Zoekresultaat 1 - 10 van 23 resultaten

  • Inkoop- en inhuurvoorwaarden

    De algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten, gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT en algemene inhuurvoorwaarden van Gemeente Alphen aan den Rijn: Algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (pdf, 404 kB) Gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT (GIBIT) (pdf, 159 kB)

  • Recht op gedenkplaatje overboeken

    Wanneer de persoon die het recht op het gedenkplaatje heeft is overleden, dan kunnen nabestaanden het recht laten overboeken op hun naam.

  • Particulier urnengraf of urnennis

    Wilt u as van een overledene bijzetten op een begraafplaats van de gemeente? Dan kunt u de urn plaatsen op een urnengraf of in een nis in urnenmuur. Voor het plaatsen van een urn betaalt u grafrechten. Plaatsen van een urn op een urnengraf is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Plaatsen van een urn in een urnennis is mogelijk op: Oosterbegraafplaats in Alphen aan den Rijn Begraafplaats Vrederust in Benthuizen Begraafplaats aan de Roemer in Boskoop Begraafplaats Hazerswoude-Dorp Begraafplaats Koudekerk aan den Rijn Begraafplaats Buitendorp in Zwammerdam

  • Lokaal midden- & kleinbedrijf

    Om het lokale bedrijfsleven meer kans te bieden bij opdrachten van de gemeente Alphen aan den Rijn, hebben de gemeente en de Vereniging Ondernemers Alphen (VOA) afspraken gemaakt over onder andere het uitnodigingsbeleid van lokale ondernemers. Deze afspraken zijn vastgelegd in het lokale inkoop- en aanbestedingsbeleid (pdf, 185 kB). De aanbestedingscommissie van de VOA en vertegenwoordigers van de gemeente hebben regelmatig overleg. Zowel op bestuurlijk als op ambtelijk niveau. Gespreksonderwerpen zijn bijvoorbeeld: de informatievoorziening over aanbestedingen selectiemethodieken betrokkenheid van lokale aannemers bij aanbestedingen samenwerking en overleg met de VOA. Hierbij ondersteunt de VOA aanbestedingscommissie haar leden.

  • Alphen in cijfers

    Statistieken over Alphen aan den Rijn, bijvoorbeeld cijfers op het gebied van bevolking, wonen, onderwijs, zorg, economie, sport en verkeer. Statistieken bekijken »

  • Grip op uw persoonsgegevens

    De privacywetgeving geeft u een aantal rechten waarmee u grip kunt houden op uw eigen persoonsgegevens. U kunt: Opvragen welke persoonsgegevens over u bekend zijn binnen de gemeente. Een verzoek indienen om uw gegevens te laten corrigeren of te verwijderen. Toestemming die u heeft gegeven voor het gebruik van uw gegevens (voor een bepaald doel) weer intrekken. U stuurt hiervoor een e-mail naar privacy@alphenaandenrijn.nl. Meer informatie over uw privacyrechten vindt u op de website Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Recht op gedenkplaatje verlengen

    Heeft u het recht op een gedenkplaatje en loopt de termijn af, dan kunt u dit verlengen met een termijn van 5, 10, 15 , 20, 25, 30, 35 of 40 jaar. U ontvangt automatisch bericht van de gemeente voordat de periode van het recht afloopt. Daarin staat wat de kosten, rechten en plichten zijn om het recht te verlengen.

  • Afstand doen van recht op gedenkplaatje

    Voor een gedenkplaatje op een gemeentelijke begraafplaats betaalt u recht. Wilt u na het aflopen van de termijn het recht niet verlengen dan kunt u afstand doen van het recht.

  • Klacht indienen bij aanbesteden

    Neemt u als ondernemer deel aan een aanbestedingsprocedure en vindt u dat de aanbestedingsregels niet goed zijn toegepast of dat u onheus bent behandeld. Dan kunt u hierover een klacht indienen. Gemeente Alphen aan den Rijn heeft hiervoor een klachtenmeldpunt. Dit is een instrument voor het oplossen van geschillen over aanbestedingsprocedures waarop de Aanbestedingswet 2012 van toepassing is. U hoeft dan niet direct het rechtsmiddel van een kort geding in te zetten. Elke klacht wordt onafhankelijk, zorgvuldig en deskundig behandeld en leidt tot een advies aan de gemeente. De gemeente beslist of de klacht (deels) terecht of onterecht is. Klacht indienen >> Bent u het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij de Commissie van Aanbestedingsexperts.

  • Inkoop - en aanbestedingsprocedure

    Om taken uit te kunnen voeren koopt de gemeente in. Het kan gaan om: een werk (bijvoorbeeld aanleg van wegen of een brug). een levering (bijvoorbeeld afvalbakken of speeltoestellen voor de openbare ruimte). een dienst (bijvoorbeeld leerlingenvervoer of jeugdhulp). Als de gemeente inkoopt is de gemeente een zogeheten Aanbestedende Dienst. De gemeente koopt in via aanbestedingsprocedures. Hiervoor gelden verplichte Europese, landelijke en lokale regels en drempelbedragen. (Meervoudig) Onderhands, Nationaal of Europees Voor inkopen onder de drempelbedragen besteedt de gemeente enkelvoudig of meervoudig onderhands aan. Enkelvoudig onderhands betekent rechtstreeks een opdracht geven aan 1 leverancier. Bij meervoudig onderhands aanbesteden worden meerdere offertes opgevraagd. Voor inkopen boven de drempelbedragen is de gemeente verplicht via Nationale of Europese openbare aanbestedingsprocedures in te kopen. Publicatie van aanbestedingen Gemeente Alphen aan den Rijn publiceert aanbestedingen op Negometrix (digitaal platform voor aanbestedende diensten).  Om gebruik te kunnen maken van dit platform moeten ondernemers een bedrijfsprofiel aanmaken op Negometrix. Ondernemers kunnen aangeven van welke soort aanbestedingen zij informatie willen ontvangen. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van de bedrijfsgegevens in hun account.