Zoekresultaat 81 - 90 van 91 resultaten

  • Afschrift/uittreksel overlijdensakte aanvragen

    Soms heeft u een afschrift of uittreksel van een overlijdensakte nodig (uit het overlijdensregister van de Burgerlijke Stand). U kunt alleen een afschrift aanvragen van de overlijdensakte van: uw overleden partner of kind of vader of moeder. Het overlijden moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957). Als het overlijden in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de overlijdensakte aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig (voor buitenland) afschrift aan te vragen. Aanvragen U vraagt een overlijdensakte online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat het overlijden plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam, de gemeente Giessendam of de gemeente Hardinxveld (als u het afschrift aanvraagt voor een familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het familielid datum en plaats van het overlijden duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Bij online aanvragen heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 16,60 Inloggen met DigiD U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Oline afschrift overlijdensakte aanvragen

  • Kabels- en leidingenvergunning ('Ingravingsvergunning') aanvragen

    U heeft een vergunning nodig voor het leggen of verwijderen van kabels en leidingen in openbare grond. Voor deze vergunningaanvraag moet u betalen, ongeacht of uw aanvraag wordt goedgekeurd of niet. Aanvragen minstens acht weken vóór de datum waarop u met de werkzaamheden wilt beginnen. De aanvraag kan worden gedaan door: het bedrijf dat eigenaar is van de te leggen of verwijderen kabels en leidingen, of door een eventuele aannemer die de werkzaamheden uitvoert. Het gebied waarvoor u een vergunning aanvraagt mag maximaal 1000 meter lang en maximaal 500 meter breed zijn. Eventuele vergunningaanvragen voor verkeersmaatregelen die nodig zijn om de werkzaamheden te kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld wegafsluitingen) moet u apart indienen. Kosten € 218,05 U vraagt een vergunning aan via de webapplicatie MOOR. Als u hiervoor geen account hebt, vraagt u dit eenvoudig aan via MOOR.

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand

    U vraagt eenvoudig online een afschrift of uittreksel (akte) van de burgerlijke stand aan. Kosten € 16,60 Afhandeling U krijgt het afschrift of uittreksel (per post) binnen drie werkdagen thuis gestuurd. Online regelen Aanvraag afschrift burgerlijke stand (hiervoor heeft u DigiD nodig)

  • Naamskeuze kind

    Bij uw eerste kind kunt u de achternaam van uw kind kiezen. Uw achternaam of die van uw partner. Alle volgende kinderen uit het gezin krijgen automatisch dezelfde achternaam als uw eerste kind. U kiest de naam vóór de geboorte, bij de geboorteaangifte, bij erkenning of bij adoptie. Dit doet u bij de gemeente.

  • Afschrift/uittreksel echtscheidingsakte aanvragen

    Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw echtscheidingsakte nodig (uit het echtscheidingsregister van de Burgerlijke Stand). Bijvoorbeeld voor notariële zaken, of voor het aangaan van een nieuw huwelijk of geregistreerd partnerschap. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de echtscheidingsakte van uzelf, of van de echtscheidingsakte van uw partner, of van de echtscheidingsakte van een inwonend kind, of van de echtscheidingsakte van uw inwonende vader of moeder. Het huwelijk moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957). Als het huwelijk in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de echtscheidingsakte aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig (voor buitenland) afschrift aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel echtscheidingsakte online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de registratie van het huwelijk plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van huwelijk duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 16,60 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift echtscheidingsakte aanvragen

  • Noodnummers

    Crisis of nood Bij een crisis- of noodsituatie of spoedeisende hulp: bel 112 (alarmnummer). Geen spoed, wel politie? Bel dan t. 0900 - 8844. Gezondheid Heeft u een (dringende) vraag op het gebied van (gezondheids-) zorg? Bel dan uw huisarts. Of neem buiten kantoortijden contact op met: Huisartsenpost Gorinchem: t. 0183 - 64 64 10 Huisartsenpost Drechtdokters in Dordrecht:t. t. 078 - 20 200 20 Directe (psychische) hulp Bel eerst uw huisarts of diens vervanger. De huisarts verwijst u zo nodig naar de crisisdienst. De Luisterlijn t. 088 076 70 00. Dag en nacht bereikbaar voor een luisterend oor. 113 zelfmoordpreventie t. 0800-0113: Eerste hulp bij levenspijn, 24 uur per dag. Voor mensen die denken aan zelfdoding. Huiselijk geweld Heeft u te maken met huiselijk geweld? Of kent u iemand die hieronder lijdt? Kijk wat u kunt doen op ikvermoedhuiselijkgeweld.nl  of bel met het advies- en meldpunt ‘Veilig thuis’ via t. 0800 20 00. U wordt doorverbonden met een steunpunt bij u in de buurt en krijgt advies, informatie of directe hulp. De hulp is gratis. Voor spoedgevallen buiten kantoortijden belt u met het Crisisinterventieteam Zuid-Holland Zuid: t. 0800 - 1471. Dit nummer is 24/7 bereikbaar en beschikbaar voor iedereen van 0-100 jaar uit de tien gemeenten van de regio. Meldpunt zorg en overlast Veroorzaakt iemand ernstige overlast? Denkt u dat er sprake is van zware (psychische) problemen? Leeft iemand in een zwaar vervuilde woning? Neem dan contact op met het Meldpunt Zorg & Overlast  t. 078 - 770 85 04 of kijk op de website van Meldpunt Zorg & Overlast voor een (anoniem) meldingsformulier. Opvoed- of opgroeicrisis of crisissituatie verstandelijk beperkte jeugdige Neem contact op met het jeugdteam Hardinxveld-Giessendam (Onderdeel van Sociaal Team) op t. 14 0184. Buiten kantoortijd: Crisisinterventieteam Jeugdbescherming West t. 0251 - 26 34 59.  

  • Verkeerscommissie

    De Verkeerscommissie adviseert het college van burgemeester en wethouders. Vergaderingen van de commissie zijn openbaar, belangstellenden kunnen geen spreekrecht aanvragen. De Verkeerscommissie adviseert het college van burgemeester en wethouders over: voorstellen die voortvloeien uit de Wegenwet en waarvan de besluitvorming is voorbehouden aan de gemeenteraad in voorbereiding zijnde wegaanpassingen van enige omvang dan wel ingrijpende wijzigingen in een verkeerssituatie in voorbereiding zijnde verkeersbeleidsplannen overige verkeersaangelegenheden waarvan burgemeester en wethouders het advies van de Verkeerscommissie van belang achten. De Verkeerscommissie vergadert gewoonlijk vier keer per jaar. De data waarop bijeen wordt gekomen staan in de Vergaderkalender. De commissieleden kunnen tijdens de vergadering wel besluiten om bepaalde onderwerpen in beslotenheid te behandelen. Samenstelling commissie Voorzitter: dhr. J. Nederveen (wethouder) Secretaris: mw. drs. G.S.L.C. Roomer-de Jaeger Commissielid (namens transportsector) dhr. T. Boerman Commissielid (plaatsvervangend namens transportsector) dhr. H. Schutten Commissielid (namens Veilig Verkeer Nederland) dhr. J.W. de Jong Commissielid (namens Veilig Verkeer Nederland) dhr. H.H. Klop Commissielid plaatsvervangend namens Veilig Verkeer Nederland) dhr. A. Nederveen Commissielid (namens burgerij) dhr. H. Haeser Commissielid (namens burgerij) dhr. J.H. Kooy Commissielid (plaatsvervangend namens burgerij) dhr. M. de Groot Commissielid (namens Stichting Platform Sociaal Domein) dhr. M.P.J. van Peer Commissielid (plaatsvervangend namens Stichting Platform Sociaal Domein) dhr. J.T. de Wit  

  • Identiteitskaart

    Direct online starten Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Aanvragen gemeentehuis Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw identiteitskaart? Maak dan een afspraak aanvragen identiteitskaart en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen identiteitskaart. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Let op: Bij een identiteitskaart voor een kind moet het kind ook aanwezig zijn bij aanvragen en ophalen. Kosten Kosten identiteitskaart Product kosten Identiteitskaart 18 jaar en ouder € 75,80 Identiteitskaart jonger 18 jaar € 40,90 Spoedaanvraag identiteitskaart € 57,10 (plus kosten ID-kaart)  Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)

  • Zwembad de Duikelaar

    Zwembad de Duikelaar beschikt over een wedstrijdbasin en een instructiebad. Het zwembad staat in de regio bekend om de zwemlessen. Contactinformatie Sluisweg 144 3371 EX Hardinxveld-Giessendam Telefoon 0184 - 612 723 Website van Zwembad de Duikelaar Aanmelden voor zwemlessen Wilt u uw kind aanmelden voor zwemlessen voor diploma A? Gebruik hiervoor het online inschrijfformulier aanmelding voor zwemlessen. Heeft u vragen? U kunt via onderstaande webformulier uw vraag stellen of telefonisch contact opnemen via 0184 - 612 723. Stel uw vraag via e-mail aan zwembad de Duikelaar

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Met geheimhouding vraagt u de gemeente uw gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP) niet door te geven. Uw gegevens blijven dan geheim voor bepaalde organisaties. Dit is bijvoorbeeld nodig als u in een blijf-van-mijn-huis verblijft. Als u geheimhouding heeft aangevraagd mag de gemeente uw gegevens niet doorgeven aan: de Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie (SILA) organisaties die gezondheidszorg verlenen aan patiënten in een instelling organisaties die gerechtelijke werkzaamheden uitvoeren organisaties waaraan een gemeente persoonsgegevens zou willen geven op basis van een gemeentelijke verordening. Bijvoorbeeld een sportvereniging of een goed doel zoals het Rode Kruis Online regelen Geheimhouding aanvragen U logt in met DigiD. Lukt het online aanvragen niet, maak dan een afspraak.