Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 21 - 25 van 25 resultaten
- Verklaring omtrent het gedrag
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een verklaring waaruit blijkt dat uw gedrag in het verleden geen bezwaar is voor het doen van een taak of functie in de samenleving. Afspraak maken voor: Aanvraag verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) Eisen U staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Hoe werkt het Digitaal de werkgever of organisatie start de aanvraag met eHerkenning op mijn.justis.nl/vog/vogorganisatie/inloggen.htm. u ontvangt daarna een e-mail met een link en een aanvraagcode. log in met uw DigiD en controleer de aanvraag. betaal de aanvraag via iDeal. Op afspraak: maak een afspraak bij het stadskantoor. vraag de VOG persoonlijk aan of via een gemachtigde. Vul dan het digitaal machtigingsformulier in. neem het volledig ingevulde aanvraagformulier ‘VOG Natuurlijke personen’ mee. U krijgt dit formulier van de organisatie die de VOG van u vraagt. Meestal is dat de (toekomstige) werkgever. U kunt het formulier ook downloaden via justis.nl. de gemeente stuurt de VOG-aanvraag digitaal door naar het Ministerie van Veiligheid en Justitie. De VOG-aanvraag duurt maximaal 4 weken. Van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, dienst Justis ontvangt u de VOG of een afwijzing per post thuis. Let op: Er zijn commerciële bedrijven die u vragen de VOG-aanvraag via hen in te dienen. Dit kost veel geld. Vraag een VOG alleen aan via de gemeente of via Justis. Hiermee bespaart u onnodige kosten. Weet u niet of uw werkgever de aanvraag met een formulier of digitaal klaarzet? Neem dan contact op met uw werkgever, zet niet zelf iets klaar. Meenemen naar afspraak identiteitsbewijs. een ingevuld en ondertekend aanvraagformulier ‘VOG Natuurlijke personen’. Een gemachtigde moet ook meenemen: eigen identiteitsbewijs. een ingevuld en ondertekend machtigingsformulier. Kosten en geldigheid op afspraak aan de balie: € 41,35 voor vrijwilligers: gratis Hoe lang een VOG geldig is, bepaalt de werkgever of de organisatie waar u de VOG voor aanvraagt. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-12-31
- Vluchtelingenpaspoort
Bent u een vluchteling en heeft u niet de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u op afspraak een paspoort voor vluchtelingen aanvragen. U betaalt de kosten bij de aanvraag. Uw reisdocument is binnen 5 werkdagen klaar. Afspraak maken voor: Aanvraag vluchtelingenpaspoort Melding vermissing reisdocument Direct regelen Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 49 kB) (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (Engelstalig) (668 kB) (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Digitaal melding maken: vermissing reisdocument Eisen U bent als vluchteling erkend door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). U heeft een geldige verblijfsvergunning waaruit uw toelating als vluchteling blijkt. U heeft (nog) niet de Nederlandse Nationaliteit. U staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag uw reisdocument persoonlijk aan. Uw paspoort is binnen 5 werkdagen klaar. Haal uw paspoort binnen 3 maanden na aanvraag persoonlijk op. Kinderen tot 18 jaar waarvoor u een reisdocument aanvraagt, moeten zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en bij het afhalen. Spoed Heeft u uw reisdocument snel nodig? Doe dan een spoedaanvraag vóór 14.00 uur. Dan is het reisdocument de volgende werkdag klaar. U betaalt hiervoor een toeslag. Meenemen naar afspraak Alle reisdocumenten die u heeft (geldig, verlopen of buitenlands). Uw geldige verblijfsvergunning. 1 goedgelijkende pasfoto, niet ouder dan 6 maanden. Bekijk de fotomatrix (pdf, 421 kB) van 2020 of uw pasfoto voldoet aan de eisen. Voor kinderen jonger dan 18 jaar: Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument van de ouders of gezaghouder(s). Identiteitsbewijs van de ouders of gezaghouder(s). Kosten en geldigheid € 65,70. Spoedtoeslag: € 59,10. Hoe lang het paspoort geldig is, hangt af van hoe lang uw verblijfsvergunning geldig is. Het maximum is 5 jaar. Verlies of diefstal Is uw document gestolen of vermist? Dan kunt u aan de balie van het stadskantoor een verklaring van vermissing invullen. Deze verklaring is nodig om misbruik van uw oude reisdocument tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw reisdocument. U kunt de melding digitaal doorgeven of op afspraak op het stadskantoor. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-12-31
- Verklaring huwelijksbevoegdheid
Wilt u in een ander land trouwen? Dan heeft u soms een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig. In dit document staat dat u op dit moment niet getrouwd bent en dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Maak een afspraak voor: Verklaring huwelijksbevoegheid Voorwaarden U of uw partner heeft de Nederlandse nationaliteit. U staat ingeschreven in de gemeente Vlaardingen of Vlaardingen was de laatste gemeente in Nederland waar u was ingeschreven voor u naar het buitenland vertrok. Onder curatele gesteld? Dan heeft u eerst toestemming nodig van de curator. Bent u nooit ingeschreven geweest in Nederland? Vraag de verklaring dan aan bij de Nederlandse ambassade of consulaat in het land waar u wilt gaan trouwen. Kijk hier voor meer informatie over de aanvraag in het buitenland. Voorwaarden documenten Alle documenten moet origineel zijn en recent afgegeven. Documenten uit bepaalde landen moeten een legalisatie of apostille hebben. Kijk hier voor meer informatie over legalisatie van buitenlandse documenten. Documenten die niet in het Nederlands, Duits of Engels zijn opgesteld, moet u eerst in het Nederlands laten vertalen door een beëdigd vertaler in Nederland. Is de vertaling in het buitenland opgemaakt? Dan moet de vertaling ook gelegaliseerd worden. Komt uw document uit een EU-land, dan kunt u bij de geboorte- of huwelijksgemeente een meervoudig vertaalformulier aanvragen. Hoe werkt het? Aanvraag aan de balie: U kunt telefonisch of via het contactformulier op onze website doorgeven dat u een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig heeft. U ontvangt van ons een e-mail (of indien gewenst een brief) met alle informatie over de benodigde documenten. Wanneer u alle documenten heeft, maakt u telefonisch een afspraak voor het aanvragen van de verklaring. Neem de originele documenten mee naar uw afspraak. Deze documenten worden door de balie ingenomen. U betaalt aan de balie. U krijgt na ongeveer 10 werkdagen bericht of de ingeleverde documenten akkoord zijn. Is uw aanvraag compleet en akkoord? Dan kunt u de verklaring en de originele documenten komen ophalen. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken. Schriftelijke aanvraag: U kunt telefonisch of via het contactformulier op onze website doorgeven dat u een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig heeft. U ontvangt van ons een e-mail (of indien gewenst een brief) met alle informatie over de benodigde documenten. Stuur het verzoek met de originele documenten aangetekend naar: Gemeente Vlaardingen, Burgerzaken, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Na ontvangst krijgt u na ongeveer 10 werkdagen bericht of de opgestuurde documenten akkoord zijn. Is uw aanvraag compleet en akkoord? Dan krijgt u de verklaring en de originele documenten thuis gestuurd. U ontvangt binnen 6 weken de rekening (leges + verzendkosten) van de Regionale Belastinggroep. Kosten € 29,80 (exclusief eventuele verzendkosten) in 2025 Heeft u nog vragen? U kunt een bericht sturen naar vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-12-31
- Erkenning kind
Met de erkenning neemt u wettelijk (juridisch) het ouderschap op u. Daarvoor hoeft u niet de biologische ouder te zijn. U kunt uw kind erkennen voor de geboorte, tijdens de geboorteaangifte of op een later tijdstip. Maak hiervoor een afspraak. Ouderlijk gezag regelt u ná de geboorte bij de Rechtbank. Vanaf 2023 geldt dat ongehuwde en niet-geregistreerde partners automatisch gezamenlijk ouderlijk gezag krijgen met de moeder. Dit gebeurt als zij hun kind erkennen. Zij hoeven het gezag niet langer samen met de moeder aan te vragen bij de rechtbank. Erkenning houdt in dat: uw kind erfrecht krijgt. er een plicht tot onderhouden is tussen ouder en kind. uw kind uw achternaam kan krijgen. u nog geen ouderlijk gezag heeft over het kind. Ouderlijk gezag en voogdij moet u apart regelen via de Rechtbank. Direct regelen De onderstaande formulieren zijn alleen nodig vanaf het tweede kind. Bij het eerste kind moet de moeder meekomen. Vanaf het tweede kind is dit niet verplicht. Moeder moet wel toestemming geven om het kind te erkennen. En dan kunt u 1 van deze formulieren gebruiken. De moeder moet wel meekomen als zij alleen het gezag over het kind wil houden. Formulier toestemming tot erkenning voor geboorte (pdf 47 kB) Formulier toestemming tot erkenning na geboorte (pdf, 47 kB) Maak een afspraak voor: Erkenning kind Erkenning van een kind voor de geboorte Maak een afspraak. De biologische moeder moet schriftelijk toestemming geven of bij de erkenning aanwezig zijn. Wilt u dat uw kind de achternaam van de erkenner krijgt? Dan moet de biologische moeder bij de erkenning van het eerste kind aanwezig zijn. De gemeente maakt de erkenningsakte direct. Erkenning van een kind bij of na de geboorte Maak een afspraak. Is uw kind jonger dan 12 jaar? Dan moet de moeder schriftelijk toestemming geven. Is uw kind tussen 12 en 16 jaar? Dan is toestemming nodig van moeder en kind. Is uw kind 16 jaar of ouder? Dan is alleen toestemming nodig van uw kind. Uw kind moet bij de erkenning aanwezig zijn. Wilt u dat uw kind de achternaam van de erkenner krijgt? Dan moet de moeder bij de erkenning van het eerste kind persoonlijk aanwezig zijn. Wilt u een volgend kind dat uit dezelfde relatie geboren is, erkennen? Dan heeft u alleen schriftelijk toestemming van de moeder nodig. De gemeente maakt de erkenningsakte direct. Meenemen naar de afspraak Dit geldt alleen vanaf het tweede kind en als moeder niet meekomt op de afspraak: Een identiteitsbewijs van de moeder en de erkenner. Het formulier toestemming tot erkenning voor geboorte of het formulier toestemming tot erkenning na geboorte ingevuld en ondertekend door de biologische moeder. Als u, de erkenner of uw kind in het buitenland is geboren of niet de Nederlandse nationaliteit heeft, dan moet u misschien documenten uit het buitenland inleveren voordat u een afspraak kan maken voor de erkenning. Informeer welke documenten u nodig heeft voor erkenning. Bij erkenning na de geboorte: een identiteitsbewijs van uw kind als u dit heeft ; een geboorteakte van het kind als het niet in Vlaardingen is geboren. Kosten Geen Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturenvia vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-27
- Vreemdelingenpaspoort
Heeft u een geldige verblijfsvergunning, maar (nog) niet de Nederlandse nationaliteit? En krijgt u van uw land van herkomst geen reisdocument? Dan kunt u op afspraak een vreemdelingenpaspoort aanvragen. De aanvraag van een vreemdelingenpaspoort wordt in behandeling genomen. En na 2 tot 3 maanden krijgt u een antwoord of het reisdocument wel of niet wordt toegekend. U betaalt de kosten bij de aanvraag. Afspraak maken voor: Aanvraag vreemdelingenpaspoort Melding vermissing reisdocument Direct regelen Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (pdf, 49 kB) (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument (Engelstalig) (pdf, 668 kB) (Voor kinderen jonger dan 18 jaar.) Digitaal melding maken: vermissing reisdocument Eisen U heeft een geldige verblijfsvergunning. U heeft (nog) niet de Nederlandse Nationaliteit. U staat ingeschreven bij de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt bewijzen dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. Hoe werkt het Maak een afspraak. Vraag uw paspoort persoonlijk aan. Een medewerker neemt samen met u de aanvraag door. Daarna gaat de aanvraag naar de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en naar het ministerie van Buitenlandse Zaken. Na toestemming van de IND en het ministerie wordt het paspoort aangevraagd. Als het paspoort klaar is, krijgt u het afhaalbewijs toegestuurd. Kinderen tot 18 jaar waarvoor u een reisdocument aanvraagt, moeten zelf aanwezig zijn bij het aanvragen en bij het afhalen. Meenemen naar afspraak Alle reisdocumenten die in uw bezit zijn (geldig, verlopen of buitenlands). Uw geldige verblijfsvergunning. Bewijsstukken dat u geen reisdocument van een ander land kunt krijgen. 1 goedgelijkende pasfoto, niet ouder dan 6 maanden. Bekijk de fotomatrix (pdf, 421 kB) van 2020 of uw pasfoto voldoet aan de eisen. Voor kinderen jonger dan 18 jaar: Formulier schriftelijke toestemming afgifte reisdocument van de ouders of gezaghouder(s). Geldig identiteitsbewijs van de ouders of gezaghouder(s). Kosten en geldigheid Een vreemdelingenpaspoort kost € 65,70. Een spoedaanvraag is niet mogelijk. Hoe lang het paspoort geldig is, hangt af van hoe lang uw verblijfsvergunning geldig is. Het maximum is 5 jaar. Verlies of diefstal Is uw document gestolen of vermist? Dan kunt u aan de balie van het stadskantoor een verklaring van vermissing invullen. Deze verklaring is nodig om misbruik van uw oude reisdocument tegen te gaan en voor de aanvraag van een nieuw reisdocument. U kunt de melding digitaal doorgeven of op afspraak op het stadskantoor. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-12-31