Zoekresultaat 41 - 45 van 45 resultaten
- Briefadres aanvragen
Als u geen woonadres heeft kunt u een briefadres aanvragen. Een briefadres is het adres van een bekende. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. Verklaring toestemming briefadres (pdf, 254kb)
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-10
- Bouwkavels
Er zijn diverse woningbouwlocaties en bedrijventerreinen binnen de gemeente Elburg. Voor informatie over beschikbare bouwkavels voor woningen kunt u kijken op de pagina Projecten in de gemeente Elburg. Voor beschikbare kavels voor bedrijven kunt u kijken op de pagina Bedrijventerreinen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-09
- Reststroken grond aankopen
In bepaalde gevallen is het mogelijk om een reststrook gemeentegrond grenzend aan uw woonperceel te kopen. Aanvraag aankoop reststrook grond Bij het aankoop verzoek dient u een duidelijke tekening toe te voegen waarop de strook grond staat aangegeven en een foto van de huidige situatie. Zorg dat u deze bijlages digitaal hebt opgeslagen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-09
- WOZ-beschikking (Wet waardering onroerende zaken)
Eigenaren van een woning, pand of perceel krijgen een WOZ-beschikking toegestuurd. In deze beschikking staat de waarde van uw pand of uw stuk grond. WOZ staat voor waardering onroerende zaken. De WOZ-waarde wordt gebruikt om de waterschapsbelasting, onroerendezaakbelasting en het eigenwoningforfait te berekenen. Ook huurders krijgen een WOZ-beschikking. De hoogte van de WOZ-waarde heeft namelijk invloed op de hoogte van de huurprijs. De waarde van uw huis of stuk grond kan veranderen. Bijvoorbeeld door een verbouwing of door afbraak. Wilt u weten hoe wij de WOZ-waardering vasttstellen Vraag dan een taxatieverslag aan. Wanneer er veranderingen aan de woning plaatsvinden hebben deze pas gevolgen voor de volgende waardering.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-12
- Kwijtschelding heffingen
Als u de gemeentelijke heffingen niet kunt betalen, kan de gemeente misschien uw heffing kwijtschelden. U hoeft de heffing dan niet te betalen. Soms krijgt u alleen kwijtschelding voor een deel van de heffing. U betaalt dan minder. De gemeente houdt rekening met uw inkomen, uitgaven en bezittingen. Na ontvangst van uw aanslag kunt u de kwijtschelding binnen 6 weken aanvragen. Als u ZZP-er bent of een eigen bedrijf heeft en uw inkomen ligt op bijstandsniveau of lager, dan kunt u kwijtschelding aanvragen. Kwijtschelding kan alleen voor privéaanslagen aangevraagd worden en niet voor zakelijke aanslagen. Kwijtschelding aanvragen Automatische kwijtschelding Heeft u dit jaar recht op kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en blijft uw (financiële) situatie gelijk? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor automatische kwijtschelding. U hoeft dan niet elk jaar een aanvraag in te dienen. U moet de gemeente wel toestemming geven om uw gegevens automatisch te controleren. Het gaat dan om de gegevens van het UWV, RDW en Belastingdienst. Er wordt geen kwijtschelding toegekend: Als u een auto of motor bezit die meer waard is dan € 3.350,-. Tenzij de auto of motor om medische redenen of beroep onmisbaar is. Als u een eigen woning bezit waarvan de waarde hoger is dan de verschuldigde hypotheek. Vanaf 1 januari 2024 wordt er geen kwijtschelding meer verleend voor een extra container. Kostendelersnorm Bij het beoordelen van uw aanvraag is de kostendelersnorm van toepassing. De reden is dat u de woonkosten met meerdere personen kunt delen. Op Rijksoverheid.nl leest u meer over de kostendelersnorm. Door de kostendelersnorm kan het zijn dat u niet in aanmerking komt voor volledige of gedeeltelijke kwijtschelding. Beslissing op uw aanvraag Als uw aanvraag in behandeling is, ontvangt u automatisch uitstel van betaling. We proberen om binnen 3 maanden op uw aanvraag te beslissen. Lukt het niet om uw aanvraag binnen deze termijn te beoordelen, dan mag de gemeente de termijn één keer verlengen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-11-07