Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 51 - 59 van 59 resultaten
- Inschrijven als woningzoekende
Een sociale huurwoning is bedoeld voor mensen tot een bepaald inkomen. Verdient u meer, dan komt u niet in aanmerking. Er is meestal een wachttijd. Deze verschilt vaak per wijk. Bent u met spoed op zoek naar een huis? Misschien kunt u een urgentieverklaring aanvragen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-10
- Briefadres aanvragen
Als u geen woonadres heeft kunt u een briefadres aanvragen. Een briefadres is het adres van een bekende. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. Verklaring toestemming briefadres (pdf, 254kb)
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-10
- Bouwkavels
Er zijn diverse woningbouwlocaties en bedrijventerreinen binnen de gemeente Elburg. Voor informatie over beschikbare bouwkavels voor woningen kunt u kijken op de pagina Projecten in de gemeente Elburg. Voor beschikbare kavels voor bedrijven kunt u kijken op de pagina Bedrijventerreinen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-09
- Reststroken grond aankopen
In bepaalde gevallen is het mogelijk om een reststrook gemeentegrond grenzend aan uw woonperceel te kopen. Aanvraag aankoop reststrook grond Bij het aankoop verzoek dient u een duidelijke tekening toe te voegen waarop de strook grond staat aangegeven en een foto van de huidige situatie. Zorg dat u deze bijlages digitaal hebt opgeslagen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-09
- WOZ-beschikking (Wet waardering onroerende zaken)
Eigenaren van een woning, pand of perceel krijgen een WOZ-beschikking toegestuurd. In deze beschikking staat de waarde van uw pand of uw stuk grond. WOZ staat voor waardering onroerende zaken. De WOZ-waarde wordt gebruikt om de waterschapsbelasting, onroerendezaakbelasting en het eigenwoningforfait te berekenen. Ook huurders krijgen een WOZ-beschikking. De hoogte van de WOZ-waarde heeft namelijk invloed op de hoogte van de huurprijs. De waarde van uw huis of stuk grond kan veranderen. Bijvoorbeeld door een verbouwing of door afbraak. Wilt u weten hoe wij de WOZ-waardering vasttstellen Vraag dan een taxatieverslag aan. Wanneer er veranderingen aan de woning plaatsvinden hebben deze pas gevolgen voor de volgende waardering.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-12
- Vrijwilligersverzekering
Gemeente Elburg heeft een collectieve verzekering afgesloten voor vrijwilligers in haar gemeente. Het risico voor de vrijwilliger wordt zo goed mogelijk afgedekt. Alle vrijwilligers die woonachtig zijn binnen de gemeente of die vrijwilligerswerk doen voor een organisatie gevestigd binnen de gemeente zijn verzekerd tijdens de uitvoering van de vrijwilligerswerkzaamheden. Mantelzorgers zijn verzekerd op het onderdeel Ongevallen- en Persoonlijke Eigendommenverzekering. De vrijwilligersverzekering is een secundaire verzekering. Dat houdt in dat u een schade kunt melden als deze niet gedekt is op een andere schadeverzekering (behalve de ongevallenverzekering). Voor eigen bijdragen, eigen risico en terugval in no-claim korting kunt u een aanvraag voor vergoeding indienen. U kunt bijvoorbeeld een beroep doen op deze verzekering als u tijdens het klussen in het verenigingsgebouw een ongeval overkomt, of als u schade aan uw auto opdoet tijdens een werkbezoek voor uw vereniging. Schadeformulier vrijwilligersverzekering (pdf, 23kb)
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2024-01-18
- Kopie van de aanslag gemeentebelastingen aanvragen
Gemeentelijke belastingen zijn bijvoorbeeld rioolheffing, afvalstoffenheffing en de onroerendezaakbelasting (ozb). Hiervoor krijgt u een aanslag van de gemeente. U kunt een kopie van de aanslag aanvragen. Aanvraag kopie gemeentebelasting Termijn De gemeente neemt de aanvraag na binnenkomst binnen 3 werkdagen in behandeling. Als u de kopie via DigiD aanvraagt krijgt u een bevestiging via email. Als u de kopie telefonisch of via de de mail aanvraagt krijgt u geen bevestiging.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2024-01-15
- Kwijtschelding heffingen
Als u de gemeentelijke heffingen niet kunt betalen, kan de gemeente misschien uw heffing kwijtschelden. U hoeft de heffing dan niet te betalen. Soms krijgt u alleen kwijtschelding voor een deel van de heffing. U betaalt dan minder. De gemeente houdt rekening met uw inkomen, uitgaven en bezittingen. Na ontvangst van uw aanslag kunt u de kwijtschelding binnen 6 weken aanvragen. Als u ZZP-er bent of een eigen bedrijf heeft en uw inkomen ligt op bijstandsniveau of lager, dan kunt u kwijtschelding aanvragen. Kwijtschelding kan alleen voor privéaanslagen aangevraagd worden en niet voor zakelijke aanslagen. Kwijtschelding aanvragen Automatische kwijtschelding Heeft u dit jaar recht op kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en blijft uw (financiële) situatie gelijk? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor automatische kwijtschelding. U hoeft dan niet elk jaar een aanvraag in te dienen. U moet de gemeente wel toestemming geven om uw gegevens automatisch te controleren. Het gaat dan om de gegevens van het UWV, RDW en Belastingdienst. Er wordt geen kwijtschelding toegekend: Als u een auto of motor bezit die meer waard is dan € 3.350,-. Tenzij de auto of motor om medische redenen of beroep onmisbaar is. Als u een eigen woning bezit waarvan de waarde hoger is dan de verschuldigde hypotheek. Vanaf 1 januari 2024 wordt er geen kwijtschelding meer verleend voor een extra container. Kostendelersnorm Bij het beoordelen van uw aanvraag is de kostendelersnorm van toepassing. De reden is dat u de woonkosten met meerdere personen kunt delen. Op Rijksoverheid.nl leest u meer over de kostendelersnorm. Door de kostendelersnorm kan het zijn dat u niet in aanmerking komt voor volledige of gedeeltelijke kwijtschelding. Beslissing op uw aanvraag Als uw aanvraag in behandeling is, ontvangt u automatisch uitstel van betaling. We proberen om binnen 3 maanden op uw aanvraag te beslissen. Lukt het niet om uw aanvraag binnen deze termijn te beoordelen, dan mag de gemeente de termijn één keer verlengen.
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-11-07
- eHerkenning aanvragen
eHerkenning is een middel voor bedrijven om zich online te identificeren. Met eHerkenning logt u in op websites van onder andere de overheid. Zo kunt u als bedrijf online zaken regelen. Met eHerkenning kunt u bijvoorbeeld online: een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen een jaarrekening deponeren bij de Kamer van Koophandel gebruikmaken van Omgevingsloket online
- Bron: Elburg (Gemeente)
- 2023-05-12