Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 21 - 30 van 34 resultaten
- Omgevingsvergunning
Wilt u bouwen, verbouwen of op een andere manier iets aan uw omgeving veranderen? Dan kan het zijn dat u daarvoor een vergunning nodig heeft. Controleer of u een vergunning nodig heeft U heeft niet overal een vergunning voor nodig. Controleer in het Omgevingsloket of u een vergunning nodig hebt voor uw activiteit. Is dit niet het geval, dan hoeft u geen contact op te nemen met de gemeente en kunt u aan de slag. Ik wil controleren of ik een vergunning nodig heb. Als hieruit blijkt dat u een vergunning nodig heeft, dan is het in ieder geval belangrijk om ook uw omgeving te betrekken bij de ontwikkeling van uw plannen. Als het gaat om de vergunningaanvraag heeft u de volgende mogelijkheden. U kunt een conceptverzoek indienen voor uw plan U heeft een plan uitgewerkt. Dan is het voor u de vergunningaanvraag doet, handig om te weten of het plan haalbaar is. Of uw plan binnen het omgevingsplan van de gemeente past. Of het bijvoorbeeld voldoet aan de regels die gelden voor welstand, de natuur of het milieu. En of andere overheden eraan mee kunnen werken. Dien daarom een conceptverzoek in. Wij geven u dan een voorlopig oordeel over de wenselijkheid van uw plan. En laten we weten of u nog extra onderzoek moet doen. Zo krijgt u de nodige zekerheid over de haalbaarheid van uw plan, al voordat u het plan volledig uitgewerkt heeft. Let op: u kunt uw plan pas uitvoeren als u de definitieve vergunning heeft. Een conceptverzoek indienen gaat zo Klik hieronder op 'Ik wil een conceptverzoek indienen' Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord Start de aanvraag Lever zoveel mogelijk informatie aan Kies er bij stap 7 voor om uw aanvraag in te dienen als conceptverzoek Als u uw conceptverzoek heeft ingediend, nemen wij contact met u op over uw plan. Ik wil een conceptverzoek indienen U kunt direct een vergunning aanvragen Weet u zeker dat uw plan zo goed uitgewerkt is, dat u direct een vergunning aan kunt vragen? Start dan de aanvraag in het Omgevingsloket. Twijfelt u toch ergens over? Dien dan eerst een conceptverzoek in. Zo kunt u – als uw plan haalbaar lijkt – uiteindelijk snel en nog beter voorbereid de aanvraag doen. Ik wil een vergunning aanvragen U heeft een idee dat u wilt verkennen Heeft u een idee dat nog niet vastomlijnd is. Of nog niet uitgewerkt? Een idee waarvan u denkt dat het de moeite van het verkennen waard is? Of heeft u een plan dat u eerst aan ons voor wil leggen? Laat het ons weten. We denken graag samen met u na over de haalbaarheid van uw idee. En over wat handige vervolgstappen zijn. Deel uw idee met ons door onderstaand formulier in te vullen. Dan nemen wij contact met u op. Ik wil mijn idee verkennen U wilt graag hulp bij uw volgende stap Heeft u een idee waarvan u niet weet of het al concreet genoeg is om als conceptverzoek in te dienen? Is het nog een vaag idee, twijfelt u of uw plan of idee binnen het omgevingsplan past of wilt u weten of u alle benodigde onderzoeken we gedaan hebt? Neem dan contact met ons op. Dat kan op de volgende manieren: Bel naar 0578 - 69 94 94 Stuur een e-mail naar gemeente@heerde.nl Dan helpen wij u bij uw keuze en bespreken we samen wat voor u de beste vervolgstap is. Wat zijn de kosten? Voor het behandelen van een conceptverzoek of het verkennen van een idee berekenen wij kosten. Als u hierna een vergunning aanvraagt, worden deze kosten verrekend. Ook voor de behandeling van een omgevingsvergunning berekenen wij kosten. Deze zijn afhankelijk van de activiteiten waarvoor u een vergunning aanvraagt. In de tarieventabel bij de legesverordening 2024 vindt u deze kosten. Bouwleges zijn onderdeel van de leges. Met de Casa Data bouwkostenwijzer kunt u de hoogte van de bouwleges voor uw project berekenen. Deze bouwkostenwijzer is opgesteld voor 2024, maar geldt ook het eerste kwartaal van 2025. Als een initiatief niet binnen de regels van het omgevingsplan past, kunnen we dit onder voorwaarden toch toestaan. Daarbij letten we op een evenwichtige toedeling van functies aan locaties (EFTAL) in een gebied. Dit betekent dat functies (denk aan wonen, werken, natuur of ondernemen) op een slimme manier verdeeld worden over een gebied. En dat de gevolgen van een plan (geluid, uitstoot of overlast) binnen de wettelijke grenzen blijft. We hebben voor een EFTAL-basismodel samengesteld. Als u dit model gebruikt bij de onderbouwing van uw plan, krijgt u van ons 100 euro korting op de leges die u betaalt. Handige links Omgevingsvergunning overdragen Omgevingsplan Wat is de Omgevingswet?
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-12-24
- Kinderopvang starten of wijziging doorgeven
U moet een aanvraag doen als u één van de volgende ondernemingen start: Kinderdagverblijf of buitenschoolse opvang. Gastouderbureau. Gastouderopvang. Wijzigt er iets in uw gegevens? Dan moet u dit aan ons doorgeven. Wat zijn de voorwaarden? De opvang van kinderen moet aan verschillende kwaliteitseisen voldoen. De GGD beoordeelt of u aan deze eisen voldoet. Heeft u gastouders die voor u werken? De gastouders moeten ook in het Landelijk Register Kinderopvang geregistreerd staan. Hiervoor moet het gastouderbureau zorgen. Heeft u een kinderdagverblijf en wilt u ook voorschoolse educatie aanbieden? Geef dit aan bij de aanvraag. Aan voorschoolse educatie worden namelijk strengere kwaliteitseisen gesteld. Een vestiging moet passen in het geldende bestemmingsplan. Daarnaast is een vergunning nodig voor het brandveilig gebruik van het gebouw. Wat zijn de kosten? Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het in exploitatie nemen van een kindercentrum (dagopvang en/of buitenschoolse opvang) of gastouderbureau als bedoeld in artikel 1.45, eerste lid, van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen: € 249,90. het in exploitatie nemen van een peuterspeelzaal als bedoeld in artikel 2.2 van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen: € 249,90. het bieden van gastouderopvang als bedoeld in artikel 1.45, tweede lid, van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen: € 166,60. Wat moet u doen of regelen? Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen. Met een VOG laat u zien dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar is voor het werken met kinderen. Uw kinderopvang aanmelden bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Een aanvraag kinderopvang doen bij ons. Een klachtenregeling hebben. Hierin staat hoe iemand een klacht bij uw kinderopvangorganisatie kan indienen. Eventuele wijzigingen aan ons doorgeven. Op de website www.rijksoverheid.nl vindt u de aanvraag- en wijzigingsformulieren. Bekijk voor meer informatie het stappenplan kindercentrum starten of het stappenplan gastouderbureau starten op de website van het Ondernemersplein. Welke organisaties zijn geregistreerd in onze gemeente? Dat kunt u bekijken via het Landelijk Register Kinderopvang . Meer informatie Beleidsregels gemeentelijke taken Wet kinderopvang gemeente Heerde
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-12-11
- Rioolaansluiting aanvragen
De gemeente zorgt voor het hoofdrioolstelsel. De gemeente gaat over de aanleg, het onderhoud, de ontstopping en de vervanging ervan. Daarnaast zorgt de gemeente ook voor de aansluiting van uw woning, bedrijf of gebouw op het riool. De gemeente verzorgt uw aansluiting tot aan uw eigen terrein. Vanaf daar moet u er zelf voor zorgen. Als uw woning deel uitmaakt van een nieuwbouwplan hoeft u vaak geen rioolaansluiting aan te vragen. De projectontwikkelaar regelt dit dan voor u. Bent u nog niet aangesloten op het rioolstelsel? U kunt uw aansluiting onderstaand online aanvragen. De aansluiting heeft standaard een doorsnede van Ø 12,5 cm. Als u een grotere doorsnede nodig heeft, moet u dit bij de aanvraag duidelijk vermelden. Rioolaansluiting aanvragen Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u uw aanvraag liever schriftelijk indienen? Dan kunt via onderstaande formulieren uw aansluiting aanvragen. Stuur het volledig ingevulde en ondertekende formulier naar ons op. Rioolaansluiting huishoudelijk afvalwater aanvragen (pdf, 55Kb) Rioolaansluiting bedrijfsafvalwater aanvragen (pdf, 154Kb) Behandeling van uw verzoek De behandeling van uw verzoek duurt ongeveer 2 weken. Na een positief besluit nemen we contact met u op voor de uitvoering van uw aansluiting. De uitvoering duurt ongeveer 6 weken. Wat kost het? Het bedrag dat u moet betalen is afhankelijk van de doorsnede van de afvoerleiding: 12,5 cm: € 784,00 meer dan 12,5 cm, maar niet meer dan 16 cm: € 952,00 meer dan 16 cm, maar niet meer dan 20 cm: € 1.730,00 meer dan 20 cm, maar niet meer dan 25 cm: € 4.127,00 meer dan 25 cm: € 4.486,00 Nadat u bent aangesloten op de gemeentelijke riolering ontvangt u jaarlijks een aanslag rioolheffing. Vragen? Heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2025-01-09
- Fout in een overheidsregistratie
In Nederland maken veel organisaties gebruik van overheidsregistraties. Gemeenten gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om een uitkering te verstrekken, een verhuizing te verwerken of een rijbewijs uit te geven. Het is belangrijk dat al die gegevens kloppen. Staat er toch een fout in uw gegevens? Dan moet deze snel worden hersteld. Het Meldpunt Fouten in Overheidsregistraties (MFO) helpt burgers en bedrijven de fout te ontdekken, foute gegevens te corrigeren en problemen die daardoor zijn ontstaan, op te lossen. Wat zijn de voorwaarden? Om voor behandeling door het MFO in aanmerking te komen moet een melding aan 2 voorwaarden voldoen: De melding gaat over een situatie die ontstaan is door de registratie van gegevens bij de overheid. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de gemeente of het UWV. U heeft al geprobeerd om tot een oplossing te komen bij de organisatie binnen de overheid die verantwoordelijk is, maar daar is het niet gelukt. Een melding doen bij het MFO Dit kan via de volgende link: Een melding doen Een melding doen kost niets.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-09-25
- Wet open overheid (Woo)
Op 1 mei 2022 is de Wet open overheid (Woo) in werking getreden. De Woo is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob). De Woo verplicht overheidsorganisaties, zoals de gemeente, om publieke informatie actief openbaar te maken. Dit betekent dat wij uit eigen beweging, dus zonder dat u daar eerst om moet vragen, informatie openbaar maken. Het kan zijn dat u informatie zoekt die nog niet openbaar is. In dat geval kunt u een Woo-verzoek indienen. Welke informatie wordt al actief openbaar gemaakt? Organisatiegegevens gemeente Heerde Samenstelling college van B&W Besluitenlijsten college van B&W Vergaderingen raad Samenstelling raad Coalitieakkoord Lokale wet- en regelgeving Bestemmingsplannen Deze opsomming is een groeimodel en wordt stapsgewijs uitgebreid. Alle archieven / informatie ouder dan 20 jaar kunt u opvragen bij het streekarchief. Woo-verzoek indienen Iedereen kan een verzoek om publieke informatie indienen bij de gemeente. Dit kan mondeling: telefonisch via 0578 - 69 94 94 of persoonlijk in het gemeentekantoor; schriftelijk: per post naar Postbus 175, 8180 AD Heerde; online via het formulier hieronder. Woo-verzoek indienen Een verzoek per e-mail of social media nemen wij niet in behandeling. Welke gegevens moet uw verzoek bevatten? Uw contactgegevens. Het onderwerp waarover u informatie wilt ontvangen, of welke stukken u precies opvraagt. De informatie moet gaan over beleid van de gemeente, of over de voorbereiding en uitvoering ervan. De informatie moet in documenten staan. Over welke periode u informatie opvraagt. Wanneer ontvangt u een besluit? Na het indienen van een Woo-verzoek ontvangt u na maximaal 6 weken een besluit. Heeft u vragen? Neem dan contact op met onze Woo-contactpersoon, Marja Vink. Dat kan via telefoonnummer 0578 - 69 94 94.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-01-18
- Afwijken maximaal geluidsniveau
Bedrijven of instellingen kunnen tijdelijk afwijken van het maximale geluidsniveau. Bij bijvoorbeeld een concert of een feest. Wilt u afwijken van het maximale geluidsniveau? Dan moet u dit bij ons melden. Doe uw melding minimaal 3 weken voor het begin van de activiteit. Wat zijn de voorwaarden? U mag maximaal 4 keer per jaar afwijken van het maximale geluidsniveau. Tijdens de activiteit gelden de volgende regels: Het geluidsniveau bedraagt niet meer dan 75 dB(A) tot 23.00 uur en 70 dB(A) van 23.00 tot 24.00 uur, gemeten op de gevel van geluidsgevoelige gebouwen op een hoogte van 1,5 meter. De bij de activiteit behorende extra muziek (hoger dan de geluidsnorm) geldt tot uiterlijk 24.00 uur. De mogelijkheid om incidenteel meer geluid te produceren geldt voor het bebouwde gedeelte van de inrichting en niet voor de buitenruimte. Tijdens het (af)spelen van muziek blijven ramen en deuren gesloten. Behalve voor het doorlaten van personen of goederen. Een melding doen Dit kan met het volgende formulier: Een melding doen Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u uw melding liever schriftelijk doen? Download dan het pdf- formulier (pdf, 142Kb). Vul het in en stuur het naar ons op. Welke gegevens moet u aanleveren? Een omschrijving van de activiteit. De locatie van de activiteit. De datum/data en de begin- en eindtijd(en) van de activiteit. Het aantal bezoekers dat u ver De hoeveelste melding het is. Wat doen wij met uw melding? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw melding aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw melding niet-ontvankelijk en nemen wij uw melding niet in behandeling. Wij toetsen uw melding aan de Algemene plaatselijke verordening. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken. U ontvangt een schriftelijke reactie op uw melding.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-08-26
- Seksbedrijf exploiteren
Wilt u een seksclub, bordeel of parenclub exploiteren? Dan moet u een vergunning bij ons aanvragen. Stopt u met uw bedrijf ? Dan moet u dit aan ons doorgeven. Wat zijn voorwaarden? De voorwaarden voor het krijgen van een vergunning zijn onder andere: De exploitant en de beheerder voldoen aan de gedragseisen uit de Algemene plaatselijke verordening (APV), artikel 3:5 Gedragseisen exploitant en beheerder. Het seksbedrijf past in het gemeentelijk bestemmingsplan. Wat zijn de kosten? Het in behandeling nemen van een aanvraag voor een exploitatievergunning: € 748,50 Het wijzigen van een exploitatievergunning: € 374,50 Een vergunning aanvragen Kan met het volgende formulier: Seksinrichting exploiteren (pdf, 390Kb) Download het formulier. Vul het in en stuur het naar ons op. Het stoppen van uw bedrijf kunt u per e-mail aan ons doorgeven. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag? De naam en adresgegevens van de inrichting. De aard van de inrichting. De openingstijden. Waar de aanvraag betrekking op heeft (vestiging nieuw bedrijf, overname bestaand bedrijf etc.) Een uittreksel uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel. Een kopie van het identiteitsbewijs van de exploitant(en) en beheerder(s). Wat doen wij met uw aanvraag? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld en aangeleverd. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Wij toetsen uw volledige aanvraag aan de Algemene plaatselijke verordening (Apv). Ook maakt een Bibob-onderzoek onderdeel uit van de beoordeling van uw vergunningsaanvraag. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken. U ontvangt deze beslissing schriftelijk van ons. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Voor meer informatie: www.heerde.nl/bezwaar.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-12-11
- Gevonden en verloren voorwerpen
Heeft u iets gevonden of bent u iets verloren? Doe dan een melding bij ons via www.verlorenofgevonden.nl. Klik hiervoor op de volgende link: Een gevonden of verloren voorwerp melden U kunt ook zelf kijken of uw voorwerp al is gevonden. Klik hiervoor op de volgende link: Een verloren voorwerp zoeken Gevonden voorwerpen kunt u naar ons brengen of zelf bewaren Wij bewaren het voorwerp zolang als het nodig is. Wilt u het voorwerp thuis bewaren? Dan geldt een bewaartermijn van minimaal 1 jaar. Wij sturen u een bericht als de eigenaar zich meldt of wanneer de bewaartermijn is vervallen. Heeft niemand zich gemeld als eigenaar, dan wordt u in principe eigenaar van het voorwerp. Wij zorgen voor contact tussen eigenaar en vinder als een voorwerp is gevonden. Bent u eigenaar en moet u het voorwerp afhalen op het gemeentekantoor? Maak dan een afspraak. Bel naar 0578 - 69 94 94. Neem uw legitimatiebewijs mee bij het ophalen. Wat moet u doen bij vermissing van een reisdocument? Doe dan een melding bij ons. Dat kan via het formulier op de pagina Vermissing of beschadiging van een reisdocument. Heeft u een vraag? Neem dan contact met ons op. Dat kan op de volgende manieren: Bel naar 0578 - 69 94 94. Stuur een e-mail naar gemeente@heerde.nl.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-07-02
- Ontheffing tijdelijk schenken zwak alcoholische dranken
Het is niet toegestaan om buiten uw horecabedrijf alcoholhoudende dranken te verkopen. U kunt voor speciale evenementen, zoals Koningsdag, een ontheffing aanvragen. Met een ontheffing heeft u toestemming om tijdelijk alcohol te verkopen. U kunt een ontheffing krijgen voor maximaal 12 dagen achter elkaar. Heeft u elk jaar voor hetzelfde evenement een ontheffing nodig? U kunt een ontheffing aanvragen die meerdere jaren geldig is. Het evenement moet dan wel aan dezelfde voorwaarden voldoen. Wat zijn de voorwaarden? U kunt alleen een ontheffing krijgen voor de verkoop van zwak-alcoholhoudende dranken, zoals bier en wijn. Het schenken van zwak-alcoholhoudende dranken mag alleen onder leiding van een persoon die: Minimaal 21 jaar is Niet van slecht levensgedrag is. De betreffende persoon heeft bijvoorbeeld geen gevangenisstraf uitgezeten in de afgelopen 5 jaar of een psychiatrische straf gehad vanwege een misdrijf. Wat zijn de kosten? Een aanvraag voor het in behandeling nemen tot het verlenen van een ontheffing als bedoeld in artikel 35 van de Alcoholwet: € 29,65. Als de ontheffing in combinatie met een aanvraag voor een evenement wordt gedaan: € 5,75. Een melding als bedoeld in artikel 30 van de Alcoholwet: € 59,25 Een ontheffing aanvragen Kan met het volgende formulier: Ontheffing aanvragen Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u uw ontheffing liever schriftelijk aanvragen? Download dan het formulier Ontheffing voor het schenken van zwak-alcoholhoudende dranken aanvragen (pdf, 278Kb). Vul het in en stuur het naar ons op. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag? Een omschrijving van de locatie. De dagen en tijdstippen waarvoor de ontheffing wordt aangevraagd. De persoonlijke gegevens van de persoon die de onmiddellijke leiding heeft. Een Verklaring Sociale Hygiëne. Wat doen wij met uw aanvraag? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld en aangeleverd. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Wij toetsen uw aanvraag aan de Alcoholwet. U ontvangt een schriftelijke beslissing van ons. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Voor meer informatie: www.heerde.nl/bezwaar.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-12-11
- Aangifte van overlijden doen
Als iemand is overleden, moet dat binnen 6 werkdagen worden aangegeven bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar ook nabestaanden kunnen aangifte van overlijden doen. Aangifte door een nabestaande Maak hiervoor een afspraak. Dit kan via de volgende link: Afspraak maken. Aangifte door uitvaartondernemer Als uitvaartondernemer kunt u online aangifte van overlijden doen. Dit kan met volgende formulier: Aangifte van overlijden doen Log in met eHerkenning. U kunt betalen via iDEAL of een creditcard (Visa of Mastercard). Doet u voor de eerste keer online aangifte als uitvaartondernemer? Dan moet u zich eerst registreren met het formulier Registratie uitvaartondernemer (log in met eHerkenning). Wij voegen uw gegevens dan zo snel mogelijk toe, zodat u online aangifte kunt doen. U ontvangt een e-mail als uw gegevens zijn toegevoegd. Wat zijn de kosten? Aangifte doen van overlijden is gratis. Een uittreksel van de overlijdensakte kost € 16,60. Wat heeft u nodig voor het doen van aangifte van overlijden? Uw geldige identiteitsbewijs. Een A-verklaring en een B-verklaring voor het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Bij een natuurlijke doodsoorzaak: verklaring van overlijden van een arts of lijkschouwer. Bij een onnatuurlijke doodsoorzaak: verklaring van geen bezwaar voor de begrafenis/crematie door de officier van justitie. Als uitstel van begrafenis/crematie nodig is: verklaring van geen bezwaar van een arts. Als er een sectie moet plaatsvinden: verlof tot ontleding, afgegeven door de burgemeester. Eventueel trouwboekje om het overlijden in vast te leggen. Wat u moet weten Wij registreren het overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP). Wij geven met aangifte voor overlijden toestemming voor het begraven of cremeren van de overledene. Als de overledene in een andere gemeente woont, hoeft u het overlijden niet zelf door te geven aan deze gemeente. Dit doet de gemeente waarin de persoon overleden is. Uitstel begrafenis of crematie Soms is het niet mogelijk om iemand binnen 6 werkdagen na overlijden te begraven of cremeren. Bijvoorbeeld bij een misdrijf of omdat familieleden niet op tijd aanwezig kunnen zijn. Vraag dan toestemming voor uitstel bij ons aan via telefoonnummer 0578 - 69 94 94. U heeft een verklaring van geen bezwaar van een arts nodig. Levenloos geboren kind aangeven Het aangeven van een levenloos geboren kind doet u in de gemeente waar het kind geboren is. Lees meer over het aangeven van een levenloos geboren kind. Overlijden in het buitenland Het melden van overlijden van een inwoner van de gemeente Heerde in het buitenland doet u bij de gemeente. Hiervoor maakt u een afspraak. Neem de overlijdensakte mee. Lees meer over overlijden in het buitenland op Rijksoverheid.nl. Toestemming ontleding lichaam Als de overledene heeft aangegeven zijn of haar lichaam aan de wetenschap te willen geven, dan is hiervoor een codicil/wilsbeschikking van de overledene nodig. De burgemeester moet toestemming geven voor de ontleding. De toestemming wordt binnen 3 dagen afgegeven. Wat moet u regelen voor de gemeentelijke belastingen en containerledigingen? Wat u moet regelen, en wat de gemeente Heerde voor u regelt, hangt af van de situatie. Kijk op de pagina Belastingen na overlijden voor meer informatie.
- Bron: Heerde (Gemeente)
- 2024-07-03