Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 261 - 270 van 288 resultaten
- Trouwlocaties
Wat leuk dat u gaat trouwen! Als u een huwelijk regelt, dan moet u zaken regelen zoals een trouwambtenaar en een trouwlocatie. Gemeentelijke trouwlocaties zijn: Het Huis voor Cultuur en Bestuur (Nijverdal) Het Noaberhuus (Hellendoorn) Het is ook mogelijk om in gemeente Hellendoorn op andere locaties te trouwen, waarbij de gemeente de locatie voor uw huwelijksdag speciaal aanwijst. Hiervoor gebruikt u…
- Bron: Hellendoorn (Gemeente)
- 2025-01-20
- Uittreksel burgerlijke stand voor zakelijke dienstverleners
U vraagt een uittreksel burgerlijke stand aan over een van de volgende gebeurtenissen: geboorte, overlijden, huwelijk, partnerschap, echtscheiding of beëindiging partnerschap.
- Bron: Harderwijk (Gemeente)
- 2025-01-22
- Bedrijventerreinen
Binnen De Fryske Marren is er volop ruimte om te ondernemen. Onze goed bereikbare bedrijventerreinen bieden voor elk type ondernemer wat wils. De terreinen liggen verspreid door de gehele gemeente. De bedrijventerreinen We hebben al onze bedrijventerreinen op de kaart gezet. Bekijk de kaart via de knop hieronder. Op de groene bedrijventerreinen is nog ruimte voor nieuwe bedrijven. Bekijk onze…
- Bron: De Fryske Marren (Gemeente)
- 2025-01-20
- Paspoort
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de publieksbalie in het Stadskantoor. Een ander mag dit niet voor u doen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.
- Bron: Zwolle (Gemeente)
- 2025-01-21
- Vluchtelingenpaspoort of vreemdelingenpaspoort aanvragen
U gebruikt een paspoort om u te identificeren. Dat betekent dat u bewijst wie u bent. Met een paspoort kunt u ook naar het buitenland reizen.
Bent u als vluchteling in Nederland? Dan kunt u misschien een vluchtelingenpaspoort krijgen.
Bent u geen vluchteling? En woont u in Nederland, maar heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? En kunt u geen paspoort krijgen van uw eigen land? Dan kunt u misschien een vreemdelingenpaspoort krijgen.
Een vluchtelingenpaspoort en een vreemdelingenpaspoort zijn in alle landen geldig, behalve in het land waar u vandaan komt. Voor sommige landen heeft u ook een visum nodig. Een visum is een officiële toestemming van een land om dat land binnen te komen.
Kinderen hebben een eigen paspoort nodig. Kinderen vanaf 14 jaar moeten zich in Nederland kunnen identificeren.
Een vluchtelingen- of vreemdelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. Dit hangt af van de duur van uw verblijfsvergunning.
- Bron: Oosterhout (Gemeente)
- 2025-01-17
- Aangifte doen van overlijden
Als een persoon overlijdt, moet iemand aangifte van overlijden doen in de gemeente waarin de persoon is overleden. Vaak doet de begrafenisondernemer dit voor de nabestaanden. De gemeente geeft toestemming om de overledene te begraven of te cremeren. Dit heet het verlof tot begraven of cremeren.
De gemeente past ook de basisregistratie personen (BRP) aan en maakt een overlijdensakte op. Nabestaanden kunnen een uittreksel van de overlijdensakte krijgen. Dit heeft u nodig om praktische zaken te regelen. Bijvoorbeeld de erfenis en het opzeggen van de huur of abonnementen. Meestal zorgt de uitvaartondernemer voor het uittreksel. U kunt ook zelf een uittreksel bij de gemeente opvragen.
Onder het tabje "formulieren" vindt u de link om digitaal aangifte te doen van overlijden (inloggen met eHerkenning)
Aan welke instanties wordt een bericht van overlijden doorgegeven?
Wij geven een overlijden door aan onderstaande instanties (indien van toepassing):
• Rijksbelastingen
• Waterschap Veluwe
• Ziektekostenverzekeraars
• Rijkskadaster en Openbare Registers
• USZO/ABP/FB/IT/BO/BIV
• Pensioenfondsen
• UWV
• SVB (sociale verzekeringsbank)
• Gemeentelijke belastingen
- Bron: Voorst (Gemeente)
- 2025-01-20
- Geboorteaangifte doen
U doet de geboorteaangifte uiterlijk 3 dagen na de geboorte. De dag van de geboorte telt niet mee. Is de derde dag een zaterdag, zondag of feestdag? Dan mag u de aangifte ook op de eerste werkdag erna doen.
De ambtenaar van de burgerlijke stand maakt een geboorteakte. Hierin staat waar uw kind is geboren en hoe het heet. U kunt tegen betaling een afschrift van de geboorteakte aanvragen.
- Bron: Voorst (Gemeente)
- 2025-01-20
- Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita
Levensverzekeraars of pensioenfondsen kunnen u vragen een bewijs van in leven zijn/attestatie de vita af te geven. Dit is een verklaring van de gemeente waaruit blijkt dat u in leven bent.
Wanneer heb ik dit nodig?
Het bewijs van in leven zijn/attestatie de vita kan noodzakelijk zijn voor bijvoorbeeld een uitkering van een pensioenfonds of een verzekeringsmaatschappij.Wat is het?
Het is een document waarin staat vermeld dat u in leven bent. Het bewijs van in leven zijn is een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) en is bestemd voor gebruik in Nederland. De attestatie de vita is een internationaal document dat u kunt gebruiken in het buitenland.Wat zijn de uitzonderingsregels?
U kunt het uittreksel alleen verkrijgen bij de gemeente waar u nu staat ingeschreven. U kunt iemand machtigen om het document voor u af te halen. Wanneer u echter niet in Nederland staat ingeschreven, moet u het document zelf ophalen. De ambtenaar die het bewijs van in leven zijn/attestatie de vita afgeeft, moet in dat geval kunnen constateren dat u nog in leven bent.
- Bron: Oosterhout (Gemeente)
- 2025-01-17
- Achternaam voor uw kind kiezen
U kunt kiezen of uw eerste kind de achternaam van de moeder, vader of duomoeder krijgt. Vanaf 1 januari 2024 kunt u uw eerste kind ook twee achternamen geven. Van elke ouder 1 naam. De volgorde maakt niet uit. Elk volgend kind uit dezelfde relatie krijgt dezelfde achternaam of achternamen als het eerste kind.
Adopteert u een kind? Dan mag het kind de eigen achternaam houden of 1 of 2 namen van de adoptieouders krijgen. Of u kunt de eigen achternaam van het kind combineren met de achternaam van een van de adoptieouders.
Geeft u uw keuze niet door? Dan krijgt uw kind automatisch een achternaam. Het hangt van uw gezinssituatie af welke achternaam uw kind automatisch krijgt. Kijk voor meer informatie over achternamen op Rijksoverheid.nl.
- Bron: Voorst (Gemeente)
- 2025-01-17
- Identiteitskaart
Met de Identiteitskaart kunt u zich identificeren en reizen. Kinderen van alle leeftijden hebben een eigen Identiteitskaart of Paspoort nodig als ze naar het buitenland reizen. Het aanvragen van een Identiteitskaart moet u zelf doen. U vraagt een Identiteitskaart aan bij de gemeente waar u staat ingeschreven. U vraagt uw identiteitskaart aan bij de Servicebalie in het gemeentehuis. Een afspraak maken is niet nodig. Openingstijden Servicebalie Aanvraag voor een kind jonger dan 12 jaar Dan moet het kind (ook een baby) altijd zelf bij de aanvraag en bij het ophalen aanwezig zijn. Daarnaast neemt u mee: Het toestemmingsformulier afgifte reisdocument minderjarige (PDF, 111kB) van beide ouders (of van degene die het gezag over het kind heeft). Een geldig identiteitsbewijs van beide ouders (of van degene die het gezag heeft). Als beide ouders of gezaghouders meekomen naar de balie, kunt u het toestemmingsformulier ook ter plaatse invullen. Wilt u online toestemming geven? Dat kan met uw Digid. Dan hoeft u aan de balie geen toestemmingsformulier en geldige identiteitsbewijs te laten zien. Online toestemming geven Meenemen voor alle aanvragen De huidige reisdocument(en), zowel geldig als niet meer geldig. Een recente goedgelijkende kleurenpasfoto volgens de richtlijnen die maximaal zes maanden oud is op het moment van de aanvraag. Een pasfoto maken kan in het gemeentehuis, daar staat een goedgekeurde fotocabine. Pasfoto maken in het gemeentehuis
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2025-01-17