Zoekresultaat 11 - 20 van 68 resultaten

  • Laadpaal voor elektrische auto's

    Bent u in bezit van een elektrische of hybride auto en is het niet mogelijk om een laadpaal op uw eigen terrein te plaatsen? Dan kunt u een openbare laadpaal aanvragen. Deze laadpaal is niet alleen voor uzelf bedoeld, maar ook voor andere gebruikers. Denk mee over laadpalen in uw buurt Vanaf 2035 mogen er alleen nog maar personenauto’s worden verkocht die geen CO2 uitstoten. We zien daarom steeds meer elektrische auto’s. De gemeente wil om die reden de komende 4 jaar een groot aantal extra openbare laadpalen laten plaatsen. U kunt meedenken over waar ze moeten komen te staan. Welke plekken hebben uw voorkeur? Geef uw mening van 28 oktober tot 15 november 2024 via een digitale kaart.

  • Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

    Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u staat ingeschreven in de gemeente Oldebroek. Het bevat minimaal uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Als u het uittreksel online aanvraagt, krijgt u het uittreksel binnen 3 werkdagen thuisgestuurd. Als u het uittreksel aanvraagt op het gemeentehuis, kunt u het direct meenemen.  Uittreksel BRP aanvragen met DigiD Afspraak maken U kunt het uittreksel ook persoonlijk aanvragen op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken. Uittreksel BRP zakelijk Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met eHerkenning.

  • Paspoort

    Een paspoort is een reisdocument (wereldwijd) en identificatiemiddel. U vraagt een paspoort persoonlijk aan bij de gemeente waar u ingeschreven staat. Dit kan alleen op afspraak. U kunt uw paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Een paspoort voor personen van 18 jaar en ouder is 10 jaar geldig. Een paspoort voor personen tot 18 jaar is 5 jaar geldig. Maak uw afspraak

  • Nederlander worden

    Wilt u Nederlander worden en staat u ingeschreven bij de gemeente Oldebroek? Dan kunt u bij de gemeente de Nederlandse nationaliteit aanvragen door optie of door naturalisatie. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Tijdens het telefoongesprek bekijken we of u aan de voorwaarden voldoet. Als dit het geval is, plannen we een afspraak in. Bel met 0525 63 82 00.

  • Bijzondere bijstand

    Heeft u extra en bijzondere kosten die u met uw inkomen niet kunt betalen? Dan kunt u misschien bijzondere bijstand krijgen. Het gaat om uitgaven die echt noodzakelijk zijn en die buiten uw normale uitgavenpatroon vallen. Vraag bijzondere bijstand aan vóórdat u de kosten moet maken. Bijzondere bijstand aanvragen met DigiD U kunt ook schriftelijk Bijzondere bijstand aanvragen (pdf, 157kb). Voorbeelden bijzondere bijstand U kunt voor veel verschillende kosten bijzondere bijstand krijgen. Denk bijvoorbeeld aan: Kosten bewindvoering Kosten rechtsbijstand Kosten eigen bijdrage advocaat Wilt u weten of de kosten die u moet maken in aanmerking komen? Neem dan contact op met het Sociaal Team.

  • Compensatie eigen risico zorgverzekering

    Heeft u een laag inkomen, weinig vermogen en heeft u het eigen risico van uw zorgverzekering helemaal betaald? Dan kunt u een financiële tegemoetkoming krijgen voor uw hoge zorgkosten. De tegemoetkoming is € 300,- per persoon per kalenderjaar. Compensatie eigen risico aanvragen U kunt ook schriftelijk de Compensatie eigen risico aanvragen (pdf, 176kb).

  • Bewijs van Nederlandse nationaliteit aanvragen

    Er zijn momenten waarop u wilt bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u naar het buitenland verhuist of wanneer u gaat trouwen. U heeft dan een bewijs van Nederlanderschap nodig. Als u solliciteert naar een baan in het openbaar bestuur, kunt u dit bewijs ook nodig hebben. U vraagt het bewijs van Nederlanderschap aan bij de gemeente. Na de aanvraag sturen wij het uittreksel binnen 5 werkdagen op. Bewijs van Nederlanderschap aanvragen met DigiD Afspraak maken U kunt het uittreksel ook persoonlijk aanvragen op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken. U kunt het uittreksel direct meenemen. 

  • Ontheffing verstrekken zwak-alcoholhoudende drank

    Wilt u zwak-alcoholische dranken verkopen tijdens een evenement of festiviteit, bijvoorbeeld tijdens een braderie, muziekfeest of kermis? Of wilt u tijdelijk uw horecaterras uitbreiden? Dan heeft u een ontheffing nodig. Geen ontheffing mogelijk voor sterke drank U kunt geen ontheffing aanvragen voor sterk-alcoholische dranken. Deze dranken mogen alleen binnen een horeca-inrichting met een alcoholvergunning worden geschonken en genuttigd. Zelfgemixte dranken die bestaan uit een deel sterke drank en een deel alcoholvrije drank, worden ook beschouwd als sterke drank. Ontheffing aanvragen U kunt ook schriftelijk een ontheffing verstrekken zwak-alcoholhoudende drank aanvragen (pdf, 620kb).

  • Forensenbelasting

    Als u een tweede woning heeft, is het mogelijk dat u forensenbelasting moet betalen. Zodra u de woning verhuurt aan andere mensen, moet u misschien ook toeristenbelasting betalen.

  • Bouw en verbouw, gemeentelijk toezicht

    Wanneer u een vergunning hebt gekregen, uw melding is geaccepteerd of als u vergunningsvrij het werk mag uitvoeren, kunt u starten met het uitvoeren van uw (bouw)plan. Als u een vergunning hebt gekregen, moet u wel aan de gemeente doorgeven wanneer u gaat beginnen. De inspecteur bouw- en woningtoezicht moet namelijk toezien of u bouwt volgens de regels en voorschriften. Bij een verleende vergunning staan de voorwaarden beschreven. Voor vergunningsvrije bouwwerken gelden de landelijke, wettelijke regels en voorwaarden. De voorwaarden gaan niet alleen over technische oplossingen, maar ook over de manier van werken (veiligheid) en de aan- en afvoer van materieel en bouwmaterialen. Als het werk niet volgens de wettelijk eisen wordt uitgevoerd, kan het college van B&W het werk stil leggen.