Zoekresultaat 21 - 28 van 28 resultaten

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een identiteitskaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een identiteitskaart 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, later bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) aanvragen bij de gemeente waar u woont. U moet hier voor naar het gemeentehuis komen.

  • Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een paspoort 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, laten bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    U kunt de gemeente verzoeken om niet zomaar uw gegevens geheim te houden. Het is niet mogelijk om voor alle instanties uw gegevens geheim te houden, maar u kunt de verstrekking van de gegevens wel beperken.

  • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

    U hebt een Verklaring omtrent gedrag (VOG) bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs, of voor het verkrijgen van een bepaalde vergunning. Als uw werkgever of de organisatie eHerkenning heeft, kunt u een VOG met DigiD aanvragen. Dat is sneller en goedkoper. Zonder eHerkenning moet u het aanvraagformulier downloaden, volledig invullen en naar het gemeentehuis komen. U kunt ook iemand machtigen om de VOG voor u aan te vragen.

  • Overlijden

    Meestal geeft de begrafenisondernemer bij de gemeente aan dat iemand is overleden. Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte van overlijden doen. Dat doet u in het gemeentehuis als diegene in de gemeente Tubbergen is overleden. Aangifte van overlijden moet binnen 6 dagen na het overlijden worden gedaan.

  • Aankoop groen- of reststroken

    Op 10 november 2020 heeft de gemeenteraad het Kwaliteitsplan Openbaar Groen (KOG) vastgesteld. Hierdoor is het voor inwoners en bedrijven in bepaalde situaties mogelijk om gemeentelijke groen- of reststroken welke aan hun percelen grenzen, aan te kopen.

  • Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen binnen de gemeente of vestigt u zich in onze gemeente? Geef uw verhuizing niet eerder dan 4 weken, maar uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum door aan de gemeente.