Zoekresultaat 81 - 90 van 97 resultaten

  • Buitenlandse akte inschrijven

    U kunt een buitenlandse Burgerlijke stand-akte zoals een geboorteakte, huwelijksakte, partnerschapsakte of overlijdensakte, inschrijven in de registers van de burgerlijke stand. Inschrijven van een buitenlandse akte doet u bij de gemeente Den Haag. Dit is niet verplicht, maar kan handig zijn als u later een afschrift, (internationaal) uittreksel of trouwboekje nodig heeft. Het inschrijven kan alleen online. Zie denhaag.nl voor het inschrijven van een buitenlandse akte. Als u ingezetene bent in Nederland, dan moet deze akte verwerkt worden in de Basis Registratiepersonen (BRP). Dit moet in de gemeente worden gedaan waar u woont. Maak een afspraak via telefoonnummer 14 035.

  • Hulp bij het huishouden

    U heeft vanwege uw leeftijd, ziekte of een handicap moeite om uw huishouden te doen. Misschien komt u aanmerking voor huishoudelijke hulp. Kijk voor meer informatie en aanvraag op maatschappelijkezaken.nl. Maatschappelijke Zaken HBEL is er voor de inwoners van de gemeente Blaricum, Eemnes, Laren en Huizen.

  • Handtekening legaliseren

    Moet u aantonen dat uw handtekening van u is? U kunt uw handtekening laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als die op uw identiteitsbewijs. Maak een afspraak voor het legaliseren van uw handtekening. Meenemen Geldig identiteitsbewijs Het document waar de legalisatie op moet komen te staan Een pinpas. De kosten betaalt u bij de aanvraag Afspraak maken Goed om te weten Legaliseren van een handtekening kan nodig zijn als: Een organisatie of bedrijf hierom vraagt (bijvoorbeeld overheid of ambassade) U een document moet opsturen waarvan u het origineel niet uit handen wilt geven U iemand uit het buitenland op bezoek krijgt en deze persoon heeft voor de visumaanvraag een garantstelling of logiesverstrekking nodig Let op: de verklaring legaliseert alleen de handtekening. Niet de inhoud van het document dat u tekent. Kosten € 12,50

  • Klein chemisch afval (Kca)

    Klein chemisch afval (kca) is huishoudelijk afval waar chemische stoffen in zitten die schadelijk zijn voor gezondheid en milieu. Kca bevat bijvoorbeeld lood, kwik, cadmium, chroom of organische oplosmiddelen. U herkent klein chemisch afval aan het symbool: een afvalcontainer met een kruis erdoorheen.  Zelf wegbrengen U kunt KCA zelf wegbrengen naar één van de 4 afvalscheidingsstations van de GAD. Zie contact en openingstijden op gad.nl  Wat is klein chemisch afval Accu's Batterijen of (kapotte) oplaadbare batterijen Benzine, motorolie, afgewerkte olie, remolie Bestrijdingsmiddelen/insecticiden Bij het verven gebruikte producten zoals ammoniak, terpentine, thinner, verfafbijtmiddel, verfverdunner, kwastreiniger, kwastontharder en wasbenzine Chloor, spiritus, petroleum Etsvloeistoffen zoals salpeterzuur of zwavelzuur Fotofixeer / foto-ontwikkelaar Injectienaalden (in speciale box, verkrijgbaar bij de apotheek) Koelvloeistof Kwikschakelaars (zoals niet-digitale verwarmingsthermostaten) Kwikthermometers Lampenolie Lijmen, kitten, vulmiddelen, kneedbaar hout Medicijnen Meubelwas Nagellak, aceton, cosmetica Oliefilters Petroleum Schoensmeer Spaarlampen/energiezuinige lampen Spuitbussen TL-buizen Verf, lak, beits en houtverduurzamingsmiddelen Vloeibare gootsteenontstopper Vlooienband Zoutzuur Wel of geen klein chemisch afval Check de afvalscheidingswijzer van Milieu Centraal.

  • Bezwaar maken

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente, dan kunt u bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen 6 weken nadat het besluit bekend is gemaakt opgestuurd zijn. Deze 6 weken gaan in op de dag waarop het besluit is verstuurd of bekendgemaakt.  U moet in bezwaarschrift vermelden: Uw naam, adres en telefoonnummer  Datum waarop u het bezwaar schrijft  Tegen welk besluit u bezwaar maakt. Vermeld het liefst ook het zaaknummer Waarom u het niet eens bent met het besluit  Uw handtekening  Een vereniging of stichting moet ook een uittreksel uit het register van de Kamer van Koophandel en de statuten meesturen Stuur uw bezwaarschrift naar:  BEL Combinatie T.a.v. Commissie bezwaarschriften Postbus 71 3755 ZH Eemnes Let op: bent u het niet eens met uw belastingaanslag of WOZ-waarde, dan kunt u hier bezwaar tegen indienen. Goed om te weten Een bezwaarschrift wordt door de Commissie bezwaarschriften behandeld Voordat de commissie adviseert, kan er een hoorzitting zijn. Hier kunt u dan uw bezwaar toelichten. Daarna wordt een besluit op uw bezwaarschrift genomen Bent u het niet eens met de beslissing op het bezwaar, dan kunt u binnen 6 weken in beroep gaan. In de beslissing op het bezwaarschrift staat bij welke organisatie u in beroep kunt gaan U kunt geen bezwaar maken tegen een besluit waarin algemene regels zijn vastgesteld, zoals een verordening Het indienen van een bezwaarschrift maakt niet dat het bestreden besluit niet in werking treedt. Als u wilt voorkomen dat het besluit in werking treedt, dan kunt u (als er een spoedeisend belang is) om een voorlopige voorziening vragen Verzoek om voorlopige voorziening Met een voorlopige voorziening vraagt u een voorlopige beslissing van de rechter als u de uitkomst van uw bezwaarschriftprocedure niet kunt afwachten vanwege een spoedeisend belang. Een verzoek aan de voorzieningenrechter kunt u alleen doen als er een bezwaar- of beroepsprocedure loopt en als er sprake is van een spoedeisende situatie. U kunt de voorlopige voorziening aanvragen bij de Rechtbank Midden-Nederland, Bestuursrecht, onder vermelding van Voorlopige voorzieningen, Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. De rechtbank brengt voor de behandeling van uw verzoek om een voorlopige voorziening griffiekosten bij u in rekening.

  • Gezondheidsverklaring

    Een gezondheidsverklaring is een verklaring over uw gezondheid voor uw rijbewijs. U heeft een gezondheidsverklaring nodig als: U 75 jaar of ouder bent en uw rijbewijs wilt aanvragen of verlengen Uw groot rijbewijs wilt verlengen(categorie C, D of E) Uw buitenlands rijbewijs van buiten de Europese Unie wilt omwisselen Een rijbewijs heeft die om medische redenen korter geldig is dan normaal U vraagt de gezondheidsverklaring aan via het CBR. U logt in met DigiD. Gezondheidsverklaring aanvragen

  • Evenement organiseren

    Wilt u een evenement in de gemeente organiseren dat voor publiek toegankelijk is? Voor grote evenementen heeft u een vergunning nodig. Voor het organiseren van een klein evenement is een melding bij de gemeente voldoende. Klein evenement organiseren U heeft geen evenementenvergunning nodig als: Maximaal 100 personen nemen op hetzelfde moment deel aan uw evenement Het evenement tussen 08.00 en 01.00 uur is Muziek mag alleen tussen 8.00 en 23.00 uur en op zondag niet voor 13.00 uur en niet tijdens kerkdiensten Er geen geluidsoverlast is voor buren en buurtbewoners Het evenement vindt niet plaats op doorgaande wegen en busroutes en er is op elk moment een doorgang van 4,5 meter vrij voor hulpdiensten Er is een organisator. Dat wil zeggen: iemand die tijdens het evenement bereikbaar moet zijn voor de gemeente of hulpdiensten. Deze persoon is verantwoordelijk voor een goed verloop van het evenement Het evenement vindt niet plaats op een locatie waar al een evenementenvergunning voor is verleend Wilt u hekken en/of borden plaatsen, neem dan contact met ons op via telefoonnummer 14 035. U moet dit zelf regelen. Geeft u korter dan 10 dagen van te voren uw verzoek door, dan kan het zijn dat wij de hekken en borden niet op tijd kunnen leveren. Meesturen Stuur een situatieschets mee. Dat is een plattegrond op schaal van het evenemententerrein met daarin alle objecten en de afmetingen die daar bij horen. Kosten Geen.  Aanmelden Een klein evenement aanmelden is gratis. U heeft DigiD nodig voor het doen van een melding en eHerkenning als u namens een bedrijf de melding doet. U krijgt binnen 5 werkdagen bericht. Klein evenement melden Groot evenement organiseren Organiseert u een evenement dat niet aan alle eisen voor een klein evenement voldoet, dan moet u een vergunning aanvragen. Het formulier Evenementenvergunning vraagt u aan via telefoonnummer 14 035. U vult dit formulier in en stuurt het tenminste 12 weken voor het evenement plaats vindt aan ons door. Alcohol verkopen Wilt u tijdens het evenement dat u organiseert (klein of groot) alcohol verkopen zoals bier en wijn (zwak-alcoholisch), dan moet u ook een Ontheffing voor alcohol  verkopen aanvragen. Verkeersregelaar Bij evenementen zorgen verkeersregelaars ervoor dat het verkeer goed kan doorrijden. Een verkeersregelaar mag niet zomaar aan de slag maar moet aangesteld zijn door de gemeente. Voor het benoemen van een verkeersregelaar moet u een aanvraag indienen. Contact Vragen of meer informatie over uw melding neem contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035. U kunt ook bellen als u wilt overleggen voordat u uw evenement meldt.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een VOG is een bewijs van goed gedrag. U heeft het bewijs nodig als u een nieuwe baan krijgt of gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs. Ook voor een visum of emigratie kunt u een VOG nodig hebben. Maak een afspraak voor het aanvragen van een VOG. Neem het ingevulde aanvraagformulier en uw identiteitsbewijs mee.  Afspraak maken VOG aanvragen via uw werkgever Werkgevers kunnen een VOG rechtstreeks aanvragen bij de Dienst Justis. U heeft als werkgever eHerkenning nodig U ontvangt vervolgens een e-mail van de Dienst Justis met de mededeling dat voor u een VOG wordt aangevraagd Via een link in deze e-mail ziet u uw gegevens. U moet inloggen met uw DigiD en bevestigen dat uw gegevens kloppen Iemand anders machtigen Iemand anders kan voor u een VOG aanvragen. Deze persoon moet u dan wel machtigen door een schriftelijke machtiging op te stellen. De gemachtigde moet persoonlijk langskomen bij de gemeente en neemt dit mee: Schriftelijke machtiging Geldig legitimatiebewijs Kopie van uw geldig legitimatiebewijs Kosten € 41,35 VOG voor vrijwilligers Werkt u als vrijwilliger met minderjarigen of met mensen met een verstandelijke beperking, dan kunt u de VOG gratis aanvragen.

  • Exploitatievergunning horeca

    Wilt u een horecabedrijf beginnen, zoals een café, hotel, snackbar of sportkantine, dan heeft u exploitatievergunning horeca nodig. Voor het aanvragen van een exploitatievergunning neemt u contact op met de gemeente via telefoonnummer 14 035 of via apv@belcombinatie.nl. U krijgt dan informatie over wat er mogelijk is en wat de eisen en voorwaarden zijn. Wij toetsen uw aanvraag ook aan de Wet Bibob (Bevordering Integriteitsbeoordelingen door het Openbaar Bestuur). Kosten U betaalt kosten voor het in behandeling nemen van uw aanvraag. Zie ook Alcoholvergunning Meer informatie over het Bibob-onderzoek

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een 'bewijs van in leven zijn' aanvragen. U kunt het bewijs alleen voor uzelf aanvragen. Heeft u het bewijs nodig voor gebruik in het buitenland, vraag dan een attestatie de vita aan. Deze wordt in meerdere talen opgesteld. Bewijs van in leven zijn aanvragen Kosten € 12,50 Heeft u het bewijs van in leven zijn nodig voor een pensioenfonds dan is het gratis.