Zoekresultaat 21 - 30 van 30 resultaten

  • Uittreksel uit Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

    Voor bepaalde instanties, zoals woningcorporaties en commerciële verhuurders, moet u aantonen dat u in de gemeente Aalsmeer ingeschreven staat. Dat doet u met een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Op het uittreksel staan uw naam, adres en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw BSN of nationaliteit.

  • Geheimhouding persoonsgegevens in de BRP

    In de Basisregistratie Personen (BRP) staan uw gegevens, net als die van alle andere inwoners van Nederland. Dit zijn gegevens zoals uw naam, adres, burgerlijke staat en nationaliteit. U kunt geheimhouding van uw gegevens aanvragen. Uw gegevens worden dan niet doorgegeven aan bepaalde organisaties.

  • Ouderlijk gezag en voogdij aanvragen

    Heeft u ouderlijk gezag of voogdij, dan mag u beslissingen nemen over een kind. Ouderlijk gezag krijgt u automatisch als u en de andere ouder getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Bent/heeft u dit niet, dan kunt u ouderlijk gezag online aanvragen bij de rechtbank. Voogdij aanwijzen kan ook via de rechtbank, of via uw testament.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG) aanvragen

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis, daarvoor moet de organisatie de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem. Kan de organisatie de aanvraag niet digitaal klaarzetten? Dan geven zij u een aanvraagformulier mee en kunt u op afspraak bij het raadhuis terecht.

  • Discriminatie melden

    In onze samenleving hoort iedereen gelijkwaardig behandeld te worden. Helaas is dat niet altijd het geval. Ervaart u discriminatie? Of ziet u dat iemand anders gediscrimineerd wordt? Meld het vandaag nog bij het meldpunt Discriminatie.nl. De medewerkers luisteren naar uw verhaal en zoeken samen met u naar de beste oplossing.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen Aalsmeer of komt u nieuw in Aalsmeer wonen? Geef uw adreswijziging online aan ons door. Verhuist u uit Aalsmeer naar een andere gemeente? Geef uw verhuizing dan door aan uw nieuwe gemeente. U wordt automatisch uitgeschreven uit Aalsmeer.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Iemand kan op uw adres ingeschreven staan terwijl deze persoon niet bij u woont. Dit kan invloed hebben op eventuele toeslagen die u krijgt. Of misschien pleegt deze persoon fraude. U kunt een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Wij onderzoeken dan of de mensen die staan ingeschreven op uw adres daar ook echt wonen.

  • Briefadres aanvragen

    Een briefadres is een adres waar u uw officiële post ontvangt, maar niet woont. Dit kan het adres van een vriend, kennis of familielid zijn. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres heeft door bijvoorbeeld een scheiding of als u in een zorginstelling verblijft. U moet zich inschrijven op het adres waar u verwacht de meeste tijd te verblijven. Dit hoeft dus niet uw eigen (huur)huis te zijn.

  • Criminaliteit en ondermijning melden

    Ziet u dat criminelen bedrijven en diensten misbruiken voor verboden activiteiten? Dit heet ondermijning. Heeft u een vermoeden van ondermijning? Meld het dan. Dit doet u bij de politie of via mail bij de gemeente.

  • Bezwaar maken tegen besluit

    Als u het niet eens bent met een gemeentelijk besluit kunt u daar bezwaar tegen maken en uitleggen waarom u dat doet. Dan wordt de zaak nog eens bekeken. Een besluit is bijvoorbeeld het wel of niet verlenen van een omgevingsvergunning voor uzelf of uw buren of het wel of niet krijgen van een uitkering of subsidie.