Zoekresultaat 21 - 25 van 25 resultaten

  • Andere achternaam gebruiken

    U meldt bij de centrale balie dat u de achternaam van uw partner wilt gaan gebruiken. Of dat u juist weer de naam gebruikt die u bij uw geboorte hebt gekregen, bijvoorbeeld na een scheiding. Hiervoor maakt u een afspraak. Na uw melding schrijft de overheid u voortaan aan met de gekozen achternaam.

  • Handtekening legaliseren

    Soms moet u aantonen dat de handtekening op een document echt van u is. Bijvoorbeeld als u garant staat voor bezoek uit het buitenland. U laat uw handtekening dan legaliseren bij de centrale balie. U neemt het document mee en zet aan de balie uw handtekening. De medewerker van de gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als op uw identiteitsbewijs. Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak. U kunt ook zonder afspraak naar de centrale balie komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Klacht over onze dienstverlening of hoe u bent behandeld

    Wij horen graag van u als u niet tevreden bent over hoe wij u hebben behandeld. Bijvoorbeeld omdat u ons niet kon bereiken, lang moest wachten of geen antwoord hebt gekregen op een brief of mail. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest of geen begrip heeft getoond. Laat ons ook weten als onze informatie onduidelijk is of ontbreekt. Of als u niet of niet op tijd geïnformeerd bent of u vindt dat wij niet zorgvuldig zijn omgegaan met uw persoonsgegevens. U kunt ons ook eerst bellen. Wij horen graag uw verhaal en kijken of we de situatie kunnen oplossen. Het is dan nog geen formele klacht.