Zoekresultaat 11 - 20 van 72 resultaten

  • Registration of death

    When someone dies, the death must be registered. This must be done in the municipality where the person has died. The funeral director usually handles this. However, friends or family of the deceased can also do it. We will record the death in the civil status records and issue a death certificate. We also provide a copy of the death certificate. You may need to show this document to various companies and organisations as proof of death. There is no fixed period within which the death must be registered. The funeral or cremation must take place within 6 days of the date of death.

  • Business passport

    A business passport is an official document. You can use a business passport to prove that you are the person who appears in the passport. And for travelling to countries all over the world.

  • Refugee passport

    A refugee passport is a Dutch travel document for refugees.

  • Bewijs van garantstelling en/of logiesverstrekking

    Een garantstelling of logiesverstrekking is een document waarin staat dat u iemand uit het buitenland uitnodigt om naar Nederland te komen. Dit document is soms nodig bij een visumaanvraag. Een visum is een officiële toestemming een land binnen te reizen en in dat land te zijn. Een garantstelling of logiesverstrekking helpt om een visum te krijgen. U staat dan namelijk financieel garant voor deze persoon. Dit betekent dat u belooft dat u betaald als die persoon dat niet kan. U stuurt de ingevulde garantstelling of logiesverstrekking naar de persoon die u wilt uitnodigen. Ga wel eerst naar het gemeentehuis om uw handtekening te legaliseren. Dit betekent dat wij uw identiteit en handtekening controleren. Dit is het bewijs dat u echt die persoon bent die de handtekening zet. U maakt hiervoor bij ons een afspraak.

  • Objecting to a tax assessment and WOZ value

    Do you disagree with your tax assessment or property value (WOZ value) assessment? On this page, you can find information about what you can do to file an objection.

  • Aangifte van overlijden

    Er moet aangifte gedaan worden als iemand is overleden. Dit moet bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar familie of vrienden van de overledene kunnen dit ook doen. Wij nemen het overlijden op in de burgerlijke stand en stellen een overlijdensakte op. Ook geven wij een uittreksel uit het overlijdensregister af. Dit document heeft u soms nodig om bij bedrijven en organisaties aan te tonen dat iemand is overleden. Er is geen periode vastgesteld waarbinnen de aangifte moet plaatsvinden. De begrafenis of crematie moet uiterlijk binnen 6 werkdagen na het overlijden plaatsvinden.

  • Driving licence

    A driving licence can be obtained from the municipal authority where you live.

  • Rijbewijs aanvragen

    Wilt u uw rijbewijs verlengen of categorieën toevoegen? Dit regelt u gemakkelijk en snel online via de RDW. U kunt ook langskomen bij de balie van ons gemeentehuis. Is het uw eerste rijbewijs? Dan kunt u uw rijbewijs alleen persoonlijk op het gemeentehuis aanvragen.

  • Wijziging naamgebruik

    Na het sluiten van een huwelijk of geregistreerd partnerschap kunt u kiezen voor de achternaam van uw partner. Dit geldt voor beide partners. U kunt zelf bij de gemeente waar u woont aangeven hoe overheidsinstanties u voortaan moeten aanschrijven. Dit heet naamgebruik.

  • Auto laden zonder eigen parkeerplek

    Voor het opladen van uw elektrische of hybride auto is het aantrekkelijk om op te laden vanuit uw eigen woning, zeker als u zonnepanelen heeft. Inwoners met een parkeerplek op eigen terrein konden dit al zelf regelen. Nu is die mogelijkheid er ook voor inwoners zonder eigen parkeerplek. U kunt als inwoner van onze gemeente zonder een eigen parkeerplek een vergunning aanvragen, zodat u de elektrische auto in de openbare ruimte kunnen laden vanuit eigen huis. Hieronder vindt u informatie over wat u hiervoor moet doen, wat de regels zijn en andere antwoorden op de meest gestelde vragen.