Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Reisdocument voor vluchtelingen

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Voor de aanvraag maakt u een afspraak in het stadhuis. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. Dit hangt af van uw verblijfsvergunning.

  • Tweede paspoort

    Een tweede paspoort is 2 jaar geldig en kunt u in de volgende situaties aanvragen: Als er in uw paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dit kan problemen geven om het land binnen te komen. Meer informatie vindt u op website van de Rijksdienst voor...

  • Buitenlands huwelijk registeren

    Als u in het buitenland bent getrouwd, moet u uw huwelijk bij de gemeente registreren. Hiervoor maakt u een afspraak in het stadhuis. Het registreren van een buitenlands huwelijk is gratis. Afspraak maken Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: een geldig legitimatiebewijs het...

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs van in leven zijn. Een attestatie de vita kan bijvoorbeeld nodig zijn als u recht heeft op pensioen van een buitenlandse instantie.  Voor het aanvragen van een attestatie de vita maakt u een afspraak in het stadhuis. Naar de afspraak neemt u een...

  • Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kan alleen na het maken van een afspraak. Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs. Een document waarop u de handtekening wilt plaatsen....

  • Briefadres

    Heeft u geen woonadres? Dan kunt u een tijdelijk briefadres aanvragen. Op dit adres wordt dan uw post bezorgd. U kunt een briefadres (of postadres) kiezen in heel Nederland. U vraagt een briefadres aan in de gemeente waar het briefadres zich bevindt. In Hoorn vraagt u dit aan via de website.  Voorwaarden...

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Lees alles over trouwen of een geregistreerd partnerschap in Hoorn in het Trouwmagazine . Bijvoorbeeld over wat u moet doen en waar u kunt trouwen.  Wat verandert er als we trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Dit heeft invloed op jullie bestaande en toekomstige bezittingen en schulden. Kijk...

  • Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder

    Als advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder kunt u informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren. U kunt deze alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Denk aan: uittreksels uit de Basisregistratie personen (BRP)  afschriften uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte,...

  • Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen? Geef dit uiterlijk 5 werkdagen na uw verhuizing gratis door. Dit kan ook al voor uw verhuizing. Verhuist u naar een andere gemeente? Dan moet u dit alleen doorgeven aan de gemeente waar u gaat wonen. U kunt een verhuizing online doorgeven met DigiD. Uw verhuizing doorgeven in het...

  • Akte aanvragen

    Een akte uit de burgerlijke stand is een bewijs van een belangrijke, officiële gebeurtenis in uw leven. U kunt een afschrift (kopie) van zo'n akte aanvragen voor uzelf of voor iemand anders. Dat kan van de volgende akten: Geboorteakte voor uzelf, uw kind en uw ouders. Huwelijksakte voor uzelf en uw...