Resultaten 1 - 10 van 60 resultaten

  • Ventvergunning

    Wilt u uw producten op straat aanbieden of donateurs werven, zonder standplaats? U heeft dan géén vergunning nodig. Maar u moet zich wel aan bepaalde regels houden. Wat is venten? Er is sprake van venten als u verkoopt op een andere locatie dan op een vaste standplaats of marktplaats. Een venter biedt zijn waren voortdurend aan vanaf een andere plaats. U mag maximaal 10 minuten op 1 locatie blijven staan. U mag niet overal venten. Als u wilt venten, moet u zich houden aan bepaalde regels. Regels Het is verboden om op zondagen te venten. En het is verboden om op maandag t/m zaterdag tussen 20.00 en 09.00 uur te venten. Meer informatie Neem voor meer informatie contact op met Vergunningen van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer 14 035. Lees ook Standplaatsvergunning Standplaats weekmarkt Eemnes Collectevergunning  

  • Afschrift/uittreksel burgerlijke stand

    Een afschrift/uittreksel burgerlijke stand kunt u aanvragen als u een bewijs nodig heeft van een belangrijke gebeurtenis in uw leven. Bijvoorbeeld van een geboorte of huwelijk. Als de gebeurtenis in een andere gemeente heeft plaatsgevonden moet u het uittreksel daar aanvragen. Aanvragen Direct via het digitaal loket (binnen 5 werkdagen toegestuurd). Persoonlijk aan de balie, na het maken van een afspraak (digitaal of telefonisch via 14 035). Neem bij uw afspraak uw geldige legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) mee en uw pinpas of contant geld. Schriftelijk (binnen 5 werkdagen toegestuurd). Zet in de brief de reden van uw aanvraag en onderteken de brief. Bij uw brief moet u een kopie van uw geldige legitimatiebewijs voegen. Mocht u met spoed een afschrift/uittreksel nodig hebben, dan kunt u ons bellen via telefoonnummer 14 035. Iemand machtigen Kunt u niet persoonlijk langskomen? Dan kunt u iemand anders (een meerderjarige) machtigen met een schriftelijke machtiging. De gemachtigde moet een geldig legitimatiebewijs van zichzelf en (een kopie van) uw legitimatiebewijs meenemen. In de schriftelijke machtiging staat uw toestemming tot machtiging, de reden van de aanvraag, uw handtekening en die van de gemachtigde. Uittreksel voor het buitenland Voor internationaal gebruik is het ook mogelijk een uittreksel te verkrijgen dat in meerdere talen is opgesteld. Geeft u dat bij de aanvraag aan. Kosten Afschrift/uittreksel burgerlijke stand: € 16,60 Afschrift/uittreksel burgerlijke stand internationaal: € 16,60 Advocaat of notaris? Bent u advocaat of notaris en hebt u een uittreksel of afschrift nodig van de burgerlijke stand (zoals een geboorteakte, huwelijksakte of een overlijdensakte)? Dan kunt u de uittreksels via het digitaal loket aanvragen met eHerkenning.  Voorwaarden U kunt een uittreksel of afschrift aanvragen als u aan deze voorwaarden voldoet: U bent bevoegd om de informatie aan te vragen. U hebt de informatie nodig om uw werk uit te voeren. U kunt een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand online aanvragen. Hiervoor hebt u nodig: eHerkenning van minimaal niveau 2+ de reden van de aanvraag gegevens van de persoon van wie u informatie opvraagt. Naam, geboortedatum en plaats uw Kvk-nummer Wij streven er naar om het verzoek binnen 5 werkdagen af te handelen.   U maakt kosten om een uittreksel of afschrift aan te vragen. Als u een uittreksel of afschrift aanvraagt dat de gemeente u door wettelijke bepalingen niet mag leveren, dan kunt u geen aanspraak maken op terugbetaling van de betaalde kosten.

  • Verklaring omtrent gedrag voor rechtspersonen

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Met een VOG voor rechtspersonen kunnen bedrijven of stichtingen hun integriteit tonen aan partners, bedrijven en overheden. Aanvragen De aanvraag van een VOG voor rechtspersonen (VOG RP) wordt gedaan door een vertegenwoordiger van de rechtspersoon, bijvoorbeeld een bestuurder, vennoot of beheerder. Deze vertegenwoordiger moet hiertoe bevoegd zijn op grond van statuten of een verleende machtiging. De vertegenwoordiger kan een VOG RP aanvragen via de website van de Dienst Justis

  • Registratie levenloos geboren kind

    Per 3 februari 2019 is het voor ouders mogelijk om hun levenloos geboren kindje te registreren in de Basisregistratie Personen (BRP). Ook kunnen eerdere levenloos geboren kinderen geregistreerd worden. Met deze registratie wordt het kindje zichtbaar voor de ouder(s) via MijnOverheid en op een uittreksel van de BRP. Naast de ouder(s) heeft alleen de ambtenaar van de burgerlijke stand inzage in deze registratie. Hoe het werkt U kunt op afspraak een verzoek voor registratie bij ons indienen als u in de gemeente Eemnes woont. Elke ouder moet zelf een verzoek indienen. Voordat wij uw kindje kunnen registreren moet er een akte zijn opgemaakt door de gemeente waar uw kindje geboren is. Dit kan een 'akte levenloos geboren kind' zijn of een 'akte van geboorte (levenloos)'. Heeft u geen akte laten opmaken of weet u het niet zeker? Neem dan eerst contact op met de gemeente waar uw kindje geboren is. Meer informatie kunt u vinden op Rijksoverheid.nl. Afspraak maken U kunt uw afspraak telefonisch maken via 14 035 Meenemen Wanneer u langskomt, neemt u het volgende mee: Uw geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs of ID-kaart) Een afschrift van de ‘akte van geboorte (levenloos)’ of de ‘akte levenloos geboren kind’. Dit geldt alleen als uw kindje in Nederland is geboren en u een afschrift heeft. Kosten Het registreren van gegevens in de BRP is gratis.

  • Steun door Rijksoverheid

    De overheid geeft subsidies aan ondernemers om ze te helpen of te stimuleren. Op elk gebied en voor elke branche zijn regelingen, zoals: duurzaamheid, veilig ondernemen, innovatie en onderwijs. Meer informatie Kijk voor meer informatie over subsidies en regelingen van het Rijk, provincies en de Europese Unie op de website Ondernemersplein.

  • Drank- en horecavergunning

    U heeft een Drank- en horecavergunning nodig als u alcoholische dranken verkoopt. Dit geldt voor bedrijven zoals een café, een restaurant of een slijterij. Maar ook voor verenigingen en stichtingen. Aanvullende voorschriften Voor verenigingen en stichtingen gelden aanvullende voorschriften op grond van de Drank- en horecaverordening, bijvoorbeeld met betrekking tot de tijden waarop alcohol mag worden geschonken. Aanvragen Neem voordat u een aanvraag indient eerst contact op met Vergunningen van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer 14 035. U krijgt dan informatie over de eisen die voortkomen uit de Drank- en horecawet. Maar ook over de wet Bibob  en andere criteria waarop wordt getoetst. Kosten Voor het in behandeling nemen van uw aanvraag bent u leges verschuldigd. Lees ook Ontheffing zwak alcoholische drank

  • Exploitatie- en terrasvergunning

    Bij exploitatie van een openbare inrichting (inclusief terras) heeft u een exploitatievergunning nodig. Deze vergunningsplicht geldt voor iedere openbare inrichting. Ook wanneer u geen alcoholhoudende drank serveert, moet u een exploitatievergunning aanvragen. Voorbeelden openbare inrichting Een openbare inrichting is bijvoorbeeld een hotel, een restaurant, een café, een cafetaria, een snackbar, buurthuis of sportkantine. Eventueel met een bijbehorend terras. Aanvragen Neem voordat u een aanvraag indient eerst contact op met Vergunningen van de BEL Combinatie. Dit kan via telefoonnummer 14 035. U krijgt dan informatie over de mogelijkheden binnen het bestemmingsplan en de eisen die voortkomen uit de Algemeen plaatselijke verordening (APV). Maar ook over de wet Bibob en andere criteria waarop wordt getoetst. Kosten Voor het in behandeling nemen van uw aanvraag bent u leges verschuldigd. Lees ook Drank- en horecavergunning Ontheffing zwak alcoholische drank  

  • Tweede paspoort

    U kunt een tweede Nederlands paspoort aanvragen als u veel reist. U moet aan een aantal voorwaarden voldoen om een tweede paspoort aan te kunnen vragen. Een tweede paspoort is 2 jaar geldig. De aanvraag doet u bij de gemeente waar u staat ingeschreven. Een reisdocument blijft eigendom van de Staat. Met een verlopen reisdocument mag u niet reizen. Paspoorten worden op een centrale plaats in Nederland van persoonlijke gegevens voorzien. U krijgt uw nieuwe paspoort daarom niet meteen mee. Wanneer u uw paspoort  voor 15.00 uur met een spoedprocedure aanvraagt, kunt u het paspoort in principe de volgende werkdag in de loop van de ochtend afhalen. Hieraan zijn wel extra kosten verbonden. U moet uw paspoort persoonlijk afhalen. U heeft maximaal drie maanden na uw aanvraag de tijd om het paspoort op te halen. Wanneer u dit niet doet, wordt het paspoort vernietigd (artikel 67, lid 1a PUN). U ontvangt de betaalde leges voor de aanvraag dan niet retour. Hoe vraagt u een tweede paspoort aan? Een aanvraag voor een tweede paspoort moet u persoonlijk aan de balie bij de gemeente doen, nadat u hiervoor een afspraak heeft gemaakt. Een afspraak maken kan digitaal of telefonisch via 14035. U neemt voor de aanvraag het volgende mee: Een goedgelijkende kleuren pasfoto, die voldoet aan de eisen die de overheid aan de pasfoto stelt. Alle eerder afgegeven reisdocumenten (paspoort en/of identiteitskaart). Een verlopen reisdocument kunt u (ongeldig gemaakt) terugkrijgen. Indien u in het bezit bent van een buitenlands reisdocument dient u dit document mee te brengen bij uw aanvraag. Uw eerste paspoort. Dit paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Bent u in het bezit van een identiteitskaart dan moet u deze ook bij de aanvraag meenemen. U moet aantonendat u in een reis , achtereenvolgens verschillende land(en) moet bezoeken waarbij er een gerede kans is dat toelating tot een land op problemen kan stuiten,omdat uit het daartoe over te leggen nationaal paspoort blijkt dat u eerder in een ander land bent geweest, zogenaamde conflicterende landen. Ook kunt u een aanspraak op een tweede paspoort maken als u aan kunt tonen dat u regelmatig dringend moet reizen op een tijdstip dat u uw nationale paspoort zich in verband met visering bij een buitenlandse vertegenwoordiger bevindt. In beide gevallen moet het gaan om een land waar men niet met een Nederlandse identiteitskaart naartoe kan gereizen. Voor reizen naar die landen kan u een Nederlandse identiteitskaart gebruiken. Betaalmiddel Bij vermissing van een eerder uitgereikt Nederlands reisdocument moet u bij de gemeente een schriftelijke verklaring van verlies of diefstal ondertekenen. Let op: vanwege de maatregelen rondom het coronavirus vragen we om rekening te houden met een aantal zaken. Wanneer een afspraak verzetten of annuleren? Wanneer wél een afspraak? Lees hierover op de pagina Dienstverlening gemeente. Kosten De kosten van een tweede paspoort zijn gelijk aan die van een eerste paspoort, namelijk € 83,80 Belangrijk Het is ook mogelijk om een tweede zakenpaspoort aan te vragen. Een tweede paspoort heeft een geldigheidsduur van twee jaar en is geldig voor alle landen Het reizen met twee paspoorten wordt afgeraden. Bij de controle van grenspassages zal in dat geval het bezit van 2 paspoorten vragen oproepen Identiteitsfraude Tips om identiteitsfraude te voorkomen.

  • Kamer van Koophandel

    Wilt u weten wat er nodig is om een onderneming te starten? Bent u op zoek naar informatie over financiëring van uw onderneming, of wilt u een kijkje over de grens nemen? De Kamer van Koophandel helpt u op weg.

  • Ontheffing sluitingsuur

    Wilt u voor een keer afwijken van de geldende sluitingstijden voor horeca? Vraag dan eerst een incidentele ontheffing aan bij de gemeente. Sluitingstijden voor horeca Horeca-inrichtingen in Eemnes moeten gesloten zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 00.00 en 07.00 uur. En op zaterdag en zondag tussen 01.00 en 07.00 uur. Dit volgens de Algemene plaatselijke verordening. De burgemeester kan voor festiviteiten incidenteel ontheffing verlenen van het sluitingsuur. Incidentele ontheffing aanvragen Een incidentele ontheffing vraagt u aan via het Kennisgevingsformulier incidentele festiviteit en ontheffing sluitingsuur. Dit formulier kunt u opvragen bij Vergunningen van de BEL Combinatie via telefoonnummer 14 035. Kosten Voor het in behandeling nemen van uw aanvraag zijn leges verschuldigd.