Zoekresultaat 11 - 20 van 47 resultaten

  • Aangifte van overlijden

    Er moet aangifte gedaan worden als iemand is overleden. Dit moet bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar familie of vrienden van de overledene kunnen dit ook doen. Wij nemen het overlijden op in de burgerlijke stand en stellen een overlijdensakte op. Ook geven wij een uittreksel uit het overlijdensregister af. Dit document heeft u soms nodig om bij bedrijven en organisaties aan te tonen dat iemand is overleden. Er is geen periode vastgesteld waarbinnen de aangifte moet plaatsvinden. De begrafenis of crematie moet uiterlijk binnen 6 werkdagen na het overlijden plaatsvinden.

  • Driving licence

    A driving licence can be obtained from the municipal authority where you live.

  • Rijbewijs aanvragen

    Wilt u uw rijbewijs verlengen of categorieën toevoegen? Dit regelt u gemakkelijk en snel online via de RDW. U kunt ook langskomen bij de balie van ons gemeentehuis. Is het uw eerste rijbewijs? Dan kunt u uw rijbewijs alleen persoonlijk op het gemeentehuis aanvragen.

  • Application no-entry exemption for beach entrances for disabled persons

    Motorised vehicles are banned from entering the majority of beach access points. In our municipality, people with disabilities can qualify for an exemption on presentation of a valid disabled person's parking card or a comparable European card. This means that people with disabilities can also access the beach. They can apply for an exemption for beach access point 15 in Sint Maartenszee and beach access point 17 in Petten. You can also apply for an exemption on behalf of a person with a disability being transported as a passenger by a family member, for example. This exemption may only be used if the disabled person's parking card and the cardholder are both present.

  • Identity card

    An identity card is an official document. This is also known as an ID card. You use an identity card as proof of your identity when you travel to certain countries.

  • Uittreksel of afschrift Burgerlijke Stand

    Een uittreksel of afschrift Burgerlijke Stand is een fotokopie van een officieel document waarin belangrijke gebeurtenissen in uw leven staan. Zoals geboorte, huwelijk, echtscheiding, geregistreerd partnerschap, beëindiging geregistreerd partnerschap en overlijden. U kunt een afschrift of uittreksel van deze akten aanvragen bij de gemeente waar de akte is opgemaakt. Met andere woorden: in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaats gevonden.

  • Ontheffing rijden op het strand

    Het is verboden om met voertuigen op het strand te rijden. Tenzij hiervoor een ontheffing is gegeven. Dat geldt ook voor zeilwagens, vlieger buggy’s, windrijders en andere zeilvoertuigen. In sommige gevallen geven wij een ontheffing. Bijvoorbeeld voor organisaties of bedrijven die voor hun werkzaamheden op het strand moeten zijn. Per geval bekijken wij of de ontheffing verleend kan worden. Ontheffingen voor particulieren worden zeer beperkt verleend. Een ontheffing voor het rijden op het strand kunt u digitaal aanvragen.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen.

  • Urgentieverklaring

    Als u zich inschrijft voor een huurwoning in onze gemeente dan krijgt u vrijwel altijd te maken met een wachttijd. In noodgevallen kunt u voorrang krijgen op een sociale huurwoning. Om de vrijkomende woonruimte zo eerlijk mogelijk te verdelen, werken we met strenge regels. Als u voorrang wilt, heeft u eerst een urgentieverklaring van de gemeente nodig. Hierin staat dat de gemeente u heeft ingedeeld als urgent woningzoekende.

  • Naamswijziging achternaam

    Wilt u uw achternaam of die van uw kind veranderen? Controleer dan eerst in de brochure Naamswijziging van Justis of dit kan. Justis is onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Staat uw situatie in onderstaande brochure? Dan kunt u een aanvraag voor naamswijziging doen bij Justis.