Zoekresultaat 1 - 8 van 8 resultaten

  • Inkomenstoeslag

    Heeft u 3 jaar of langer een laag inkomen en denkt u dat dit voorlopig zo blijft? Dan kunt u misschien een inkomenstoeslag krijgen. U mag zelf beslissen waar u het geld aan uitgeeft. U heeft hier 1 keer per 12 maanden recht op. Hoogte bedrag De hoogte van het bedrag hangt af van uw situatie. Voor 2024 is dit: € 550 u woont alleen € 642 u woont alleen met kinderen tot 12 jaar € 734 u woont alleen met tenminste 1 kind tussen de 12 en 18 jaar € 734 u bent getrouwd of woont samen  € 734 u bent getrouwd of woont samen met kinderen tot 12 jaar  € 825 u bent getrouwd of woont samen met tenminste 1 kind tussen de 12 en 18 jaar

  • Inhuren van extern personeel

    Het inhuren van extern personeel gaat bij de gemeente Alphen aan den Rijn via Flextender of via Tempo Team. Hier publiceert de gemeente alle inhuuraanvragen of vacatures. Tijdens het uitvoeren van de opdracht loopt ook de gehele contractafhandeling, urenregistratie en facturatie via Flextender of Tempo Team.  De Inhuurdesk is ingericht als een Dynamisch Aankoop Systeem (DAS). Uiteindelijke gunningen worden ook via de DAS door de gemeente bekend gemaakt. Gunningen worden gepubliceerd via Tenderned. Wil je in vaste dienst bij de gemeente? Bekijk dan de vacatures. 

  • Vacatures en stageplekken

    Op de website Werken bij Alphen aan den Rijn de laatste vacatures en stageplekken bij onze gemeente. Werken bij Alphen aan den Rijn » Wil je tijdelijk aan de slag bij de gemeente als inhuurkracht of ZZP'er? Via Flextender kun je reageren op openstaande inhuuropdrachten. 

  • Subsidie voor isolatie (NIP)

    Woont u in een slecht geïsoleerde koopwoning en wilt u uw huis isoleren? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor de NIP subsidie voor koopwoningen. Wij behandelen aanvragen op volgorde van binnenkomst tot het budget op is. De totale beschibare subsidie is 2 miljoen euro. De link naar de hele regeling kunt u terugvinden op overheid.nl. Hierin worden ook veel moeilijke begrippen uitgelegd. Hoe werkt het? Bent u de eigenaar én bewoner van een slecht geïsoleerde koopwoning (eigenaar-bewoner)? Dan kunt u subsidie aanvragen voor het isoleren van uw woning als u voldoet aan de voorwaarden. Woont u in een complex met een vereniging van eigenaars (VvE)? Dan vraagt de VvE de subsidie aan namens de koopwoningen binnen de VvE. U kunt subsidie aanvragen tot maximaal 50% van de subsidiabele kosten (kosten die in aanmerking komen voor subsidie) met een maximum van totaal € 1460 per woning. Voert u de werkzaamheden zelf uit? Dan kunt u subsidie aanvragen tot maximaal 100% van de subsidiabele kosten met een maximum van € 1460 per woning. Heeft u energietoeslag ontvangen in 2022 en/of 2023 en woont u in een eengezinswoning? Dan kunt u subsidie aanvragen tot maximaal 100% van de subsidiabele kosten met een maximum van totaal € 4000 per woning. Heeft u energietoeslag ontvangen in 2022 en/of 2023 en woont u in een VvE-complex? Dan kunt u geen extra subsidie aanvragen omdat de VvE  geen onderscheid kan maken tussen de individuele inleg van leden. De subsidie wordt in totaal 1 keer per adres uitgekeerd. Er kan niet meerdere keren een bedrag aangevraagd worden tot het maximumbedrag is bereikt. Voor welke maatregelen kunt u subsidie aanvragen? Bouwdeel Eisen slecht bouwdeel Technische eisen eigenaar-bewoner Technische eisen VvE Dak (hellend/plat) Geen, slechte of matige isolatie aanwezig (minder dan 9 centimeter) RC ≤ 2.0 Minimaal 20 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Minimaal 70% van het dakoppervlak behorende tot de bestaande thermische schil Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 M2K/W Dak (zolderisolatie/vlieringisolatie) Geen isolatie aanwezig RC ≤ 0.5 Minimaal 20 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Minimaal 70% van het dakoppervlak behorende tot de bestaande thermische schil Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 M2K/W Spouwmuur Geen isolatie aanwezig Minimaal 10 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft ten minste Rd-waarde 1.1 m2K/W Minimaal 10 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft ten minste Rd-waarde 1.1 m2K/W Gevel (binnenisolatie/buitenisolatie) Geen voorzetwand of isolatie aanwezig RC ≤ 1.1 Minimaal 10 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Minimaal 10 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Vloer en bodem Geen of slechte isolatie aanwezig (minder dan 5 centimeter) RC ≤ 1.3 Minimaal 20 m2 Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Minimaal 70% van het oppervlak behorende tot de bestaande thermische schil. Toegevoegde isolatiemateriaal heeft tenminste Rd-waarde 3.5 m2K/W Glas Enkel glas, oud subbelglas en HR glas Ug waarde ≥ 1.6 Glas en kozijnpanelen Ug en Up ≤ 1.2 Wm2K Isolerende deuren Ud ≤ 1.5 W/m2K en kozijnpanelen Ug en Up ≤0.7 W/m2K Isolerende deuren Ud ≤ 1.0 W/m2K in combinatie met nieuwe isolerende kozijnen Uf ≤ 1.5 W/m2K Glas en kozijnpanelen Ug en Up ≤ 1.2 Wm2K Isolerende deuren Ud ≤ 1.5 W/m2K en kozijnpanelen Ug en Up ≤0.7 W/m2K Isolerende deuren Ud ≤ 1.0 W/m2K in combinatie met nieuwe isolerende kozijnen Uf ≤ 1.5 W/m2K CO2-gestuurde ventilatie   Nieuw aan te leggen, geen onderhoud Nieuw aan te leggen, geen onderhoud Balansventilatie met WTW (eventueel in combinatie met CO2-sturing)   Nieuw aan te leggen, geen onderhoud Nieuw aan te leggen, geen onderhoud

  • FinanciĆ«le bijdrage evenementen citymarketing

    Het is op dit moment niet mogelijk om een aanvraag te doen.  Organisaties en ondernemers in de gemeente kunnen een incidentele bijdrage aanvragen voor het organiseren van een evenement. Dit evenement moet de aantrekkelijkheid en het imago van Alphen aan den Rijn versterken voor bezoekers en inwoners. De gemeente wil Alphen aan den Rijn op de kaart zetten als actieve, initiatiefrijke stad, waar veel te doen is. Hiervoor is in 2024 eenmalig € 249.000 beschikbaar gesteld. Per evenement geldt een maximum van € 30.000. Uw eigen bijdrage is minimaal 2/3 (twee derde) van de totale kosten van het evenement. Bij de beoordeling van de aanvraag wordt er nadrukkelijk gekeken naar de financiële noodzaak om het evenement van een bijdrage te voorzien. Daarnaast wordt uw aanvraag in het bijzonder getoetst op de bijdrage die uw evenement levert aan de citymarketingdoelstellingen van de gemeente: het vergroten van de naamsbekendheid en imago van Alphen aan den Rijn in de regio, en het versterken van de waardering en trots van inwoners en ondernemers op Alphen aan den Rijn. Alphen Marketing zal daarom advies uitbrengen in welke mate de aanvraag aansluit op bovenstaande doelstellingen.  Heeft u vragen over het indienen of over de voortgang van een aanvraag? Stuur een e-mail naar economischezaken@alphenaandenrijn.nl.

  • Verzoek Wet open overheid (Woo)

    Veel informatie van de overheid is openbaar, tenzij er bijvoorbeeld vertrouwelijke gegevens in staan. Om die informatie te krijgen, doet u een Woo-verzoek. Leg in uw verzoek zo precies mogelijk uit waarvoor u de informatie nodig heeft. 

  • Overlast van geluid of stank

    Voor meldingen van geluidsoverlast of stankoverlast kunt u soms bij ons terecht en soms bij een andere organisatie.  Verkeer,- stank- en geluid Geluids,- en stankoverlast veroorzaakt door bedrijven meldt u bij de Omgevingsdienst Midden-Holland. Verkeersoverlast kunt u melden bij de gemeente via een melding openbare ruimte.  Geluidsoverlast op het water kunt u bij de politie melden via telefoonnummer 0900 88 44. Last van houtrook meldt u bij de Omgevingsdienst Midden Holland (ODMH). U kunt ook bellen naar 088 545 0000. Vraag naar een medewerker van team Geluid & Lucht.  Aanmelden Stookalert RIVM. Met een stookalert krijgt u een melding en weet u of het verstandig is om te stoken. Dit heeft namelijk met de weersomstandigheden te maken. Bewust stoken kan gezondheidsklachten bij mensen in de omgeving voorkomen. Bouwoverlast Dit meldt u bij de gemeente via telefoonnummer 14 0172. Horeca of evenementen Heeft u last van geluidshinder van horeca of een evenement? Meld dit bij de politie via telefoonnummer 0900 88 44. Vliegtuigen Via het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) meldt u vliegtuiglawaai. Vuurwerkoverlast melden Meld vuurwerkoverlast direct bij ons. Bel hiervoor 14 0172 of doe de melding online. We hebben een speciaal telefoonnummer dat u kunt bellen tussen 27 december tot en met 31 december én op 2 januari 2024.  Bel tussen kerst en oud en nieuw en op 2 januari naar 0172 46 47 57. U kunt ons bereiken tussen 07.00 en 23.00 uur.  Melding doen » Of bel bij vuurwerkoverlast met de politie op telefoonnummer 0900  88 44. Bij spoed, zwaar vuurwerk of als u getuige bent van vernieling belt u 112. 

  • Bijdrage kopen huishoudelijke apparaten

    Heeft u 3 jaar of langer een laag inkomen, dan kunt u misschien een bijdrage krijgen om een huishoudelijk apparaat te kopen. Dit hangt af van uw persoonlijke situatie. Hoe werkt het U heeft recht op een bijdrage van maximaal € 599 per kalenderjaar. U vraagt de bijdrage aan voordat u het apparaat koopt. U kunt voor elk apparaat 1 keer in de 7 jaar een bijdrage aanvragen.  Een computer kunt u 1 keer in de 5 jaar aanvragen. Apparaat Maximale bijdrage wasmachine € 599 koelkast (koelvriescombinatie) € 532 stofzuiger € 130 kookplaat (gas) € 160 kookplaat (elektrisch/keramisch) € 378 televisie € 249 computer (laptop, tablet of desktop) € 449 (Bedragen 2024) Computer aanvragen voor kinderen Heeft u een kind van 7 jaar of ouder die op de basisschool zit? U kunt geen bijdrage voor een computer bij ons aanvragen. Dit regelt u via Stichting Leergeld.  Heeft u een kind die niet meer op de basisschool zit, maar bijvoorbeeld op de middelbare school? Dan kunt u wel bij ons een bijdrage voor een computer aanvragen.