Zoekresultaat 21 - 25 van 25 resultaten

  • Handtekening legaliseren

    Soms moet u aantonen dat de handtekening op een document echt van u is. Bijvoorbeeld als u garant staat voor bezoek uit het buitenland. U laat uw handtekening dan legaliseren in de publiekshal. U neemt het document mee en zet aan de balie uw handtekening. De medewerker van de gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als op uw identiteitsbewijs. Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak.

  • Verhuizen naar Nederland

    Komt u vanuit het buitenland in Haarlem wonen en bent u van plan langer dan 4 maanden te blijven? Dan schrijft u zich binnen 5 dagen na aankomst in. Dit doet u in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Verhuizing doorgeven

    U geeft uw nieuwe adres online aan ons door als u naar of binnen de gemeente Haarlem verhuist. Dit kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. De adreswijziging gaat in op de verhuisdatum die u hebt doorgegeven. Wij sturen u een brief als we uw verhuizing in onze gegevens hebben verwerkt.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en hebt u een vluchtelingenstatus? Dan hebt u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. U kunt het paspoort na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Vraagt u het paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Persoonsgegevens bekijken en laten aanpassen

    In de Basisregistratie Personen (BRP) registreren en bewaren wij uw persoonsgegevens. Zoals uw achternaam, voornamen en burgerservicenummer (BSN). En gegevens over uw ouders, nationaliteit, reisdocumenten, huwelijk of geregistreerd partnerschap, kinderen, ouders en adres. Op mijnoverheid.nl ziet u onder 'Persoonlijke gegevens' welke gegevens geregistreerd staan in de BRP.