Zoekresultaat 31 - 40 van 66 resultaten

  • Rijbewijs

    Online verlengen Is uw huidige rijbewijs (bijna) verlopen? Vraag dan online een nieuwe aan binnen de gemeente waar u woont. Verlengen of een categorie toevoegen kan tegenwoordig sneller via de RDW, u hoeft dan slechts 1 keer naar het gemeentehuis te komen om het rijbewijs op te halen. Uw nieuwe rijbewijs ligt al na 2 werkdagen klaar. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. Verleng uw rijbewijs online Nieuw rijbewijs aanvragen Heeft u net uw rijexamen gehaald of is uw rijbewijs kwijt/gestolen? Voor een eerste aanvraag moet u wel een afspraak op het gemeentehuis maken. U kunt uw rijbewijs na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen. Wilt u uw rijbewijs niet online verlengen? Maak dan ook een afspraak. Maak een afspraak

  • Manifestatie organiseren

    Iedereen mag een manifestatie (demonstratie, betoging) organiseren op een openbare plaats in de gemeente Oldebroek. Dit geldt ook voor het houden van een openluchtbijeenkomst. U moet dit wel vooraf schriftelijk kenbaar maken aan de gemeente. Manifestatie doorgeven U kunt ook schriftelijk een manifestatie doorgeven (pdf, 540kb). Wanneer geeft u een manifestatie door? U moet een manifestatie of openluchtbijeenkomst schriftelijk kenbaar maken in de volgende gevallen:   De manifestatie of bijeenkomst is op een openbare plaats in de gemeente Oldebroek. Er is versterkte spraak en/of muziek. Er is sprake van belemmering van de doorgang voor verkeer en/of hulpdiensten. De kennisgeving doet u minimaal 2 dagen van te voren. Laat u versterkte spraak en/of muziek horen? En wordt de doorgang voor verkeer en/of hulpdiensten belemmerd? Dan moet u tenminste 8 weken van te voren een kennisgeving indienen.

  • Inlichtingen aangekochte woning

    U heeft een brief ontvangen met de vraag om informatie te geven over de aankoop van uw woning. Wij hebben uw informatie nodig om een goede marktanalyse uit te voeren. Waarde van woningen nauwkeurig bepalen De Wet WOZ verplicht ons om een marktanalyse te doen. We onderzoeken alle verkochte woningen, omdat we de WOZ-waarde bepalen aan de hand van verkoopcijfers. Met behulp van een vragenlijst onderzoeken we hoe de verkoop van een woning is verlopen. We bekijken ook of de gegevens die gebruikt zijn nog correct zijn. Het bouwjaar, oppervlakte en het onderhoud van de woning. U bent volgens de Wet WOZ verplicht om hieraan mee te werken. Vragenformulier online invullen Wij vragen u de vragenlijst over uw gekochte woning in te vullen. Na het invullen van de gegevens ontvangt u een bevestiging op het door u opgegeven e-mailadres. Formulier aankoop woning invullen

  • Gladheidbestrijding

    In de winterperiode neemt de gemeente maatregelen om gladheid op openbare wegen te bestrijden. De gemeente strooit niet altijd alle openbare wegen en fietspaden. Er is een onderscheid in wegen met hoge en lage prioriteit. Het strooien van trottoirs is een verantwoordelijkheid van inwoners en instellingen. Wilt u weten wanneer de gemeente gaat strooien? Volg dan ons Twitteraccount. We plaatsen een Tweet wanneer er een strooiactie is. Gladheidbestrijding De gemeente heeft alle openbare wegen en fietspaden verdeeld in strooiroutes: A-routes, B-routes en subroutes. Iedere route heeft een andere prioriteit bij de gladheidbestrijding. A-routes: dit zijn de belangrijke wegen in en tussen de dorpskernen van de gemeente. Deze routes hebben de hoogste prioriteit bij de gladheidbestrijding. Deze routes kunnen uit voorzorg worden gestrooid. Als het nodig is, gebeurt het strooien verdeeld over de hele dag en nacht.  B-routes: deze wegen worden gestrooid bij gladheid die langdurig aanhoudt. Het strooien gebeurt tussen 05.00 uur en 24.00 uur.  Subroutes: deze wegen worden alleen gestrooid bij uitzonderlijke omstandigheden. Bijvoorbeeld bij ijzel en zware sneeuwval. En wanneer A-routes en B-routes helemaal schoon zijn. Strooien gebeurt dan tussen 07.00 en 18.00 uur. Strooien trottoirs De gemeente strooit de trottoirs niet. Inwoners en instellingen zijn zelf verantwoordelijk voor het begaanbaar houden van de trottoirs. Verkoop strooizout Strooizout is te koop bij verschillende lokale winkeliers. De gemeente verstrekt geen strooizout aan particulieren. Meer informatie Voor meer informatie over gladheidbestrijding kunt u contact opnemen met de gemeente via tel. 0525 63 82 00

  • Echtscheiding of geregistreerd partnerschap beĆ«indigen

    Bent u zojuist gescheiden? Is uw huwelijk ontbonden of uw partnerschap beëindigd? Bij een echtscheiding moet de uitspraak van de rechtbank binnen 6 maanden bij de gemeente worden ingeleverd waar uw huwelijk is gesloten. Bij het beëindigen van een geregistreerd partnerschap moet dit binnen 3 maanden worden ingeleverd bij de gemeente waar het partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor u.

  • Trouwen op een andere locatie

    In de gemeente Oldebroek zijn een aantal vaste locaties waar u kunt trouwen of een geregistreerd partnerschap kunt vastleggen. Wilt u liever trouwen of een partnerschap registreren op een andere locatie? Dan kunt u dit aanvragen bij de gemeente. Dien de aanvraag uiterlijk 12 weken voor het huwelijk of de partnerschapsregistratie in. Verzoek aanwijzing eenmalige trouwlocatie - eigenaar locatie (pdf, 488kb) Verzoek aanwijzing eenmalige trouwlocatie - geen eigenaar locatie (pdf, 491kb)

  • Afvalkalender

    Wilt u weten wanneer uw afval wordt opgehaald? Kijk dan op de digitale afvalkalender. Afvalkalender bekijken Afvalwijzer-app U kunt ook de Afvalwijzer-app downloaden op uw smartphone of tablet. U krijgt dan automatisch een herinnering wanneer u uw container buiten moet zetten. Bij een jaarwisseling is het nodig dat u de app ververst. Zo krijgt u de update voor het nieuwe jaar. Papieren afvalkalender Liever een papieren afvalkalender? Download de afvalkalender voor 2024 (pdf, 312kb), u kunt deze vervolgens printen. U kunt ook een papieren kalender bij het gemeentehuis ophalen.

  • Aangifte doen van overlijden

    Als iemand overlijdt, moet dat binnen 6 werkdagen worden aangegeven bij de gemeente waar de persoon is overleden. Meestal doet de uitvaartverzorger dit. Maar ook nabestaanden kunnen aangifte van overlijden doen bij de afdeling Burgerzaken. U maakt hiervoor een afspraak bij de gemeente. Aangifte door uitvaartondernemer Als uitvaartondernemer kunt u online aangifte doen van overlijden. Bent u nog niet bekend als uitvaartondernemer in de gemeente Oldebroek? Dan moet u zich eerst registreren via het formulier Registratie uitvaartondernemer. Wij voegen uw gegevens zo snel mogelijk toe, zodat u alsnog online aangifte kunt doen. U ontvangt een mail als uw gegevens zijn toegevoegd. Overlijdensaangifte met eHerkenning

  • Subsidie inheemse erfbeplanting

    Particulieren en bedrijven in het buitengebied van de gemeente Oldebroek kunnen een subsidie aanvragen om meer inheemse beplanting op het erf te planten. Onder inheemse beplanting vallen plantensoorten die van nature in deze streek voorkomen. Met deze subsidieregeling wil de gemeente samen met u het landschap, de natuur en de cultuurhistorie verbeteren. Het subsidiebedrag is 50% van de gemaakte kosten, tot een maximum van € 250,-. U mag maximaal 1 aanvraag per perceel indienen.  Subsidie inheemse erfbeplanting aanvragen U kunt ook schriftelijk subsidie inheemse erfbeplanting aanvragen (pdf, 44kb).

  • Vuurwerk afsteken

    Inwoners mogen vuurwerk afsteken tijdens de jaarwisseling. Dit mag tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. Het gaat hier alleen om consumentenvuurwerk, niet om professioneel vuurwerk. Vuurwerkbedrijven mogen consumentenvuurwerk ook afsteken buiten de jaarwisseling. U heeft dan een toepassingsvergunning nodig. Daarnaast moet u elke keer dat u vuurwerk gaat afsteken een melding doen bij de gemeente (minder dan 200 kilo vuurwerk) of een ontbrandingstoestemming aanvragen bij de provincie (meer dan 200 kilo vuurwerk). U heeft de toepassingsvergunning ook nodig voor het afsteken van groot vuurwerk. Bijvoorbeeld bij evenementen. Hiervoor wordt professioneel vuurwerk gebruikt. Daarin zit meer kruit dan in gewoon vuurwerk.