Zoekresultaat 31 - 33 van 33 resultaten

  • Bezwaar maken

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen 6 weken nadat het besluit bekend is gemaakt opgestuurd zijn. Deze 6 weken gaan in op de dag waarop het besluit is verstuurd of bekendgemaakt.  U moet in bezwaarschrift vermelden: Uw naam, adres en telefoonnummer  Datum waarop u het bezwaar schrijft  Tegen welk besluit u bezwaar maakt. Vermeld het liefst ook het zaaknummer Waarom u het niet eens bent met het besluit  Uw handtekening  Een vereniging of stichting moet ook een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel en de statuten meesturen Stuur uw bezwaarschrift naar:  BEL Combinatie T.a.v. Commissie bezwaarschriften Postbus 71 3755 ZH Eemnes Let op: bent u het niet eens met uw belastingaanslag of WOZ-waarde, dan kunt u hier bezwaar tegen indienen. Goed om te weten Een bezwaarschrift wordt door de Commissie bezwaarschriften behandeld Voordat de commissie adviseert, kan er een hoorzitting zijn. Hier kunt u dan uw bezwaar toelichten. Daarna wordt een besluit op uw bezwaarschrift genomen  Bent u het niet eens met de beslissing op het bezwaar, dan kunt u binnen 6 weken in beroep gaan. In de beslissing op het bezwaarschrift staat bij welke organisatie u in beroep kunt gaan U kunt geen bezwaar maken tegen een besluit waarin algemene regels zijn vastgesteld, zoals een verordening Het indienen van een bezwaarschrift maakt niet dat het bestreden besluit niet in werking treedt. Als u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, dan kunt u (als er een spoedeisend belang is) om een voorlopige voorziening vragen Verzoek om een voorlopige voorziening Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter als u de uitkomst van uw bezwaarschriftprocedure niet kunt afwachten vanwege een spoedeisend belang. Een verzoek aan de voorzieningenrechter kunt u alleen doen als er een bezwaar- of beroepsprocedure loopt en als er sprake is van een spoedeisende situatie. U kunt de voorlopige voorziening aanvragen bij de Rechtbank Midden-Nederland, Bestuursrecht, onder vermelding van Voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. De rechtbank brengt voor de behandeling van uw verzoek om een voorlopige voorziening griffiekosten bij u in rekening.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Let op: u kunt tussen 24 en 30 september gewoon een identiteitskaart (ID-kaart) aanvragen. De levertijd van een ID-kaart duurt alleen wat langer dan normaal. Op 30 september wordt er namelijk een nieuw model ID-kaart geintroduceerd. Dat gebeurt om de ID-kaart veilig en betrouwbaar te houden. Een identiteitskaart (ID-kaart) vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind ook aanwezig zijn. Voor het aanvragen van een ID-kaart maakt u een afspraak.  Meenemen Uw huidige ID-kaart. Als u een ID-kaart én een paspoort heeft, neemt u ze allebei mee. Ook als ze niet meer geldig zijn 1 officiële kleurenpasfoto die niet ouder is dan 6 maanden en voldoet aan de officiële eisen voor een pasfoto Kinderen tot 12 jaar hebben toestemming van beide ouders nodig. Vul het online toestemmingsformulier in. U heeft hier DigiD voor nodig Afspraak maken Ophalen ID-kaart  U kunt uw ID-kaart na 5 werkdagen tijdens openingstijden ophalen bij de BEL Combinatie in Eemnes. U hoeft geen afspraak te maken. ID-kaart kwijt of gestolen Als uw ID-kaart kwijt bent of deze is gestolen dan hoeft u niet eerst naar de politie. U kunt bij de gemeente een verklaring van verlies of diefstal ondertekenen. Ook als u uw ID-kaart in het buitenland bent kwijtgeraakt. Vermissing ID-kaart melden. U heeft DigiD nodig om u gestolen of kwijtgeraakte ID-kaart te melden.  Met spoed een ID-kaart nodig Maak voor 15.00 uur een afspraak als u met spoed een ID-kaart nodig heeft. U kunt de ID-kaart de volgende dag ophalen. U betaalt extra kosten voor het aanvragen van een ID-kaart met spoed.  Let op: vraagt u tussen 24 en 30 september met spoed een ID-kaart aan dan is de levertijd langer dan normaal. Op 30 september wordt er namelijk een nieuw model ID-kaart geintroduceerd. Dat gebeurt om de ID-kaart veilig en betrouwbaar te houden. Kosten   ID-kaart 18 jaar en ouder: € 75,80 (10 jaar geldig) ID-kaart jonger dan 18 jaar: € 40,90 (5 jaar geldig) Extra kosten voor het aanvragen met spoed € 57

  • Klacht over medewerker of bestuurder

    Als u vindt dat (een medewerker van) de gemeente of de BEL Combinatie u niet netjes heeft behandeld, dien dan een klacht in. Een klacht kan gaan over het gedrag van een medewerker of bestuurder. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet netjes te woord bent gestaan of als u geen reactie van hen heeft gekregen. Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken. Indienen U kunt uw klacht indienen via: E-mail: stuur een e-mail naar info@eemnes.nl Telefonisch bij de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 035 Aan de balie van het gemeentehuis of het kantoor van de BEL Combinatie Schriftelijk: stuur een brief naar: Gemeente Eemnes, t.a.v. Klachtencoördinator, Postbus 71, 3755 ZH Eemnes. Welke informatie hebben wij nodig Om uw klacht goed en snel te behandelen hebben wij van u nodig: Uw naam, adres, telefoonnummer en/of e-mailadres De datum waarop u de klacht indient Een omschrijving van de klacht (wat is er gebeurd, over wie of welk organisatieonderdeel klaagt u, op welke datum vond het voorval plaats). Afwijkende klachtenprocedures Voor klachten over deze onderwerpen zijn er aparte procedures: Klacht over (medewerker van) Maatschappelijke Zaken HBEL Klacht over aanbieder van zorg of hulp Klacht over jeugdhulp (via Jeugd en Gezinsteam Eemnes) Klacht ingediend en nu? Na ontvangst van uw klacht, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. U krijgt dan uitleg over wat wij met uw klacht gaan doen. Antwoord binnen 6 weken Binnen 6 weken handelen wij uw klacht af. Tenzij dit anders met u is afgesproken. Als wij meer dan 6 weken nodig hebben om uw klacht te beantwoorden, kunnen wij deze periode met 4 weken verlengen. Nationale ombudsman Wanneer u vindt dat uw klacht niet goed is afgehandeld, dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Jaaroverzicht Wilt u het jaaroverzicht van de Nationale ombudsman bekijken, stuur dan een e-mail naar onze klachtencoördinator via info@eemnes.nl. Wij sturen u dan het jaaroverzicht toe.  Jaarverslag van de klachtencoördinator In het jaarverslag van de klachtencoördinator staat welke klachten er bij de BEL Combinatie en bij de BEL-gemeenten zijn binnen gekomen. Bekijk het jaarverslag van 2023.