Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 51 - 60 van 60 resultaten
- Plaagdierbeheersing
Als u plaagdieren ziet, dan meldt u dit bij de gemeente via telefoonnummer (0341) 359 611. Op werkdagen bellen wij u binnen 24 uur voor het maken van een afspraak. Advies door onze professionele bestrijders is gratis. U kunt ook een particuliere bestrijder bellen. Ook zijn er bestrijdingsmiddelen te koop bij dierenspeciaalzaken of drogisterijen. Lees wel eerst goed de gebruiksaanwijzing. Hebt u specifieke vragen over plaagdieren? Bel met het Kennis- en Adviescentrum Dierplagen (KAD) in Wageningen, via telefoonnummer (0317) 419 660. Kijk voor meer informatie op de website van het Kennis- en Adviescentrum Dierplagen (KAD). Wespen Wespennesten leveren geen gezondheidsrisico’s op bij inwoners. Het is daarom geen taak van de gemeente om deze bij inwoners thuis weg te halen. Bovendien zorgt dit voor ongewenste concurrentie tussen de gemeente en bedrijven die de wespen kunnen bestrijden. Dit mag niet volgens de Wet Markt en Overheid. Heeft u last van een wespennest bij u thuis? Neem dan contact op met een wespenbestrijder bij u in de buurt. Wilt u gratis advies bij overlast van plaagdieren? Neem contact op met de gemeente via telefoonnummer (0341) 359 611. Opgeleide medewerkers geven u hierover gratis advies. Bijen en hommels Hebt u (over)last van bijen? Kijk op de website van bijenhouders voor een imker bij u in de buurt. Een imker komt de bijenzwerm bij u ophalen. Hommels worden niet bestreden, omdat het een beschermde diersoort is. Muizen en ratten Muizen en ratten in en om uw woning of bedrijf kunnen schade aanrichten. Behalve knaagschade aan levensmiddelen, isolatiematerialen, leidingen en kabels (met als gevolg storing en kortsluiting), brengen muizen en ratten ook risico’s voor de volksgezondheid met zich mee. Voor advies over muizen en het bestrijden van ratten belt u de gemeente via telefoonnummer (0341) 359 611. Voor particulieren is bestrijding van ratten gratis. Het bestrijden van muizen doet de gemeente alleen bij een muizenplaag. Muskusratten Heeft u overlast door muskusratten? Bel dan (030) 634 5700 of stuur een e-mail naar muskusrattenbestrijding@hdsr.nl. Vleermuizen en steenmarters Dit zijn beschermde dieren en mogen niet worden bestreden.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-03-25
- Vrijwilligerswerk
Als u tijd over heeft en graag anderen helpt, kunt u vrijwilligerswerk doen. Vrijwilligerswerk is werk waar u geen geld voor krijgt. De gemeente steunt en moedigt dit werk aan. Bent u voor lange tijd werkloos? U kunt in aanmerking komen voor sociale activering. Dit betekent dat u uw uitkering krijgt en vrijwilligerswerk mag doen. Zoek vrijwilligerswerk op www.vrijwilligerswerk.nl. Vrijwilligersverzekering Vrijwilligers zijn onmisbaar in de samenleving. Zonder hun inzet zijn veel activiteiten niet mogelijk. Belangrijk werk dat soms risico's met zich meebrengt en waarbij het kan gebeuren dat er iets mis gaat. De gemeente Putten heeft daarom een collectieve vrijwilligersverzekering afgesloten. Alle vrijwilligers in de gemeente Putten zijn automatisch verzekerd. Dekking De gemeente Putten heeft de verzekering afgesloten bij Centraal Beheer Achmea. Iedere vrijwilliger die 'onverplicht en onbetaald' werk doet voor anderen en/of de samenleving met maatschappelijk belang is verzekerd. Dit geldt niet voor vrijwilligers bij de politie en brandweer. Iedereen is automatisch verzekerd voor: Ongevallen Schade/verlies persoonlijke eigendommen Aansprakelijkheid Rechtsbijstand verkeersaansprakelijkheid Meer hierover en informatie over de verzekerde bedragen vindt u in de brochure het dekkingsoverzicht Vereniging Nederlandse Gemeenten. Schade melden Heeft u schade gehad tijdens vrijwilligerswerk? Meld dit eerst bij uw eigen verzekering of de verzekering van de organisatie waarvoor u vrijwilligerswerk doet. Als die de schade niet betalen, kunt u uw schade aangeven bij de vrijwilligersverzekering van de gemeente Putten. Schade die u hebt ondervonden tijdens het doen van uw vrijwilligerswerk meldt u via een schade aangifteformulier. U vult het in en mailt het naar info@putten.nl. De gemeente doet een eerste beoordeling. Daarna wordt de schade gemeld bij de verzekeraar die de zaak verder met u afhandelt. Heeft u vragen? Belt u Centraal Beheer gerust via (055) 579 8359, keuze 3. Of mail uw vraag naar overheid.zorg.onderwijs@centraalbeheer.nl. Zij helpen u graag. U kunt ook de gemeente bellen: (0341) 359 750 of (0341) 359 753.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-01-08
- Kopie aanslag gemeentelijke belastingen
Wilt u een kopie van uw aanslagbiljet gemeentelijke belastingen? Dat is op verschillende manieren te regelen. Online bekijken met DigiD U kunt de aanslagbiljetten van voorgaande jaren digitaal opzoeken. Het aanslagbiljet van 2024 kunt u vanaf eind februari inzien. U hebt hiervoor wel een DigiD nodig. Heeft u geen DigiD? U vraagt een DigiD aan via www.digid.nl. Let op: u krijgt alleen toegang via DigiD als de aanslag op uw naam staat. Aanslagbiljet gemeentelijke belastingen online inzien via DigiD Verzoek opsturen Heeft u (nog) geen DigiD? Vraag online een kopie van het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen aan. Ontvang deze via e-mail of post. Verzoek toezending kopie aanslagbiljet online aanvragen Het is ook mogelijk om via onderstaand telefoonnummer een kopie van het aanslagbiljet gemeentelijke belastingen aan te vragen.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2023-12-27
- Ledensubsidie
De ledensubsidie gemeente Putten is voor sportverenigingen en voor andere verenigingen. Sportverenigingen kunnen voor leden onder de 18 jaar en voor leden met een lichamelijk of verstandelijke beperking subsidie aanvragen. Andere verenigingen kunnen voor leden onder de 18 jaar en voor leden met de pensioen leeftijd subsidie aanvragen. Tot en met 30 september 2024 kon u de de subsidie aanvragen. In 2025 zetten wij de aanvraag weer open.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-10-07
- Recreatie-inrichting exploiteren
Wie een recreatiebedrijf gaat runnen, moet dat doorgeven aan de gemeente. Gaat u binnenkort bijvoorbeeld een camping, strandtent of hotel beginnen of overnemen? Meld uw bedrijf binnen 3 dagen schriftelijk bij de gemeente. Zorg wel dat de vereiste kampeervergunning of alcoholwetvergunning in orde zijn.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-02-06
- Aanplakzuilen
Er zijn 3 plakzuilen in Putten geplaatst. De plakzuilen staan op de volgende locaties: Tussen de Harderwijkerstraat en de parkeerplaats van Stroud. In de groenstrook. Tussen de Engweg en de parkeerplaats voor het gezondheidscentrum. In de groenstrook. In de Achterstraat ter hoogte van nummer 77. Voorwaarden Op de plakzuilen kunt u meningsuitingen en bekendmakingen plakken. De zuilen zijn niet bedoeld voor handelsreclame. Het is verboden op andere locaties uitingen aan te plakken. Doet u dit wel, dan riskeert u een boete. De zuilen krijgen 4 keer per jaar een schoonmaakbeurt. Dit gebeurt in de volgende weken: 15, 27, 39 en 51.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-03-07
- Bekostigen leerlingenvervoer 2024/2025
Alle kinderen van 5 tot 16 jaar die in Nederland wonen zijn leerplichtig. Ieder kind heeft recht op onderwijs. Als ouder of verzorger moet u er zelf voor zorgen dat uw kind iedere dag op school komt. U bent altijd zelf verantwoordelijk voor het schoolbezoek van uw kind. Meestal is dat geen probleem, maar soms is het vervoer naar school ingewikkeld. Bijvoorbeeld omdat uw kind niet zelfstandig naar school kan gaan met de fiets of het openbaar vervoer. Woont u met uw kind(eren) in de gemeente Putten en geldt dit voor uw kind? Dan heeft u mogelijk recht op een vergoeding voor leerlingenvervoer. Bekostigen leerlingenvervoer 2024/2025 online aanvragen via DigiD U moet een aantal bewijsstukken bijvoegen Als u een aanvraag indient, moet u een aantal bewijsstukken bijvoegen. Als u de aanvraag online doet, moet u de bewijsstukken digitaal hebben. Wij hebben de volgende bewijsstukken nodig: Een inkomensverklaring over het jaar 2022 van de Belastingdienst (alleen nodig bij (speciaal) basisonderwijs). Kopie van een toelaatbaarheidsverklaring speciaal basis onderwijs of (voortgezet) speciaal onderwijs. Het kan zijn dat u de verklaring nog niet heeft. Wilt u ervoor zorgen dat wij deze uiterlijk 1 juli 2024 hebben? Een (medische) verklaring noodzaak aangepast vervoer. Een kopie van de bankpas waarop een eventuele vergoeding moet worden uitbetaald.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-05-07
- Nadeelcompensatie, schadevergoeding (Planschade)
Het kan gebeuren dat besluiten van de overheid (gemeente) schade voor derden veroorzaakt. Besluiten zijn dan bijvoorbeeld het verlenen van een omgevingsvergunning of het stellen van regels in een Omgevingsplan. De nadeelcompensatie regels zijn opgenomen in hoofdstuk 15 van de Omgevingswet. Bij nadeelcompensatie gaat het om schade boven het normale maatschappelijke risico of het normale bedrijfsrisico (abnormale last). Ook moet het gaan om schade die iemand in vergelijking met anderen onevenredig zwaar treft (speciale last). Een paar voorbeelden: Het uitzicht over weilanden vanuit uw huis verandert door de bouw van een nieuwe woonwijk. Naast uw woning komt een kinderdagverblijf. Uw bedrijf is slechter bereikbaar door de aanleg van een nieuwe weg en daardoor mist u inkomen. Het terras bij uw café heeft geen uitzicht meer en de klanten blijven weg. De schade kan bestaan uit waardevermindering van uw woning of verlies van uw inkomsten. Misschien heeft u recht op een vergoeding. Een onafhankelijke adviseur stelt een onderzoek in. Hij adviseert de gemeente of u wel of niet recht heeft op een schadevergoeding. Daarna neemt de gemeente een beslissing over uw aanvraag en stelt het bedrag van de schadevergoeding vast. Is de schade op een ander manier geregeld? Dan krijgt u geen tegemoetkoming. Bijvoorbeeld omdat uw pand door de gemeente is gekocht of onteigend. Ook bij landelijke projecten ('rijksprojecten') komt u in aanmerking voor een schadevergoeding. Dit zijn projecten die boven de mogelijkheden of rechten van de gemeente gaan. Een nieuwe snelweg bijvoorbeeld.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-03-27
- Brandveilig gebruik gebouwen en overige locaties
Het is belangrijk dat de brandveiligheid van gebouwen op orde is. Hiervoor zijn regels opgesteld. In bepaalde gevallen is een Melding brandveilig gebruik nodig voordat een gebouw in gebruik kan worden genomen. Hiermee laat u vooraf zien dat uw gebouw brandveilig is. Of een melding nodig is hangt af van het aantal personen dat in het gebouw bezoekt en de functie van het gebouw. Bijvoorbeeld: Kinderdagverblijf Café Winkel Verzorgingshuis Doe de vergunningcheck Melding brandveilig gebruik online aanvragen via DigiD Vergunningcheck Via het Omgevingsloket kunt u met de vergunningcheck onderzoeken of u een melding brandveilig gebruik nodig hebt. Aarzelt u over de uitkomst of heeft u moeite met invullen? Wij helpen u graag iedere ochtend van 08.30 tot 12.30 uur aan de balie van Ruimte in het gemeentehuis. U kunt ook bellen via telefoonnummer (0341) 359 611. Melding brandveilig gebruik maken Blijkt uit de vergunningcheck dat u een melding brandveilig gebruik nodig heeft? Dan maakt u via de het Omgevingsloket een melding. Het systeem vertelt u welke gegevens u moet invullen en welke documenten u moet aanleveren. Voor het aanvragen van een omgevingsvergunning heeft u een DigiD nodig. Brandveiligheid overige locaties Voor sommige terreinen moet u bij de gemeente een Melding voor brandveilig gebruik en basishulpverlening overige locaties indienen. Bijvoorbeeld bij evenementen of activiteiten op een terrein waar meer dan 50 personen tegelijk bij elkaar zijn. En waar gebruik wordt gemaakt van tijdelijke bouwsels zoals een podium. Is een evenementenvergunning of omgevingsvergunning aangevraagd? Dan is deze melding is niet nodig. De brandveiligheid is daarbij beoordeeld. Meldingsformulier brandveilig gebruik overige locaties downloaden (PDF) Het ingevulde formulier kunt u mailen naar info@putten.nl of opsturen naar Postbus 400, 3880 AK, Putten. Termijn Minimaal 4 weken voordat u een gebouw in gebruik neemt of voordat de activiteit plaatsvindt moet de melding zijn ingediend.
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-01-09
- Bouwwerken toetsing uiterlijk (welstand)
Een omgevingsvergunning voor het onderdeel bouwen moet qua uiterlijk voldoen aan redelijke eisen van welstand. De beoordeling gebeurt door de Commissie omgevingskwaliteit van het Gelders Genootschap. Dit doet zij aan de hand van de gemeentelijke welstandsnota. Daarna volgt een advies aan het college van burgemeester en wethouders. De rayonarchitect brengt advies uit over de ingediende bouwplannen. Hij doet dat als gemandateerde van de Commissie omgevingskwaliteit. Dit gebeurt op de dinsdagmiddag, in de oneven weken. Is het bouwplan erg ingrijpend voor de bebouwde omgeving? Dan wordt het daarna behandeld in de Commissie omgevingskwaliteit. De bouwplannen die zij behandelen, worden één dag voor de datum van de vergaderingen bekendgemaakt op deze pagina. De behandeling is openbaar. Aanvragers en hun architecten/tekenaars kunnen - op aanvraag - inspreken. De bespreking van niet gepubliceerde plannen is niet openbaar. Bijlagen Agenda vergadering van Commissie omgevingskwaliteit Gebiedsindeling bebouwde kom Gebiedsindeling buitengebied Welstandsnota
- Bron: Putten (Gemeente)
- 2024-06-03