Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (4)
Zoekresultaat 71 - 77 van 77 resultaten
- Aangifte levenloos geboren kind
U kunt een geboorteakte laten maken voor een kindje dat voor de geboorte is overleden. Ook als uw kindje al langere tijd geleden levenloos is geboren. U laat de akte maken in de gemeente waar uw kindje is geboren. Het maakt hierbij niet uit hoelang de zwangerschap heeft geduurd. U kunt de voornamen en achternamen van uw kindje in de akte laten zetten, en die van u en uw partner. U kunt uw kindje ook laten bijschrijven in uw trouwboekje.
- Bron: Rotterdam (Gemeente)
- 2025-01-21
- Bijdrageregeling versterking biodiversiteit en versnelling energiebesparing - Alternatieve verblijfplaatsen beschermde soorten
Een bijdrage kan worden verstrekt voor activiteiten gericht op het realiseren van alternatieve kraamverblijfplaatsen of massawinterverblijfplaatsen voor vleermuissoorten ter compensatie van verblijfplaatsen, die door verduurzaming van een gebouw, ongeschikt zijn geworden of zullen worden.
- Bron: Noord-Brabant (Provincie)
- 2025-01-23
- Briefadres aanvragen
Een briefadres is een adres waar u uw officiƫle post ontvangt, maar niet woont. Dit kan het adres van een vriend, kennis of familielid zijn. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres heeft door bijvoorbeeld een scheiding of als u in een zorginstelling verblijft. U moet zich inschrijven op het adres waar u verwacht de meeste tijd te verblijven. Dit hoeft dus niet uw eigen (huur)huis te zijn.
- Bron: Aalsmeer (Gemeente)
- 2025-01-17
- Uittreksel uit basisregistratie personen opvragen
In de basisregistratie personen (BRP) staan gegevens van alle inwoners van Nederland. U kunt een kopie van uw eigen gegevens opvragen. Dit heet een...
- Bron: Goeree-Overflakkee (Gemeente)
- 2025-01-22
- Afschrift akte burgerlijke stand
Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld een geboorte, huwelijk, echtscheiding of overlijden? Dan kunt u een afschrift van een akte aanvragen. Dit doet u in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.
- Bron: Apeldoorn (Gemeente)
- 2025-01-23
- Paspoort
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan bij de publieksbalie in het Stadskantoor. Een ander mag dit niet voor u doen. Voor de aanvraag moet u vooraf een afspraak maken. U betaalt de kosten bij de afspraak. 6 werkdagen na uw afspraak kunt u uw paspoort persoonlijk ophalen.
- Bron: Zwolle (Gemeente)
- 2025-01-21
- Aangifte doen van overlijden
Als een persoon overlijdt, moet iemand aangifte van overlijden doen in de gemeente waarin de persoon is overleden. Vaak doet de begrafenisondernemer dit voor de nabestaanden. De gemeente geeft toestemming om de overledene te begraven of te cremeren. Dit heet het verlof tot begraven of cremeren.
De gemeente past ook de basisregistratie personen (BRP) aan en maakt een overlijdensakte op. Nabestaanden kunnen een uittreksel van de overlijdensakte krijgen. Dit heeft u nodig om praktische zaken te regelen. Bijvoorbeeld de erfenis en het opzeggen van de huur of abonnementen. Meestal zorgt de uitvaartondernemer voor het uittreksel. U kunt ook zelf een uittreksel bij de gemeente opvragen.
Onder het tabje "formulieren" vindt u de link om digitaal aangifte te doen van overlijden (inloggen met eHerkenning)
Aan welke instanties wordt een bericht van overlijden doorgegeven?
Wij geven een overlijden door aan onderstaande instanties (indien van toepassing):
• Rijksbelastingen
• Waterschap Veluwe
• Ziektekostenverzekeraars
• Rijkskadaster en Openbare Registers
• USZO/ABP/FB/IT/BO/BIV
• Pensioenfondsen
• UWV
• SVB (sociale verzekeringsbank)
• Gemeentelijke belastingen
- Bron: Voorst (Gemeente)
- 2025-01-20