Zoekresultaat 21 - 30 van 40 resultaten

  • Kalender aangemelde evenementen

    Wilt u een evenement organiseren? Hiervoor heeft u toestemming nodig. U moet melding doen van het evenement en in bepaalde gevallen een evenementenvergunning aanvragen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina een evenement organiseren.

  • Regels, vergunningen en beleid

    De gemeente Tynaarlo vindt een goed ondernemersklimaat belangrijk. Daarom willen we ondernemers met elkaar in contact brengen en ondersteunen. Uiteraard moeten we plannen van ondernemers aan bestaande regels toetsen. Dat doen we zo helder en transparant mogelijk. Kijk zelf direct of u een vergunning nodig heeft voor uw plannen.

  • Rioolverstopping

    Loopt het afvalwater niet meer goed weg? Dan kan het zijn dat uw riool verstopt is. Als het riool op uw eigen grond is verstopt, dan moet u de verstopping zelf (laten) verhelpen. Een verstopping op grond van de gemeente wordt door ons verholpen.

  • Subsidie woningisolatie

    Woningeigenaren in Tynaarlo kunnen in het najaar van 2025 subsidie aanvragen om hun woning te isoleren. Het streven was om de regeling in het eerste kwartaal van 2025 open te stellen. Dat gaat niet lukken. 

  • Toestemming reisdocument voor kinderen tot 18 jaar

    Wilt u voor uw kind een paspoort of identiteitskaart aanvragen? Dan moeten beide ouders/gezaghouders hiervoor toestemming geven. U kunt dit vooraf digitaal aan ons doorgeven.

  • ID-kaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw ID-kaart ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een ID-kaart voor volwassenen is 10 jaar geldig, een ID-kaart voor jongeren (tot 18 jaar) is 5 jaar geldig.

  • Gevonden of verloren voorwerpen

    Heeft u iets verloren of gevonden? Dan kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Als u een verloren voorwerp heeft gevonden, bent u zelfs verplicht dit zo snel mogelijk te doen. Dat kan via de link hieronder. Denkt u dat uw voorwerp is gestolen? Doe dan altijd aangifte bij de politie. Verlies of diefstal van een identiteitskaart, rijbewijs of paspoort moet u eerst persoonlijk melden bij de gemeente. Van de gemeente ontvangt u dan een formulier waarmee u aangifte kunt doen bij de politie.

  • Actuele werkzaamheden

    In onze gemeente worden regelmatig werkzaamheden aan wegen uitgevoerd. De meeste daarvan besteden we als gemeente uit aan gespecialiseerde aannemers. Sommige kleine herstelwerkzaamheden doen we zelf. Wanneer een weg afgezet wordt, geven we met borden de omleidingsroutes aan. Een actueel overzicht van de meeste werkzaamheden aan de wegen vindt u op de speciale kaart van Drenthe. Meestal ontvangen de direct aanwonenden nadere informatie van de aannemer die het werk uitvoert.

  • Akte burgerlijke stand door bedrijven

    Bent u advocaat, notaris of werkt u bij een overheidsinstantie? En heeft u van een burger een kopie van een akte van de burgerlijke stand nodig? Dan kunt u met eHerkenning een afschrift van een akte van de burgerlijke stand aanvragen. Dit gaat sneller dan wanneer u het afschrift schriftelijk bij ons aanvraagt.

  • Verkeer in Ter Borch

    Op de Borchsingel zijn zes permanente telpunten aangebracht. Met deze telpunten registreren en meten we het verkeer 24 uur per dag, zeven dagen per week. We tellen het aantal voertuigen en we meten de gereden snelheden.