Zoekresultaat 41 - 49 van 49 resultaten

  • Paspoort of identiteitskaart verloren of gestolen

    Bent u uw paspoort of identiteitskaart verloren of is deze gestolen? U kunt dan een verklaring van verlies of diefstal tekenen bij de gemeente. Is uw paspoort gestolen en moet u de volgende dag op reis? Een nieuw paspoort aanvragen kost zeker 24 uur. Misschien komt u in aanmerking voor een nooddocument van de Koninklijke Marechaussee. Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijtgeraakt in het buitenland? Doe direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag om een bewijs daarvan. Vraag ook een nieuw of tijdelijk reisdocument aan bij een Nederlandse ambassade of consulaat. Vermissing reisdocument online melden met DigiD

  • Geheimhouding persoonsgegevens BRP

    U kunt de gemeente vragen uw gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet door te geven. Uw gegevens blijven dan geheim voor bepaalde organisaties. Dat is bijvoorbeeld nodig als u in een blijf-van-mijn-lijfhuis verblijft.  Wilt u niet dat anderen uw persoonsgegevens krijgen? Vraag de gemeente om uw gegevens niet door te geven (geheimhouding). De geheimhouding geldt voor alle gegevens uit de BRP.  Heeft een organisatie uw gegevens nodig voor het uitvoeren van haar taak? Bijvoorbeeld voor het innen van belasting of betalen van uw pensioen, dan moet de gemeente uw gegevens doorgeven. Uw gegevens blijven dan niet geheim, ook al heeft u dit aangevraagd. In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. Dit zijn gegevens zoals uw naam, adres, burgerlijke staat en nationaliteit. Uw eigen gegevens kunt u inzien via MijnOverheid.nl. Of bij de gemeente waar u woont. Kijk voor meer informatie op Rijksoverheid.nl.Nu online geheimhouding van persoonsgegevens aanvragen met uw DigiD

  • Aangifte adoptie

    Wanneer u van plan bent een kind te adopteren dan zijn er 2 mogelijkheden: U wilt een buitenlands kind adopteren.Neem dan contact op met de afdeling Adoptievoorzieningen van stichting Fiom. U wilt een Nederlands kind adopteren, bijvoorbeeld het kind van uw huidige partner.Neem dan contact op met een advocaat. Nadat de rechtbank de adoptie heeft uitgesproken krijgt de gemeente automatisch bericht van de rechtbank. Heeft u een kind geadopteerd uit het buitenland? Dan moet u uw adoptiekind binnen 5 dagen na aankomst in laten schrijven bij de gemeente. Heeft u een Nederlands kind geadopteerd en staat uw kind nog niet ingeschreven op uw adres? Dan moet u uw kind inschrijven bij de gemeente. In Nederland kunt u alleen kinderen onder de 18 jaar adopteren. Alleen in heel speciale gevallen kunnen volwassenen geadopteerd worden.

  • Hulp bij schulden

    Heeft u schulden en heeft u problemen met afbetalen? Zorg ervoor dat het niet erger wordt. Zoek samen met de gemeente naar een oplossing. Dit kan zijn een adviestraject of een minnelijke schuldregeling. Lukt dat niet meer of willen uw schuldeisers niet meewerken? Dan is wellicht wettelijke schuldhulp een mogelijkheid. Zo zoekt u samen naar een duurzame oplossing voor uw schulden. Houd er wel rekening mee dat u langere tijd van weinig geld moet rondkomen.

  • Adresonderzoek aanvragen

    Een adresonderzoek is een administratief onderzoek. De gemeente onderzoekt of de mensen die ingeschreven staan op het adres daar ook wonen. Het is belangrijk dat deze gegevens kloppen. Staat er iemand op uw adres ingeschreven terwijl hij niet bij u woont? Dan kunt u misschien geen huurtoeslag krijgen. Ook kan een persoon die onterecht op een adres staat ingeschreven fraude plegen. Bijvoorbeeld door toeslagen aan te vragen. Instanties kunnen ook om een adresonderzoek vragen als zij adresgegevens uit de basisregistratie personen gebruiken.Nu een afspraak maken bij de gemeente

  • Uittreksel BRP aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een uittreksel. Hierop staan onder andere uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en huidige adres. Instanties kunnen om een uittreksel uit de BRP vragen. U kunt bijvoorbeeld aan een woningstichting laten zien dat u ingeschreven staat bij de gemeente.Nu online uw uittreksel BRP aanvragen Bent u een advocaat of notaris? Nu online een uittreksel BRP aanvragen als bedrijf

  • Sportaccommodaties en velden huren

    Sporthal De Eendracht Sporthal De Brug Eendracht 1 Van Wassenaerstraat 9 3641 ML Mijdrecht 3641 BC Mijdrecht Incidenteel tarief per uur 2024: € 28,75 Incidenteel tarief per uur 2024: € 16,45 Seizoenstarief 2023-2024 per uur laag:  € 602,61 Seizoenstarief 2023-2024 per uur laag:  € 411,96 Seizoenstarief 2023-2024 per uur hoog:  € 1.052,63 Seizoenstarief 2023-2024 per uur hoog:  € 602,59 T. 0297 29 16 16 T. 0297 29 16 16   *seizoen tarief per uur laag = maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag t/m 18.00 uur *seizoen tarief per uur hoog = maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag vanaf 18.00 uur en zaterdag en zondag De Eendracht of De Brug reserveren? Stuur een e-mail naar Gert-Jan Berkelaar Sporthal Willisstee (Stichting Dorpscentrum Wilnis) Pieter Joostenlaan 243648 XR WilnisTelefoon:  0627 488 285  Website: www.willisstee.nl Mailadres: info@willisstee.nl Sporthal De Boei (Stichting Ons Dorpshuis) Kerklaan 323645 EV VinkeveenTelefoon:  0297 261734 Website: www.deboeivinkeveen.nl Mailadres: info@deboeivinkeveen.nl Sporthal Het Sporthuis Abcoude (Calypso Sport) Geinplein 31391 JN AbcoudeTelefoon: 0294-745360 Website: Welkom bij Calypso Sport - Calypso Sport Mailadres: info@calypsosport.nl Sporthal De Phoenix (Laco De Ronde Venen) Hoofdweg 853641 PR MijdrechtTelefoon: 0297 25 65 86 Website: Mijdrecht - Laco Mailadres: mijdrecht@laco.eu Sportzaal De Springbok (Stichting Gemeenschapshuis De Hoef) Oostzijde 61a1426 AG De HoefTelefoon: 0297-593476 Website: Dorpshuis De Springbok – Dorpshuis De Springbok in De Hoef Mailadres: info@dorpshuisdespringbok.nl Sportzaal De Vijf Bogen (Stichting Dorpshuis Baambrugge Prinses Margrietstraat 101396 JX BaambruggeTelefoon: 0294 - 29 19 55 Website: De 5 bogen | Dorpshuis BaambruggeMailadres: reserveren@de5bogen.nl Veenweidebad (Optisport De Ronde Venen) Ontspanningsweg 13641 SV MijdrechtTelefoon: 0297-256589 Website: www.optisport.nl/veenweidebadMailadres: derondevenen@optisporthealthclub.nl Zwembad Het Sporthuis Abcoude (Calypso Sport) Geinplein 31391 JN AbcoudeTelefoon: 0294-745360 Website: Welkom bij Calypso Sport - Calypso SportMailadres: info@calypsosport.nl Sportvelden Sportcomplexen/sportvelden zijn onder meer aanwezig in: Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis. Heeft u interesse in het huren van een sportveld? Neem dan contact op met de gemeente. Telefoon: 0297 29 16 16 Mailadres: vastgoed@derondevenen.nl

  • Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan

    Er is in Nederland geen verschil meer tussen een huwelijk en een geregistreerd partnerschap. Bij de huwelijksceremonie moet het ja-woord gegeven worden, bij een geregistreerd partnerschap is dat niet verplicht. De gang van zaken op de grote dag is verder precies hetzelfde, dit geldt ook voor de kosten. Het huwelijk wordt wereldwijd erkend, een geregistreerd partnerschap wordt niet in alle landen geaccepteerd. Als u gaat trouwen, meldt u uw trouwplannen bij de gemeente waar u de ceremonie wilt laten plaatsvinden. U kunt uw trouwplannen al 1 jaar voor uw trouwdag melden. De laatste mogelijkheid is 2 weken voor uw huwelijk. De gemeente controleert of u met elkaar mag trouwen. Maar let op: Moet u bij de gemeente documenten aanleveren die uit het buitenland komen? Houdt u er rekening mee dat 2 weken dan te kort kunnen zijn. Verschillende ceremonies Er moeten minimaal 2 en maximaal 4 getuigen aanwezig zijn als u elkaar het jawoord geeft. De getuigen moeten meerderjarig zijn. Hieronder vindt u de verschillende mogelijkheden voor ceremonies. Kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap Minstens één van de partners moet wonen in gemeente De Ronde Venen. Een kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap is mogelijk op donderdagochtend om 09.00 uur of 09.30 uur. De duur van de ceremonie is maximaal 10 minuten. Er is geen persoonlijke toespraak van de ambtenaar van de burgerlijke stand. Bij deze ceremonie mogen alleen het (bruids) paar en de getuigen (minimaal 2, maximaal 4) aanwezig zijn. Bescheiden ceremonie huwelijk/geregistreerd partnerschap Deze ceremonie is mogelijk op vrijdagochtend om 10.00 uur of 11.00 uur. Het maximaal aantal aanwezigen is 20 personen (inclusief bruidspaar, getuigen en kinderen, ongeacht de leeftijd). De duur van de ceremonie is maximaal 15 minuten. U kunt geen voorkeur opgeven voor de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand. Er is geen persoonlijke toespraak van de (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand. Uitgebreide ceremonie huwelijk/geregistreerd partnerschap Deze ceremonie is mogelijk van maandag t/m zaterdag in de trouwzaal van het gemeentehuis of op een andere officiële huwelijkslocatie. U kunt ook een eigen locatie eenmalig als huwelijkslocatie laten aanwijzen. Hier zijn extra kosten aan verbonden. Vanaf 1 januari is deze ceremonie ook mogelijk op zondag bij de volgende externe locaties: Cafe/Restaurant Bon, Fort Nigtevecht, Villa Oldenhoff, Hampshire hotel Meesters, Klinkhamer Rederij, Leonardo hotel, Oude Parochiehuis, Partycentrum de Vink, de Willisstee, Wander Island en Vinkeveen haven (zeilschool) Bij de ceremonie in de trouwzaal van het gemeentehuis mogen maximaal 70 personen aanwezig zijn (inclusief bruidspaar, getuigen en kinderen, ongeacht de leeftijd). De duur van de ceremonie is maximaal 45 minuten. U kunt een voorkeur opgeven voor de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (babs) De babs houdt een persoonlijke toespraak en neemt hiervoor tijdig contact met u op. Sinds 1 januari 2018 trouwt u automatisch in beperkte gemeenschap van goederen. Wij brengen administratiekosten in rekening als u uw huwelijk / geregistreerd partnerschap annuleert, nadat de melding voorgenomen huwelijk / geregistreerd partnerschap heeft plaatsgevonden. Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan online melden met DigiD

  • Meldpunt huurklachten

    De regels De gemeente kan een  verhuurder (of verhuurbemiddelaar) verplichten om de woning volgens de regels te verhuren. Werkt de verhuurder (of verhuurbemiddelaar) niet mee? Dan kan de gemeente actie ondernemen, bijvoorbeeld door het geven van een boete.  De regels waar verhuurders of verhuurbemiddelaars zich aan moeten houden zijn:  Niet discrimineren bij het toewijzen van een woning en de manier waarop woningen toegewezen worden moet te controleren zijn.  De huurder mag niet bedreigd worden.  De waarborg die de huurder betaalt, mag vanaf 1 juli 2023 niet hoger zijn dan het bedrag van 2 maanden huur. Voor deze datum is een waarborg van het bedrag van 3 maanden huur toegestaan.  De waarborg moet binnen 14 dagen na het einde van de huurcontract aan huurder worden terugbetaald.  Sinds 1 juli 2023 is de verhuurder verplicht de afspraken met de huurder vast te leggen in een huurcontract.  De verhuurder (of verhuurbemiddelaar) moet de huurder informeren over zijn rechten en plichten.  Er mogen geen onredelijke servicekosten worden berekend Er mogen geen  dubbele bemiddelingskosten worden berekend Bent u verhuurder (of verhuurbemiddelaar) en tegelijk werkgever van een buitenlandse werknemer dan moeten het huurcontract en het arbeidscontract 2 aparte contracten zijn.   Lees meer over deze regels op de website van de Rijksoverheid. Houdt een verhuurder of verhuurbemiddelaar zich niet aan bovenstaande regels, dan kunt u een klacht indienen.  Voordat u een klacht indient  Voordat u een klacht indient, zijn er een aantal dingen die u zelf eerst kunt doen: Ga in gesprek met uw verhuurder om te kijken of jullie er samen uitkomen.  Houd problemen met huur bij en leg vast wat er volgens u niet goed gaat. Maak foto’s of filmpje bij begin en einde van de periode waarin u de woning huurt. Dit voorkomt onduidelijkheid achteraf.  Houdt voor u zelf ongewenst gedrag van uw verhuurder (of verhuurbemiddelaar) bij. Denk hierbij aan schelden, bedreigen of onverwacht uw woning binnenkomen. Noteer dit met datum en tijd.  Bewaar berichten zoals e-mails, brieven en neem telefoongesprekken op.  Vraag jaarlijks een schriftelijk overzicht van de servicekosten. De verhuurder moet elk jaar vóór 1 juli de servicekosten verrekenen op basis van het werkelijke verbruik van het voorgaande jaar. Op die manier weet u wat u kunt verwachten.  Vraag schriftelijk om een oplossing. Stuur uw verhuurder een brief of e-mail om de problemen aan te kaarten. Als de verhuurder niet reageert, heeft u schriftelijk bewijs dat u hebt geprobeerd het op te lossen.