezig was medewerker van het ziekenhuis of uitvaartverzorger Als uw kind kort heeft geleefd Als uw kind binnen 3 dagen na de geboorte is overleden, doet u: geboorteaangifte in de gemeente waar uw kind is geboren overlijdensaangifte in de gemeente waar uw kind is overleden Begraven of cremeren Na een zwangerschap van 24 weken of langer bent u verplicht om een levenloos geboren kind te begraven of te cremeren. Registratie levenloos geboren kind Als uw kind levenloos geboren is of kort heeft geleefd, kunt u bij de gemeente een verzoek indienen uw kind op te laten nemen in de Basisregistratie Personen (BRP). Het kind wordt daarmee geregistreerd als uw kind. Dit is ook mogelijk voor kinderen die in het verleden zijn geboren. Lees meer over Registratie levenloos geboren kind.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2022-10-24
- Melding schending integriteit
Vermoed u dat een medewerker of bestuurder van de gemeente niet integer werkt of heeft u ongewenst gedrag ervaren. Dan kunt u dat melden bij de gemeente. Onder niet-integer werken valt bijvoorbeeld: belangenverstrengeling misbruik van bevoegdheid discriminatie lekken van vertrouwelijke informatie grensoverschrijdend gedrag corruptie fraude De gemeente wil dat haar medewerkers en bestuurders integer werken. Dat betekent dat ze eerlijk moeten zijn, zich respectvol gedragen en afspraken nakomen. Zij moeten voldoen aan de normen, regels en wetten en verantwoordelijk omgaan met hun werk en burgers. Vragen over integriteit binnen de gemeenteraad kunt u stellen aan de griffie. Melden Meldingen over de schending van integriteit worden serieus genomen en onderzocht. De gemeente grijpt in als een medewerker of bestuurder in de fout is gegaan. Geef in uw melding zo veel mogelijk concrete aanwijzingen op grond waarvan uw melding kan worden onderzocht. U kunt uw melding doorgeven door een e-mail te sturen naar integriteit@alphenaandenrijn.nl. Of u kunt persoonlijk contact opnemen met de coördinator integriteit via 14 0172. U ontvangt binnen 3 werkdagen een bevestigingsbrief waarin vermeld staat hoe de procedure verder verloopt. Wij nemen altijd persoonlijk contact met u op voor een toelichting. U kunt daarom geen anonieme melding doen.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2023-07-04
- Getuigen doorgeven
Als u trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat, heeft u getuigen nodig. De getuigen zetten hun handtekening op de akte en verklaren daarmee dat het huwelijk of de partnerschapsregistratie daadwerkelijk gesloten is.
- Bron: Alphen aan den Rijn (Gemeente)
- 2022-10-31